Toon posts:

videokaart Amd radeon R9 200 serie vervangen voor welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pirat1eye
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2021
Een aantal jaar geleden heb ik een budget game pc gebouwd aan de hand van de Tweakers best buy guide.
Dit is mijn pc;

R9 270
MSI A78M-E45
AMD atlon X4 860K Quad core 3.70
16 gb ddr 3 (4x4)
W10 64
Be quit sytem power 7 350W

Momenteel werkt de videokaart nog maar hij valt af en toe uit tijdens gebruik. Beeld wordt zwart en na opnieuw opstarten werkt hij weer. Soms werkt hij uren zonder problemen en soms valt hij na 1-2 uur uit. Ik wil de kaart daarom vervangen.
Ik speel af en toe een game, deze game hoeft niet fantastich te draaien als ik het maar kan spelen. Grafische details e.d. in de game zijn voor mij niet belangrijk

budget is tot ca 100-200,- euro.

Ik heb geen voorkeur voor een merk ik zoek een goed werkende kaart voor een leuk prijsje.

Wie heeft er sugesties?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:35
Waarschijnlijk heb je ook een nieuwe power supply nodig, 350 Watt is erg weinig. Ben je zeker dat de kaart het probleem is en niet de power supply? Kijk eens in V&A voor videokaarten

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welke R9 200? Kan een R9 270 zijn maar ook een R9 295X (al verwacht ik die laatste niet met een 350w voedingkje).

• pirat1eye
@martyw - Nee, zeker weet ik het niet maar als ik bijvoorbeeld muziek luister dan blijft dat gewoon doorgaan als het beeld op zwart gaat. Daarom denk ik niet dat het aan de voeding ligt? Indien nodig kan ik de voeding ook vervangen De enige eis die daar aan heb is dat hij stil is.

@Uszka
ja het is een R9 270

• Uszka
  • Nu online
Radeon drivers al eens verwijderd met DDU en opnieuw geïnstalleerd?

Andere videokabel/uitgang geprobeerd tussen videokaart en monitor? Zitten de kabels er überhaupt nog goed in?

• pirat1eye
@Uszka Ik heb de kaart uit de pc gehaald, schoongemaakt, kabel opnieuw geplaatst en driver update gedaan. Dit heeft niet geholpen. Andere uitgang werkte helaas ook niet. Ik zal proberen om met DDU de driver te verwijderen en opnieuw installeren dit ga ik morgen doen. Bedankt voor de tip!

• pirat1eye
@Uszka Ik heb met DDU de driver opnieuw geladen maar helaas ging hij na ca.6 uur weer op zwart. Ik ben bang dat ik toch een nieuwe kaart en misschien een nieuwe voeding nodig heb. Wat kun je mij aanbevelen? mag ook tweede hands zijn?

• Uszka
  • Nu online
Gebruikte GTX 960/1050 Ti, RX 460/560 voor ruim onder de €100.

• pirat1eye
@Uszka Bedankt voor de tip.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee