Vraag

• CrazyManiac
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Mijn vraag
Ik wil graag 2 extra beeldschermen aan mijn laptop koppelen.
Echter heb ik maar 1 HDMI aansluiting op mijn laptop.
Is het eventueel mogelijk met een soort van splitter? moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Ik zelf ben hier een leek in. Zag net bij een splitter dat je alleen de 2 schermen kon spiegelen en niet als een extra beeldscherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een HP -dw1017nd lapto

De beeldschermen die ik heb en wil gebruiken:
HP32S

voor mijn werk heb ik diverse beeldschermen nodig vandaar mijn vraag.
Hoop dat jullie kunnen helpen en eventueel welke splitter of dergelijk hiervoor geschikt is!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan gebruik maken van USB3 docks met 2 video output. Wij hebben ze hier om 2 schermen aan te sluiten. Andere laptops met Thunderbolt poorten kunnen Thunderbolt docks gebruiken, maar jou laptop heeft dat niet.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Afhankelijk van wat je met die schermen wilt is er een goedkope en een wat minder goedkope oplossing.

USB-dock: meest prijzige oplossing(~100,- ben je zo kwijt), schermen zijn 'extra', de desktop is uitbreidbaar.
Splitter: kan erg goedkoop(~5,- bij onze Ali vrienden in china): schermen zijn duplicaten van elkaar.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Je hebt volgens de manual een mini-Displayport (en ook nog een usb-C met Thunderbolt).

https://manuals.coolblue.nl/57/hp-15-dw1002nd.pdf

Met een Mini-Displayport naar HDMI-kabel kun je de extra monitor aansluiten. De poort zal dan een HDMI-signaal uitsturen.

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:32
White Feather schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:38:
Je hebt volgens de manual een mini-Displayport (en ook nog een usb-C met Thunderbolt).

https://manuals.coolblue.nl/57/hp-15-dw1002nd.pdf

Met een Mini-Displayport naar HDMI-kabel kun je de extra monitor aansluiten. De poort zal dan een HDMI-signaal uitsturen.
Een HP 15-dw1002nd is géén HP 15-dw1017nd

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Afrit13 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Een HP 15-dw1002nd is géén HP 15-dw1017nd
Kak, ik had de laptop gevonden bij Coolblue en daar hebben ze dan een link naar de manual.. van de 1002 |:(

Goed gezien!

@CrazyManiac Kijk even of je een DP-logo hebt bij de USB-C poort. Als je dat niet hebt zul je een usb naar Hdmi adapter/dock moeten kopen.

[Voor 21% gewijzigd door White Feather op 06-02-2021 20:46]

• CrazyManiac
Dankjewel! hier mee kan ik mijn schermen uitbreiden? (en niet alleen dupliceren?)

• CrazyManiac
White Feather schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Kak, ik had de laptop gevonden bij Coolblue en daar hebben ze dan een link naar de manual.. van de 1002 |:(

Goed gezien!

@CrazyManiac Kijk even of je een DP-logo hebt bij de USB-C poort. Als je dat niet hebt zul je een usb naar Hdmi adapter/dock moeten kopen.
Helaas geen DP.

Maar is het mogelijk om met een kabel van USB naar HDMI om dan mijn 2e scherm uit te breiden?

• CrazyManiac
Firestorm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:18:
Afhankelijk van wat je met die schermen wilt is er een goedkope en een wat minder goedkope oplossing.

USB-dock: meest prijzige oplossing(~100,- ben je zo kwijt), schermen zijn 'extra', de desktop is uitbreidbaar.
Splitter: kan erg goedkoop(~5,- bij onze Ali vrienden in china): schermen zijn duplicaten van elkaar.
Dankjewel!

dus er bestaat geen splitter waarmee je scherm kan uit breiden?
dus dan moet ik wel aan een dock station.

en van usb naar hdmi, zou dat ook werken? (heb namelijk wel usb aanslutingen)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
CrazyManiac schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Dankjewel! hier mee kan ik mijn schermen uitbreiden? (en niet alleen dupliceren?)
Nee
Er zijn wel USB naar HDMI kabels, en die werken over het algemeen ook prima.

• Moi2002
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:23
Als ik het goed gezien heb, beschikt de laptop wel over usb-c. Dan zou je hier mee uit de voeten moeten kunnen

https://www.startech.com/...ideo-products/mstcdp122dp

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
Lijkt me niet, die vereist ook dp over usb, wat TS dus niet heeft.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Moi2002
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:23
guido66 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:15:
Lijkt me niet, die vereist ook dp over usb, wat TS dus niet heeft.
Je hebt gelijk, had ik niet gezien.

• CrazyManiac
Ik heb het nu geprobeerd met een USB naar HDMI.
Echter krijg ik dan dit.

hij ziet het beeldscherm wel...

[Voor 84% gewijzigd door CrazyManiac op 13-02-2021 09:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee