Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Abura
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 18:30
Achtergrond: Heb een AM4 mobo waar 2 sata poorten van verdrukt zijn en ik een vervanging voor heb. Heb nu een stokoude Intel 3220 servertje staan die nog dienstdoet als HTPC. Hier wil ik die :"oude" AM4 bord indrukkken. Alleen wil ik jullie view ff hebben op een minimale processor ik d'r in zou doen voor de komende 2/3 jaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kleine thuis/game server

Wat mag het systeem gaan kosten?
nvt

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ryzen 5 1600 of mijn huidige Ryzen 5 2600 die naar een 7 versie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nvt,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, heb al een AM4 mbo

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
basis servers als 7 days to die, farm sim, minecraft

Ga je overklokken?
nvt

Wat verwacht je van ons?
Simpel de keuze van hierboven of een beter idee.

Bordje is de MSI Tomahawk b450 pro

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:04
Waarom zou je nu oudere hardware gaan kopen, of wil je die r5 1600 2e hands kopen?

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:57
Of bedoel je deze AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed? Dat is een iets lager geklokte 2600 met een verwarrende naam. Voor gameserver met een paar gebruikers zijn allen overkill - ik zou dan degene nemen die je hebt.
Het is geen zuinige keus is - als je 30 Watt kan besparen scheelt je dat op jaarbasis 60 euro, een gameserver op een Raspberry pi verdien je in anderhalf jaar terug met de stroombesparing .....

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True