Zoekend naar betaalbaar goed internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxilopez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:30
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen en ik vind de internetprijzen die ik tot nu toe heb gevonden belachelijk. Zijn er tweakers hier die een degelijke deal weten van een degelijke betrouwbare internet provider. Dat je in deze tijd nog 40-50 euro betaalt voor alleen internet thuis gaat er bij mij echt niet in. Tv box en al die onzin heb ik gewoon niet nodig. We leven in anno 2020, het zou toch wel mogelijk moeten zijn om een betaalbaar netwerk te vinden?

Ik heb zelf al zitten denken aan alleen telefonie netwerk, maar zolang 5G nog niet overal dekkend is vind ik dit thuis nog niet goed genoeg. Ik game en stream regelmatig, dus voor mij is een stabiel netwerk, met lage latency wel een prio.

Hartelijke dank alvast,

Max

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
@Maxxilopez Wat heb je zelf gevonden? Gewoon je adres door een paar prijsvergelijkers halen eventueel met een cashbackwinkel ertussen heb je meeste korting iets als cashbackxl.nl en dan pricewise of breedbandwinkel.

We verwachten hier bij tweakers wel wat eigen input. Hangt echt van je adres af wat er mogelijk is heb je glasvezel? Welke kabelaar ect.

[ Voor 16% gewijzigd door saharoen op 06-02-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxilopez
Beste Saharoen,

Gemiddeld heb ik gevonden dat je 35 euro tot 40 euro per maand kwijt bent, aan een zeer trieste internet verbinding van 50mb/s : 8,6 =5,9mb/s. Daar zitten dan volgens de reviews slechte providers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:43
Ja, en wat vind je hier gek aan? Prijs voor internet scheelt gigantisch per gebied. Was laatst ook artikeltje over.
Als je er niet mee eens bent, dan neem je geen internet. Je kan ze moeilijk verplichten een lager tarief te hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Dat is tegenwoordig eenmaal zo omdat kpn alles heeft gekocht . Vroeger had je voor 20 euro bijvoorbeeld alice internet of tele2 die ging goeie actie had. Ik krijg op mijn adres bijvoorbeeld online.nl als goedkoopst
Maandelijkse kosten
Eenmalig: Per maand:€ 36,00 € 432,00
1 maand € 50,00 korting
Eenmalig: Per maand:− € 50,00 − € 50,00
6 maanden € 15,00 korting
Eenmalig: Per maand:− € 15,00 − € 90,00
Aansluitkosten
Eenmalig:€ 30,00 € 30,00
eenmalig € 30,00 korting
Eenmalig:− € 30,00 − € 30,00
Installatiepakket
Eenmalig:gratis
Modem
Totale kosten in het eerste jaar Eenmalig:€ 0,00 Per maand:€ 24,33 Totaal:€ 292,00
Berekende kosten: per maand € 24,33 euro. Maar bij mij max snelheid op vdsl 30MB geen optie nu. Ik zit daarom ook bij ziggo 300 MB vanaf de zomer glasvezel maar die prijzen zijn ook niet echt laag tegenwoordig kpn laat weinig partijen toe op netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxilopez schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:11:
Beste Saharoen,

Gemiddeld heb ik gevonden dat je 35 euro tot 40 euro per maand kwijt bent, aan een zeer trieste internet verbinding van 50mb/s : 8,6 =5,9mb/s. Daar zitten dan volgens de reviews slechte providers bij.
Bij wie heb je dat gevonden? Waar heb je dat gevonden. Wat kwam er uit de diverse vergelijkers? Wat is de maximale snelheid op jouw adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 20:51
verhuis naar Tweak.nl gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 19:35
Of stap over op T-mobile als dat mogelijk is. 25,- voor internet samen met 25,- voor mobiel.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Nu online
Of stap over op T-mobile als dat mogelijk is. 25,- voor internet samen met 25,- voor mobiel.
Als je leest in tmobile topic wordt je wel huiverig van hoeveel storingen afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
saharoen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:16:
Dat is tegenwoordig eenmaal zo omdat kpn alles heeft gekocht . Vroeger had je voor 20 euro bijvoorbeeld alice internet of tele2 die ging goeie actie had. Ik krijg op mijn adres bijvoorbeeld online.nl als goedkoopst
Maandelijkse kosten
Eenmalig: Per maand:€ 36,00 € 432,00
1 maand € 50,00 korting
Eenmalig: Per maand:− € 50,00 − € 50,00
6 maanden € 15,00 korting
Eenmalig: Per maand:− € 15,00 − € 90,00
Aansluitkosten
Eenmalig:€ 30,00 € 30,00
eenmalig € 30,00 korting
Eenmalig:− € 30,00 − € 30,00
Installatiepakket
Modem
Totale kosten in het eerste jaar Eenmalig:€ 0,00 Per maand:€ 24,33 Totaal:€ 292,00
Berekende kosten: per maand € 24,33 euro. Maar bij mij max snelheid op vdsl 30MB geen optie nu. Ik zit daarom ook bij ziggo 300 MB vanaf de zomer glasvezel maar die prijzen zijn ook niet echt laag tegenwoordig kpn laat weinig partijen toe op netwerk.
Alle partijen kunnen bij KPN diensten afnemen. Alleen de prijzen die KPN vraagt zijn voor veel partijen te hoog. Jij kan rustig bij KPN aankloppen om reseller te worden, maar of je het er voor over hebt is een tweede.

Vroeger hadden die partijen eigen hardware in de centrales staan waardoor die verbinding goedkoper was. Om tegenwoordig sneller dan 20Mbit ADSL te kunnen bieden moeten andere partijen nu de verbinding van KPN afnemen die in de wijkkast nieuwe DSLAM'S met Vectoring DSL heeft geplaatst. Hierdoor zijn die hogere snelheden mogelijk.

Vroeger was het maximaal 20Mbit voor 20/25 euro. Wat dat betreft is er niet extreem veel veranderd, de snelheden liggen hoger en bij online en T-Mobile zijn nog wel eens leuke deals te scoren. Met de bijbehorende kans op storingen zoals je al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij ook op dat het erg duur is geworden. En dan is het gewoon zeker dat er ieder jaar 2 euro er bovenop komt wegens gebrek aan marktwerking.

T-Mobile is maandelijks goedkoper, maar vraagt dan weer bijna 70 euro aan eenmalige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Tja, dat is de mark. Overal gaan de prijzen omhoog. De tijd dat je voor 25 euro een lijntje had is allang voorbij.

Maar ja, dat is een patatje met voor fl 1,75 ook...

Er zijn wat partijen die zich richten op bulkvolume en budget, zoals Tweak en T-Mobile. Maar de beschikbaarheid daarvan is wel wat beperkt.

En storingen / slechte service, dat is (enigszins) ook terug te vinden in de prijs. De vraag is wat je nodig hebt. Heb je een goede helpdesk nodig, veel diensten of wil je gewoon kaal internet en kun je zelf debuggen?

Een groot deel van de storingen van T-Mobile is bv hun DNS servers. Gebruik je die niet, dan had je er veel minder last van.

En slechte reviews: Bedenk wel dat men vaak alleen de slechte verhalen post, terwijl er ook legio tevreden klanten zijn, maar die hoor je niet.

Een beetje zoekwerk is wel gewenst en uit de topicstart komt dat niet heel erg tevoren. Met wat zoekwerk had je de conclusie wel kunnen trekken dat superbudget en een topprovider niet samen gaan.
En schreeuwen in de topictitel hoeft ook weer niet, dat voegt niets toe.

Dat kun je belachelijk vinden, maar dat veranderd niets. 1.80 voor een liter benzine kun je ook belachelijk vinden, maar of betalen, of niet internetten/autorijden zijn gewoon de enige 2 opties bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:24:
Het valt mij ook op dat het erg duur is geworden. En dan is het gewoon zeker dat er ieder jaar 2 euro er bovenop komt wegens gebrek aan marktwerking.

T-Mobile is maandelijks goedkoper, maar vraagt dan weer bijna 70 euro aan eenmalige kosten.
Die kan je goeddeels terug vangen: https://www.spaarwinkelen.nl/korting/t-mobile-thuis.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je het kan krijgen in jouw gebied: Tweak internet only. 1 Gbps up en down voor 41 euro per maand of 410 euro per jaar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DJSmiley schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:18:
Tja, dat is de mark. Overal gaan de prijzen omhoog. De tijd dat je voor 25 euro een lijntje had is allang voorbij.

Maar ja, dat is een patatje met voor fl 1,75 ook...

Er zijn wat partijen die zich richten op bulkvolume en budget, zoals Tweak en T-Mobile. Maar de beschikbaarheid daarvan is wel wat beperkt.

En storingen / slechte service, dat is (enigszins) ook terug te vinden in de prijs. De vraag is wat je nodig hebt. Heb je een goede helpdesk nodig, veel diensten of wil je gewoon kaal internet en kun je zelf debuggen?

Een groot deel van de storingen van T-Mobile is bv hun DNS servers. Gebruik je die niet, dan had je er veel minder last van.

En slechte reviews: Bedenk wel dat men vaak alleen de slechte verhalen post, terwijl er ook legio tevreden klanten zijn, maar die hoor je niet.

Een beetje zoekwerk is wel gewenst en uit de topicstart komt dat niet heel erg tevoren. Met wat zoekwerk had je de conclusie wel kunnen trekken dat superbudget en een topprovider niet samen gaan.
En schreeuwen in de topictitel hoeft ook weer niet, dat voegt niets toe.

Dat kun je belachelijk vinden, maar dat veranderd niets. 1.80 voor een liter benzine kun je ook belachelijk vinden, maar of betalen, of niet internetten/autorijden zijn gewoon de enige 2 opties bij wijze van.
Je hebt wel gelijk, maar de periode waarin het nu duurder is geworden is zo kort (10 - 15 jaar oid) dat de inflatie niet zo absurd kan zijn. Eerder zou doordat het aantal aansluitingen zo sterk gestegen is in die tijd zou de prijs lager of gelijk moeten zijn.

DNS servers van je provider kan je beter vervangen door cloudflare, quad9 of opendns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

pennywiser schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:25:
[...]

Je hebt wel gelijk, maar de periode waarin het nu duurder is geworden is zo kort (10 - 15 jaar oid) dat de inflatie niet zo absurd kan zijn. Eerder zou doordat het aantal aansluitingen zo sterk gestegen is in die tijd zou de prijs lager of gelijk moeten zijn.
Ik denk dat de prijsstijging wel meevalt als je kijkt naar de verhouding snelheid vs prijs. Want snelheden zijn ook omhoog gegaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
remco_k schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat de prijsstijging wel meevalt als je kijkt naar de verhouding snelheid vs prijs. Want snelheden zijn ook omhoog gegaan.
Daar heb je helemaal gelijk in groot voordeel, maar de techniek erachter is niet duurder geworden, de hogere snelheid is dus eigenlijk gratis voor ISPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ook jij mag een mening hebben, maar daar gaan de prijzen niet van omlaag. Dat je niet kan vinden wat je zoekt komt door dat het niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

pennywiser schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in groot voordeel, maar de techniek erachter is niet duurder geworden, de hogere snelheid is dus eigenlijk gratis voor ISPs.
Meer dataverkeer. Da's niet gratis. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
remco_k schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Meer dataverkeer. Da's niet gratis. :)
De prijs daarvan is eveneens hard naar beneden gegaan in 15 jaar tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxilopez
Daar heb je zeker gelijk in John, misschien had ik het beter moeten formulieren.
Bedankt in ieder geval voor de reacties, ik ga hier mee aan de slag. Helaas kan ik geen Tweak nemen anders was dat zeker mijn keuze geweest.

mvg,

Max
Pagina: 1