Toon posts:

werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

• barchetta169
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-02-2021
ik heb een Nvidia G-force 750Ti in mijn pc zitten en zou hier graag een 32 inch 2560x1440 monitor met 144Hz op aansluiten via HDMI.
in de (medion) pc zit een i5 642p cpu 2,80 Ghz met 8Gb geheugen met 64 bit windows 10
ik gebruik de pc niet om te gamen maar voor wat foto en video bewerken en media kijken (you tube e.d.)

gaat dit een beetje werken of moet er ook nog een andere videokaart aangeschaft worden?

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:44

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

HDMI doet geen 2560x1440 op 144 Hz, dus nee, dat gaat niet werken. 2560x1440 op 60 Hz werkt wel, en is ook genoeg als je niet wil gamen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
Nadeel is die 32 inch, daardoor wil je geen 1080p, anders had je mogelijk wel wat meer hz kunnen halen.

• barchetta169
99ruud99 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:52:
Nadeel is die 32 inch, daardoor wil je geen 1080p, anders had je mogelijk wel wat meer hz kunnen halen.
leg eens uit , ik ben een leek op dat gebied

• barchetta169
thunder7 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:45:
HDMI doet geen 2560x1440 op 144 Hz, dus nee, dat gaat niet werken. 2560x1440 op 60 Hz werkt wel, en is ook genoeg als je niet wil gamen.
met welke poort werkt dat wel?
mij is verteld dat 144 Hz rustiger kijkt dan 60 Hz vandaar de keuze voor een 144Hz scherm.
zoals al eerder gezegt , ik ben een leek

zit nu op een Ilyama G-master GE2488HS te werken en wil naar wat groter en rustiger kijken.
heb ook al een ultra wide overwogen om met meerdere applicaties naast elkaar te kunnen werken.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30
Bij deze een mooie tabel van welke versie wat ondersteund:
Wikipedia: HDMI

Voor 2560x1440 144Hz is 1.4b goed genoeg maar ik zou toch kijken naar een hdmi 2.0 kaart.

Nu moest je kaart Displayport ondersteunen, moet het wel DP1.2 zijn

Ik zien juist dat de 750Ti meestal HDMI 1.4 ondersteund, dus je zou kunnen proberen of de kaart de 144Hz aan neemt en anders is het een andere kaart kopen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Damic schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:16:
Bij deze een mooie tabel van welke versie wat ondersteund:
Wikipedia: HDMI

Voor 2560x1440 144Hz is 1.4b goed genoeg maar ik zou toch kijken naar een hdmi 2.0 kaart.

Nu moest je kaart Displayport ondersteunen, moet het wel DP1.2 zijn

Ik zien juist dat de 750Ti meestal HDMI 1.4 ondersteund, dus je zou kunnen proberen of de kaart de 144Hz aan neemt en anders is het een andere kaart kopen.
De enige mogelijkheid is Displayport 1.2, HDMI 1.4 ondersteunt alleen maar 1440p op 144hz als je aan chroma subsampling doet (4:2:0).

En als je monitor en videokaart dat ook aankunnen, dan is je beeld echt ruk.

Een groot deel van de kleurinformatie wordt zowel horizontaal als verticaal gehalveerd. En dat ga je zeker zien als je iets anders dan snel wisselende film bekijkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee