Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 20:53

l-burna

2nd place, is the 1st loser

Topicstarter
Beste,

Ik ben voor het eerst naar een laptop aan het kijken die ik voornamelijk ga gebruiken voor mijn studie.
Ik volg een leraren opleiding en heb een laptop nodig voor mijn stage aangezien ik op locatie online moet observeren en moet gaan geven voornamelijk via teams.
Verder ga ik het nog gebruiken voor alle administratieve handelingen die daarbij horen, zoals verslagen schrijven etc.
Nu heb ik de volgende laptop gezien.
https://www.coolblue.nl/p...nvy-x360-15-ed1900nd.html
Ik twijfel eigenlijk alleen op de 50hz refreshrate ideaal is zeg maar of als ik toch een laptop met een hogere refreshrate moet nemen.
Dit meer omdat ik al jaren 144hz monitoren heb thuis.
Kunnen jullie mij enig advies geven hierin?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Beste antwoord (via l-burna op 05-02-2021 23:27)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
Haha enkel verslagen -> i3

Bij mijn vriendin op school hebben alle docenten een 11 inch ramp gekregen (sorry, een laptop) met 4 gb ram en een i3... Dat valt af te raden. Maar 8 gb met een i3 is genoeg voor verslagen, wil je nu veel teams en andere dingen tegelijk doen, pak dan een i5 .

Alle reacties

• 99ruud99
50 hz is RUIM voldoende voor word etc, JA, het beeld wordt iets fijner scrollen, maar wees eerlijk, je gaat geen 100 pagina's lang verslag schrijven, of wel?

deze laptop is wel gigantische overkill: je hebt nergens een i7 voor nodig.

Pak een laptop met r5 of i5 en 8 gb ram, 256 of 512 gb ram en je bent klaar :)

ps, uit de laptop BBG gepikt:
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=21031627

Het is leuk dat je een laptop helemaal door kan buigen, maar hoe vaak gebruik je dat in praktijk?
Een GPU in een word-laptop, seriously? Wat wil je gaan doen, voor cv ketel spelen?

[Voor 40% gewijzigd door 99ruud99 op 05-02-2021 22:52]

• l-burna

l-burna

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:49:
50 hz is RUIM voldoende voor word etc, JA, het beeld wordt iets fijner scrollen, maar wees eerlijk, je gaat geen 100 pagina's lang verslag schrijven, of wel?

deze laptop is wel gigantische overkill: je hebt nergens een i7 voor nodig.

Pak een laptop met r5 of i5 en 8 gb ram, 256 of 512 gb ram en je bent klaar :)

ps, uit de laptop BBG gepikt:
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=21031627

Het is leuk dat je een laptop helemaal door kan buigen, maar hoe vaak gebruik je dat in praktijk?
Een GPU in een word-laptop, seriously? Wat wil je gaan doen, voor cv ketel spelen?
Je hebt gelijk. ik heb helemaal niet zo een dure laptop nodig.
Deze lijkt mij ook prima.
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

• 99ruud99
als je nu eerst de standaard vragen invult...

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Want nu klinkt het alsof het enkel voor stage is (= kleine verslagen, wat teams, etc), dan zou een i5 / r5 ruim voldoende zijn.

kijk ook eens in de BBG
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021

• l-burna

l-burna

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:12:
als je nu eerst de standaard vragen invult...

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Want nu klinkt het alsof het enkel voor stage is (= kleine verslagen, wat teams, etc), dan zou een i5 / r5 ruim voldoende zijn.

kijk ook eens in de BBG
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021
Zoals ik al had aangegeven is enkel puur voor stage verslagen en teams.
Ik dacht dat ik minimaal 16gb nodig zou hebben en I7 maar zat met die 50hz refreshrate.
Maar als ik het nu zo van jou begrijp is dat by far niet nodig.
Dus ik ga maar naar een i5 met 8Gb werk geheugen kijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99

Bij mijn vriendin op school hebben alle docenten een 11 inch ramp gekregen (sorry, een laptop) met 4 gb ram en een i3... Dat valt af te raden. Maar 8 gb met een i3 is genoeg voor verslagen, wil je nu veel teams en andere dingen tegelijk doen, pak dan een i5 .

• l-burna

l-burna

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:25:

Thanks. Ik ga voor een i5.

• 99ruud99
alleen nog even beslissen of je i5 of r5 pakt :) , maar jou horende wil je liever i5 :)

dan nog beslissen wat voor behuizing je eromheen wilt :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee