Toon posts:

Leek zoekt een nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• snap jij het?
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo beste Tweakers,

Ik heb een simpele vraag: Ik wil een nieuwe PC kopen waar ik alleen mee kan browsen en stotterloos hoge kwaliteit filmpjes kan kijken (resolutie 1080 en hoger).
Ik hoef niets te weten van zelfbouw, specs of wat dan ook, ik snap er weinig van, ik wil gewoon een propere kant en klare PC kopen in de winkel en zoek een richtlijn in RAM, videokaart en het i-nummer? wat is i3, i5, i7? :X

Prijs maak niet uit.

Hij komt te hangen aan een LG C7 OLED tv van 65 inch en heb een surround geluidsinstallatie.

Ook heb ik een VPN, maar ik weet niet of dat uitmaakt? 8)7

mijn huidige PC (ruim 10 jaar oud);

Component Details Subscore Base score 4,1 Determined by lowest subscore

Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz 7,2
Memory (RAM): 4,00 GB 7,2
Graphics: ATI Radeon HD 4350 4,1
Gaming graphics: 2303 MB Total available graphics memory 6,0
Primary hard disk: 874GB Free (931GB Total) 5,9
Windows 7 Professional

System
--------------------------------------------------------------------------------

Manufacturer Compaq-Presario
Model WE285AA-ABH CQ5225NL
Total amount of system memory 4,00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 4

Storage
--------------------------------------------------------------------------------

Total size of hard disk(s) 931 GB
Disk partition (C:) 874 GB Free (931 GB Total)
Media drive (D:) CD/DVD

Graphics

Display adapter type ATI Radeon HD 4350
Total available graphics memory 2303 MB
Dedicated graphics memory 512 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 1791 MB
Display adapter driver version 8.851.0.0
Primary monitor resolution 1920x1080
Secondary monitor resolution 1024x768
DirectX version DirectX 10

Network

Network Adapter Realtek RTL8102E/RTL8103E Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.20)
Network Adapter TAP-NordVPN Windows Adapter V9

Wie weet bedankt!

Jan Pieter

Tijd is een machine aan de muur

Beste antwoord (via snap jij het? op 06-02-2021 15:15)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
https://tweakers.net/pcs/...m1AuWhfrxiYR9dEKrRGnw3j8B zijn alle pc's die aan je eisen voldoen. Die dvd-speler ingebouwd hebben maakt het een stukje moeilijker bij nieuwe pc's , omdat het niet meer de norm is :) .

pricewatch: Lenovo V55t 15API (11CC0009GE) heeft een goede CPU, en kan alles makkelijk aan, maar is niet zo mooi.

pricewatch: Dell OptiPlex 3070-DFF7J is wat mooier maar trager

Alle reacties

• 99ruud99
Oke, we beginnen bij het begin:

Je wilt enkel filmpjes kijken, verder niets?

Moet de pc wifi hebben of ligt er een kabel?

Moet pc groot of klein zijn?

Moet pc dvd's kunnen spelen?

Moet pc de filmpjes op harde schijf opslaan of online?

• 99ruud99
En waarom heb je alle standaard vragen weggehaald, dan kunnen we haast niet helpen.

pricewatch: HP OMEN 30L Desktop GT13-0635nd als je nergens naar om wilt kijken en prijs maakt niet uit.

• snap jij het?
1. Ja, ik bedoel online videos kijken op Youtube enzovoorts. en snel webpaginas laden, ik heb 250 mb bij Ziggo.
2. Ik heb een kabel
3. Maximaal 40 cm hoog., de rest maakt niet uit. gewoon standaard formaat
4. ja.
5. Dat doe ik niet. Ik sla nauwelijks iets op, alleen foto's, en films niet.

• snap jij het?
De zwartgedrukte vragen stonden er niet, alleen 2 of 3 vragen?

• 99ruud99
Wil je dat hij achter de tv komt te staan?

• snap jij het?
€2600? Dat is me wel effe te veel geld. Nee, ik dacht dat een standaard PC niet zo veel kostte? Ik doel meer iets richting de €300 - €600. Excuses. |:(

• snap jij het?
Nee, in het tv meubel...

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:30
Probeer eerst eens een GT1030/Rx550 te installeren voor de laatste codecs te hebben en h264ify te installeren, dan zal filmpjes kijken zonder problemen gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
https://tweakers.net/pcs/...m1AuWhfrxiYR9dEKrRGnw3j8B zijn alle pc's die aan je eisen voldoen. Die dvd-speler ingebouwd hebben maakt het een stukje moeilijker bij nieuwe pc's , omdat het niet meer de norm is :) .

pricewatch: Lenovo V55t 15API (11CC0009GE) heeft een goede CPU, en kan alles makkelijk aan, maar is niet zo mooi.

pricewatch: Dell OptiPlex 3070-DFF7J is wat mooier maar trager

• 99ruud99
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesAsus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM€ 314,14€ 314,14
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16S4B€ 80,09€ 80,09
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,13

is alternatief, je zou zelfs hem in elkaar kunnen laten zetten door winkel, maar het is letterlijk plug en play omdat het maar 2 dingen zijn die je moet verbinden ipv hele pc in elkaar zetten. Maar het heeft geen dvd speler...

• snap jij het?
Ah kijk, misschien zelfs mijn huidige PC behouden :) Ik zal effe kijken, bedankt voor de reakties. Zo weet ik een beetje waar ik op moet letten d:)b

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee