Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxteen_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-12-2022
Mijn vraag
Ik zou graag een platenspeler willen kopen die ik aan kan sluiten op mijn Samsung TV met OneConnect. Kan dat? En waar zou ik op moeten letten bij het kopen van de platenspeler? Tips voor de juiste platenspeler zijn helemaal welkom!

Relevante software en hardware die ik gebruik
1 Samsung QLED Q95T met OneConnect box
1 Sonos One
1 Sonos Arc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat de platenspeler een ingebouwde phono-versterker moet hebben.
Ik heb van verschillende klantenservices al gehoord dat je met een extra Sonos product ook een platenspeler kan aansluiten. Ik zou alleen graag willen weten of dat ook kan zonder zo'n extra product en de platenspeler dus rechtstreeks aan te sluiten op de OneConnect Box. De TV moet dan wel aan blijven staan, maar dat is geen probleem denk ik.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:56

FeaR

In GoT we trust

baxteen_ schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:30:
Tips voor de juiste platenspeler zijn helemaal welkom!
Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies en dat heeft iets meer diepgang nodig als minimaal een budget.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat de platenspeler een ingebouwde phono-versterker moet hebben.
Ik heb van verschillende klantenservices al gehoord dat je met een extra Sonos product ook een platenspeler kan aansluiten. Ik zou alleen graag willen weten of dat ook kan zonder zo'n extra product en de platenspeler dus rechtstreeks aan te sluiten op de OneConnect Box. De TV moet dan wel aan blijven staan, maar dat is geen probleem denk ik.
Phono versterker kan ook los. Heb je wel weer een extra kastje, voeding en kabels. Een platenspeler zal veelal een analoge uitgang hebben in de vorm van stereo RCA. Er zijn platenspelers met USB dan wel optisch uit maar dat is dan toch USB voor naar de PC en een TV met optische ingang ken ik zo niet. Analoog kan je met een verloopje omzetten naar mini-jack. Als de OneConnect Box één van die ingangen heeft ben je voor een paar euro klaar. Moet het naar HDMI dan wordt het een ander verhaal. Dan moet je van analoog naar digitaal wat alleen met een actieve converter kan (oftewel, stroom nodig). Google geeft genoeg opties op "RCA to HDMI", ik heb echter nul ervaring met dat soort devices.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.