Beeldscherm AOC U4308V kapot, kosten retour China?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
Mijn vraag

Is dit nog te maken? Heb dit scherm gekocht via Banggood maar doen moeilijk met retourneren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO7qG4GeDM1cPlUbSIy4yL5D52Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VvqgqloJPxWXmAXDZMPjiBZE.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via cCgerSs op 08-02-2021 12:22)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:21
@cCgerSs
Kun je hier niets mee dan?
https://nl-m.banggood.com/return_policy.html

Onder DOA. Zij zijn verantwoordelijk voor het betalen van de retourzending.

[ Voor 31% gewijzigd door technorabilia op 07-02-2021 20:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
Met een nieuw paneel, het scherm is gebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jup dat is een nieuw paneel, wat evenveel kost als een volledige monitor ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Oww ok dan weet ik genoeg, heel vervelend. Hopen dat aoc zijn garantie een beetje goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je dat scherm bij AOC besteld via Bangood of gewoon via een verkoper? Want garantie gaat altijd via de verkoper (behalve als je van een particulier koopt, dan is het via de winkel waar het origineel is gekocht).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Dus in China besteld? Tja AOC zal hie r in Europa waarschijnlijk niets voor je doen. Het lijkt mij gewoon transportschade. Hopelijk kan en wil bangood wat voor je doen, anders is het al snel pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Ja echt irritant heb 450 euro betaald voor het scherm via de banggood app. Ze doen moeilijk ook omdat terug sturen bij dhl al 260 euro kost. Nu kwamen ze met 150 euro geven en dan het scherm houden. Ik weet niet wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:04

jgj82

Ja, maar = nee

Ai, dat is een vervelende situatie!
Kwam het scherm zo uit de doos? En de verpakking is heel aangekomen? Wanneer heb je het beeldscherm precies ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Ja ik pakte hem op deze manier uit de doos. De doos zelf ziet er goed uit, niet beschadigd of iets. Ik heb hem ontvang 25 januari. Ben al sinds 25 januari bezig met banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Ook het scherm zelf ziet er aan de buitenkant onbeschadigd uit. Alleen als je hem aanzet zie je meteen dat het beschadigd is. Ben ook aan het proberen of aoc support me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:12
Betaald met Visa toevallig? Dan is het product verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Ik heb betaald met paypal. Had een geschil aangemaakt bij paypal alleen moet ik hem nu terugsturen om het geld te behouden. Maar dat heeft dus geen zin want terugsturen koste 266 bij dhl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:12
Tja, dure les om erachter te komen dat je beter niet bij dat soort winkels (Banggood, Wish e.d.) kunt bestellen. Via Aliexpress is het dan beter geregeld.

Zou Banggood via een reactie wel laten weten dat het op hun kosten terug sturen is en een deugdelijk product leveren of het volledige bedrag terug storten (maar misschien heb je dat al gedaan).
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
Nee dat heb ik dus ook niet. Rechtbijstand. Misschien handig om toch een keer te gaan aanschaffen. Wat ik wel weet is dat ik never nooit meer via zo’n app bestel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@cCgerSs
Kun je hier niets mee dan?
https://nl-m.banggood.com/return_policy.html

Onder DOA. Zij zijn verantwoordelijk voor het betalen van de retourzending.

[ Voor 31% gewijzigd door technorabilia op 07-02-2021 20:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
@kraades geweldig daar kan ik wat mee. Ik ga ze gelijk mailen dat dit in hun eigen voorwaarden staat. 👍👍👍🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@cCgerSs
Mijn ervaring met Banggood is dat je alles tien keer moet zeggen. Beetje ontmoedigingsbeleid denk ik. Dus ik zou zeggen: hou vol en wees standvastig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cCgerSs
@kraades ja idd zo’n gevoel kreeg ik ook al. Ik heb ze net een email gestuurd en hun eigen policy gekopieerd. En gezegd dat ik het wil terug sturen en hun verantwoordelijk zijn voor de shipment costs. Top man! Thanks voor het meedenken! 🙏 nu even volhouden en ze laten doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien het ondertussen meer over voorwaarden dan over techniek gaat (dat laatste is helaas erg duidelijk) verplaats ik dit naar Shopping Forum, met licht aangepaste titel.

Move VB -> SF

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 08-02-2021 12:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

cCgerSs schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:41:
Nee dat heb ik dus ook niet. Rechtbijstand. Misschien handig om toch een keer te gaan aanschaffen. Wat ik wel weet is dat ik never nooit meer via zo’n app bestel.
Rechtsbijstand doet ook niks bij aankopen buiten de eu. Sommige zelfs al niet bij aankopen buiten nederland.

Je bent zelf importeur in dit geval dus een particuliere verzekering gaat dit niet dekken. Dit is 1 van de typische china risico's.

Enige wat je kan doen is druk blijven uitoefenen maar dat xijn ze daar wel gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
PayPal vergoed 30 euro van je retour kosten.
Verder moet het toch goedkoper kunnen, dat retour zenden naar China.
Even verder kijken dan DHL? Of is die verplicht vanuit Banggood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
cCgerSs schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:55:
Ja echt irritant heb 450 euro betaald voor het scherm via de banggood app. Ze doen moeilijk ook omdat terug sturen bij dhl al 260 euro kost. Nu kwamen ze met 150 euro geven en dan het scherm houden. Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik weet niet waar je woont en het lost misschien jouw probleem niet op, maar ik kwam er laatst achter de het prijsverschil tussen een DHL pakketje hier om de hoek afgeven en een pakketje 10km verderop (over de Duitse grens) afgeven echt belachelijk is.

Bij mij was het € 61,99 vs € 175,00. Uiteindelijk via PostNL verstuurd, ontvanger had verzendkosten betaald en je hebt een adres in Duitsland nodig. Maar als je iemand aan de andere kant van de grens kent (voor adres) en pakketpunt is niet te ver, dan is het zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:01
Mooi leergeld.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je in Nederland niet als packlink? Dat gebruik ik hier heel vaak, als ik direct een pakketje bij een vervoerder verstuur kost dat vaak 2,3 x zoveel als via een service als packlink.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cCgerSs
Het mooie is is heb dus 2 dagen geleden met de tip van @kraades ze een mail
Gestuurd met wat hun eigen policy’s zijn. Nu hadden ze een mail
Gestuurd dat ze 250 willen betalen en ik het scherm hou. Nu heb ik een mail terug gestuurd dat 300 euro goed is en dan ben ik blij. Heb een ticket open staan bij aoc zelf en die gaan me als het goed is ook gewoon helpen omdat het gewoon een aoc product is. Zou mooi zijn. Dan krijg ik een vervangend toestel + 300 euro van banggood terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cCgerSs dat zou super zijn, hou je ons op de hoogte? Ik ben benieuwd.~cCgerSs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cCgerSs
@automark doe ik 👍 zal morgen wel een email van ze terug krijgen en ook nog even afwachten wat aoc gaat doen. Ik laat het weten 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cCgerSs
Heb inmiddels 300 van banggood terug gestort gekregen. Nu nog even kijken wat de ticket bij aoc gaat doen
Pagina: 1