Toon posts:

Opmerkelijke onderdelen.

Pagina: 1
Acties:

• nietepiete
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo,

De onderdelen die ik aantrof in een 1TB ssd drive zijn opmerkelijk.

Op de voorkant van het bord staat geen enkele beschrijving op de achterkant alleen: "SJY-FC117x_1T1B_v3"

Iemand een idee?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
Deze toevallig al eens gezien?
YouTube: I bought an 8TB External Drive from Wish...and it went as well as yo...

Of klopte jouw SSD wel?

Mijn profiel op Discogs

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Mooie fake SSD gekocht zo te zien. Hoop dat je niet teveel geld kwijt was.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:53
Begin maar een virus scan te doen, de kans dat je pc nu een virus heeft is redelijk groot
YouTube: I Bought a $3 2TB USB Drive and Got More Than Just Malware

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:31

route99

just passionately curious...

Ik vond gisteren tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de kringloop 2 rode aluminum cases met het opschrift:
2.5" SATA External Case USB 3.0 Super Speed
In 1e instantie zou je denken.... das om er een externe schijf in te stoppen. De verpakking was er niet bij, dus meer info was er niet.
Ik vond het toch wel een beetje bizar dat je zulke doosjes aan zou bieden, super compact, dus waarom weggedaan? De inleverende klant is in feite vrijwel nooit bekend bij onze afdeling, dat gebeurt nl centraal en wij krijgen dan het technische spul om verder uit te zoeken.
Dus heb het even apart gehouden en gisteravond bekeken. Het bleek niet alleen case te zijn maar er zat ook een compleet opslagmedium in, om het neutraal te schrijven, maar wat voor een....
Zie foto: De case wat daarin zat, een USB stick (zonder kunststof omhulsel), iets wat hier al eerder voorbij kwam..

Even het metaal van de USB-stick afgehaald en dan zie je de code en dat blijkt een 32 GB type te zijn.

Als ik die stick test op een oude pc bij ons dat geeft ie aan 2 TB te zijn....
Een nep 2TB externe schijf dus met de naam FSPEED 2000 GB en lijkt als 2 druppels water op deze.

Met wat zoeken vind je dan problemen met die FSPEED 2000 GB en ook een
JDPCTech Facebook waarschuwing over iets verglijkbaars

Weer zo'n nepper dus....

Er zat zelfs zoveel kit in om wat er in zat op de plaats te houden dat afgezien van het ontbreken van een SATA connector er niet eens ruimte in zat om een 2.5" SSD/HD erin kwijt te raken.... dat was in dit geval uiteraard ook niet de bedoeling van die makers..... ;)

Ergo: Als je zoiets tegenkomt en tegen een zeer lage prijs..... grote kans het is een fake product en niet zolas "aangekondigd" hier een 2TB externe schijf....

[Voor 4% gewijzigd door route99 op 07-01-2023 11:20]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee