Toon posts:

Black screen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JORADORA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijn vraag
...

Hoi, Mijn macbook pro wilt niet meer aan. Naja aan, het scherm blijft op zwart terwijl ik hoor dat de fans draaien en de touche pad klikt ook nog. Echter heb ik geen caps lock lichtje en de touchebar doet het ook niet.

Is mijn scherm dood? Dus moet er een nieuw scherm in, of is het een software probleem? Of kan het zijn dat er iets niet goed in de aansluiting van mn moederbord zit?

heeft iemand wellicht hier een oplossing voor dat ik hem laat onderzoeken voor veel te veel geld?

Groet,

Alle reacties

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:04
Kun je met een zaklamp op het scherm schijnen om te kijken of het scherm wel beeld heeft? Wellicht dat je backlight defect is. Welk model heb je?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@JORADORA: toen je je topic aanmaakte kreeg je een template met o.a. de vraag welke relevante hardware en software je gebruikt. Daarnaast hoe is dit probleem ontstaan? Heb je bepaalde software geïnstalleerd, het OS geüpdated, een mok koffie over het toetsenbord gemorst?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daedalus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:36:
@JORADORA: toen je je topic aanmaakte kreeg je een template met o.a. de vraag welke relevante hardware en software je gebruikt.
Zie de tags. (en ja, die worden kennelijk vaker gebruikt om aan te duiden waarom het gaat)

• JORADORA
@Daedalus Yes geprobeerd zie niks.

• JORADORA
@Daedalus viel beetje wijn overheen. Toen uit gezet schoon gemaakt en toen deed t scherm t niet meer

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:52
JORADORA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:40:
@Daedalus viel beetje wijn overheen. Toen uit gezet schoon gemaakt en toen deed t scherm t niet meer
Bij waterschade kan het echt van alles zijn. Was het veel of een beetje? Even paar dagen laten staan en finger crossed dat het opdroogt en als dat niet helpt open (laten) maken en kijken wat er nog te redden valt.

[Voor 12% gewijzigd door Riptide op 06-02-2021 19:49]

• sypie
  • Niet online
En een extern scherm? Kijk eens of dat gaat werken. Dan kun je mogelijk wat zaken uitsluiten.

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:13

rvanpruissen

rePear.it

sypie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Zie de tags. (en ja, die worden kennelijk vaker gebruikt om aan te duiden waarom het gaat)
Beetje luie manier van informeren. Ik vind het altijd maar vreemd dat je anderen om hulp vraagt maar te lui bent om een template in te vullen.

@JORADORA wijzig even je startpost en vul de relevante info even in. En ja, als je er wijn overheen mikt is dit relevant. Sterker nog, alles wat er gebeurde toen het probleem ontstond is relevant: wat was je aan het doen, is de macbook gevallen, heeft je kind ermee zitten spelen, gingen de fans vol blazen, werkte hij nog een tijdje of was het meteen voorbij, etc. etc.

• sypie
  • Niet online
rvanpruissen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:42:
Beetje luie manier van informeren. Ik vind het altijd maar vreemd dat je anderen om hulp vraagt maar te lui bent om een template in te vullen.
Helemaal mee eens. Er is maar één manier om daar iets aan te doen en dat is door het zelf beter te doen, wat ik uiteraard ook probeer te doen wanneer ik een topic open. Helaas zijn er ook veel mensen die van het gemak zijn en een vraag over de schutting gooien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee