• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Goedenavond,

Ik wil de volgende set bestellen, ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Nu heb ik echter 1 probleem, de center speaker is net te hoogt voor mijn TV meubel, hier kan ik maximaal een centerspeaker van 12,9 cm in kwijt.

Ik was benieuwd of iemand een geschikte center speaker weet bij de rest van mijn set. Ik zal zelf te denken van een Polk Signature S35E.

Mijn set is als volgt:

2 zuilen: R-625FA - BLK/GNM
Rear: R-41M - BLK/GNM
Sub: R-120SW

Center (die ik graag wilde): R-34C - BLK/GNM >> Deze past dus niet hij is 13,3 cm hoog.

Ik hoor graag jullie meningen en tips. Ik zou eventueel de zuilen ook kunnen aanpassen naar de 820 en daar zet ik dan Atmos speakers bovenop.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar haal jij die 33cm vandaan :?
Volgens de specs die je zelf linkt is het ding 133mm hoog, oftewel 13 cm. En geen 33 :D

Sowieso, 133mm hoogte is al vrij laag te noemen. Die Polk is nog lager zie ik (ca 10 cm).

Ik vraag me eerdeer af of je niet in de breedte problemen in je kast gaat krijgen. Zit daar soms het issue?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gebruik je een receiver met room correction? Want dat ga je sowieso nodig hebben als je het optimale uit Klipsch luidsprekers wilt halen.

• Tdewagt
Ik heb een Denon 2500h. Ik ben daar verder niet bekend mee. Zou je een andere set aanraden?

• Tdewagt
The Eagle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:09:
Waar haal jij die 33cm vandaan :?
Volgens de specs die je zelf linkt is het ding 133mm hoog, oftewel 13 cm. En geen 33 :D

Sowieso, 133mm hoogte is al vrij laag te noemen. Die Polk is nog lager zie ik (ca 10 cm).

Ik vraag me eerdeer af of je niet in de breedte problemen in je kast gaat krijgen. Zit daar soms het issue?
Bedankt voor je reactie! Er stom dr bedoel ik inderdaad.

Ik heb ruimte voor 12,9 cm daar gaat de Klipsch helaas net niet in passen. Denk je dat de Polk een goed alternatief is?

• The Eagle

The Eagle

Als jij een Denon hebt moet je die toch een setup laten draaien bij nieuwe speakers en daar zit roomcorrectie etc in :)

Die corrigeert ook het geluid van de center waar nodig, dus in principe zou het kunnen.
Zelf zou ik altijd voor bijpassend spul gaan maar das ieder zijn ding. Draai zelf ook met Klipsch overigens.

Maar ben wel benieuwd naar je meubel en waarom je zo weinig ruimte hebt. Heb je evt een fotootje, kunnen we meedenken hoe je er evt toch die Klipsch van je voorkeuze in krijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tdewagt
The Eagle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:57:
Als jij een Denon hebt moet je die toch een setup laten draaien bij nieuwe speakers en daar zit roomcorrectie etc in :)

Die corrigeert ook het geluid van de center waar nodig, dus in principe zou het kunnen.
Zelf zou ik altijd voor bijpassend spul gaan maar das ieder zijn ding. Draai zelf ook met Klipsch overigens.

Maar ben wel benieuwd naar je meubel en waarom je zo weinig ruimte hebt. Heb je evt een fotootje, kunnen we meedenken hoe je er evt toch die Klipsch van je voorkeuze in krijgt :)
Ah klopt met een microfoon wordt alles afgesteld! Het liefst heb ik ook alles hetzelfde, maar dan moet ik mijn meubel aanpassen. Bijgaand een foto die ik nu heb, Ik zal morgen even duidelijke foto’s maken en sturen. Staat in het nieuwe huis, daar ben ik momenteel aan het verbouwen.

Wat heb jij voor setje staan ik twijfel dus de R-625fa of de premium RP-8060fa

Het is voor een kamer van 45 m2

• Tdewagt

[Voor 36% gewijzigd door Tdewagt op 08-02-2021 21:17]

• Tdewagt
Ik heb nog wat foto’s gevonden! Het metalen frontje er op zit ga ik verwijderen en vervangen voor speaker stof. Ik denk dat dit het geluid beter doorlaat of heb ik dit verkeerd?

• Tdewagt
Ik heb er helaas nog een probleem bijgekregen..

Ik had platte speaker kabels gelegd. Hierover is Egaline en een pvc vloer gekomen. De rechter kabel werkt maar de linker helaas niet. Betreft de rear speakers. Ik ben bang dat ik voor draadloos moet gaan.

Heb je hier ook ervaring in?

• The Eagle

The Eagle

Je hebt de kabels niet in een buis gelegd? :X :o 8)7 Dan kun je het idd schudden. Als ze wel in een buis liggen opnieuw trekken. Mijn rears zijn bekabeld aangesloten. Gaat wel via een kabelgoot tegen het plafond avhter de gordijnen naar achteren.

Qua kastje: kun je de zijkanten niet verhogen? Lijkt me maatwerk? Of is het zelfbouw?
Speakerdoek is iig akoestisch transparant zoals ze dat noemen. Metalen front zou ik iig nooit doen.

Draadloze speakers geen ervaring mee. Maar van wat ik hoor kan het een kriem zijn om dat goed afgesteld te krijgen icm bekabelde speakers en Audissey, met name ivm vertragingen.
Mijn Klipschen zijn overiens uit de Synergy serie en al wat ouder. F3 front, F1 rear, C20 center, sub10.
Als je het budget hebt zou ik voor de beste gaan.

• Tdewagt
Nou, het zijn speciale kabels van 0,01 mm dik maar erg breed die je over kan schilderen. Aan het einde komt een blokje om de brede kabel om te zetten naar luidsprekerkabels.

Maar goed dit is dus voor de rechterkant mislukt erg jammer. Ik heb nu iemand ingehuurd om kabels via de kruipruimte te leggen.

Probleem van het kastje is dat het allemaal precies pas ik voor een 55 inch tv. Ik kan de kast niet veel groter maken anders past de tv niet meer. Ik ga de metalen frame dan verwijderen en vervangen voor speaker stof.

Ik zal nog even goed kijken wat ik kan doen en anders moet het toch echt de polk center worden..

Op zich is er genoeg budget maar twijfel of het beste van Klipsch nodig is. Heb nu een Pioneer setje dus vooruitgang is er zeker!

• The Eagle

The Eagle

Overschilderen is iets anders dan er een lading egaline overheen storten he. Die dingen zijn voor onder laminaatvloeren enzo. Daar zit meestal een dempende ondervleor onder, dus dan leidt het niet veel. Egaline wordt vrij hard iirc ;)

Anyway, kruipruimte is een goede.

Kastje snap ik. Maar die rand is vrij dik. Daar zit je marge. Je zou ook voor een vm minder rondom kunnen kiezen. Zelfde effect, meer ruimte :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee