Vraag

• peterb3
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik heb een CoolerMaster V850 SFX voeding. Daar wil ik nu een RTX 3090 kaart op aansluiten die 3 maal een PCI-E voedingskabel nodig heeft.

Probleem is dat de V850 SFX wordt geleverd met maar 2 van die kabels. Er zijn 5 plaatsen waar ik die kan inpluggen op de voeding, maar ik heb dus een kabel te weinig.

Ik heb dus op de CoolerMaster site een extra PCI-E 6+2 kabel besteld, maar als ik deze nu bekijk, dan blijkt dat de kabels net iets anders lopen.

Hier een foto:
https://imgur.com/gallery/apKR2xB

Met wat ik gevonden heb op Internet zou dit geen probleem mogen zijn. Want de kabels die gewisseld zijn, zijn allemaal grond aansluitingen.

Maar ik wilde toch even verifiëren of dit klopt en of er een andere manier is om dit te controleren. Ik zie liever geen rook uit mijn PC's komen :)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:07
Dat zegt niets. Als de aders wel bij de goede pin aan de voeding uit komen is het geen probleem. Dus volg de aders tot de connector aan de voeding.

• peterb3
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-03-2022
Uszka schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:56:
Dat zegt niets. Als de aders wel bij de goede pin aan de voeding uit komen is het geen probleem. Dus volg de aders tot de connector aan de voeding.
Aan de voeding zijn ze beide identiek. Dus daar is er geen verschil

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:31
er zitten 2 kabels bij, maar die kun je prima aansluiten toch op een 3090?
het zijn 2 gesplitste kabels dat werkt prima.

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.75ghz 1.2v/Asus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16@3733mhz / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 23:34
Het maakt inderdaad niet uit welke draad naar welk exacte pinnetje gaat, zolang ze maar aan het correcte voltage zijn verbonden. Dus als enkel de aarde-draden met elkaar wisselen, is dat helemaal prima.

Het pinout-diagram van de V850 heb ik trouwens hier op m'n site, dus daarmee zou je ook kunnen verifiëren of alle draden naar de juiste plek gaan. tl/dr: aan de voeding-kant van de kabel 12v bovenaan (kant van het clipje) en aarde op de onderste rij.

• Neekee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-05 17:33
paco2013 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:48:
er zitten 2 kabels bij, maar die kun je prima aansluiten toch op een 3090?
het zijn 2 gesplitste kabels dat werkt prima.
Het zijn 3 aansluitingen en 2 kabels. Het is wel bekend dat je bij de 30-series voor elke aansluiting een aparte kabel wilt vanwege het hoge stroomverbruik en de hoge pieken in het verbruik, doe je dit niet loop je risico op problemen met je voeding of je kabels.

// EVGA RTX 3090 // AMD R9 7950X3D // 32GB DDR-5 6000MHz || GTX 1070 Ti || i7 9700k || 32GB DDR-4 \\ Crossfire R9 290x \\ i5 6600k \\

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:31
Neekee schreef op donderdag 27 april 2023 @ 01:24:
[...]

Het zijn 3 aansluitingen en 2 kabels. Het is wel bekend dat je bij de 30-series voor elke aansluiting een aparte kabel wilt vanwege het hoge stroomverbruik en de hoge pieken in het verbruik, doe je dit niet loop je risico op problemen met je voeding of je kabels.
2 kabels die beide 2 aansluitingen hebben. en dat draait prima, je hebt geen kabel nodig voor elke aansluiting, heb zelf 3000 serie kaarten zo gedraaid als mede 6000 serie kaarten met een 400w power bios, en dat ook nog eens op een 750w voeding

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.75ghz 1.2v/Asus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16@3733mhz / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

• Neekee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-05 17:33
paco2013 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 05:48:
[...]

2 kabels die beide 2 aansluitingen hebben. en dat draait prima, je hebt geen kabel nodig voor elke aansluiting, heb zelf 3000 serie kaarten zo gedraaid als mede 6000 serie kaarten met een 400w power bios, en dat ook nog eens op een 750w voeding
Zowel GPU fabrikanten als voeding fabrikanten raden dit af, maar doe wat je wilt.

// EVGA RTX 3090 // AMD R9 7950X3D // 32GB DDR-5 6000MHz || GTX 1070 Ti || i7 9700k || 32GB DDR-4 \\ Crossfire R9 290x \\ i5 6600k \\

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee