Vraag

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Achtergrond: Heb een AM4 mobo waar 2 sata poorten van verdrukt zijn en ik een vervanging voor heb. Heb nu een stokoude Intel 3220 servertje staan die nog dienstdoet als HTPC. Hier wil ik die :"oude" AM4 bord indrukkken. Alleen wil ik jullie view ff hebben op een minimale processor ik d'r in zou doen voor de komende 2/3 jaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kleine thuis/game server

Wat mag het systeem gaan kosten?
nvt

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ryzen 5 1600 of mijn huidige Ryzen 5 2600 die naar een 7 versie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nvt,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, heb al een AM4 mbo

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
basis servers als 7 days to die, farm sim, minecraft

Ga je overklokken?
nvt

Wat verwacht je van ons?
Simpel de keuze van hierboven of een beter idee.

Bordje is de MSI Tomahawk b450 pro

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
Waarom zou je nu oudere hardware gaan kopen, of wil je die r5 1600 2e hands kopen?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:04
Of bedoel je deze AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed? Dat is een iets lager geklokte 2600 met een verwarrende naam. Voor gameserver met een paar gebruikers zijn allen overkill - ik zou dan degene nemen die je hebt.
Het is geen zuinige keus is - als je 30 Watt kan besparen scheelt je dat op jaarbasis 60 euro, een gameserver op een Raspberry pi verdien je in anderhalf jaar terug met de stroombesparing .....

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee