Domeinnaamportfolio betaald promoten? Effectief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Beste tweakers,

Momenteel ben ik (lees: probeer ik) actief een deel van mijn domeinnamen te verkopen. Deze domeinnamen zijn oorspronkelijk niet geregistreerd voor de verkoop of als investering maar waren onderdeel van projecten die het levenslicht niet hebben gezien. Het aanbod is daarom divers. Sommige domeinnamen zijn bedacht met SEO in het achterhoofd, anderen voor het opzetten van een merk(naam) (brandable).

Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van het handelen met domeinnamen dus ben ik simpel begonnen door alles op DAN.com te zetten, in de Facebookgroep 'Domeinnaam handel', een Telegram groep voor domeinnamen en hier op Tweakers.net V&A.

Terwijl ik denk dat ik mooie domeinnamen heb blijft het me toch iets te rustig qua response. Daarom zit ik te denken om gebruik te maken van de "Featured Listing" op NameBio.com https://namebio.com/featured-listings om het wat extra te promoten. (Dat is waarschijnlijk alleen goed voor mijn domeinnamen die niet aan Nederland (.nl) zijn gerelateerd. ?!)

Mijn vraag; Wie heeft succesvolle ervaringen met betaalde promotie voor zijn Nederlands en niet-Nederlands georienteerde domeinnamen via NameBio.com of een ander platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:27
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mij lijkt me de kans op een goede deal erg klein. Handelaren zullen niet snel een goede prijs bieden. Je wilt het liefst een eindgebruiker vinden, en als hij net zelf op je afstapt zal je die dus moeten zoeken.
Ik heb wel goede ervaringen met het gewoon opbellen / mailen van partijen die hoog op Google staan op vergelijkbare zoekwoorden. Zeker als ze aan SEA doen kan het al snel interessant voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb wat ervaring met Sedo (Sell Domains): 1 van de grootste domeinbrokers ter wereld, inclusief paid promotion / advertising. Resultaten waren wisselend, maar best ok.

Biedingen / respons op domeinen was ook wel ok, gemiddeld een paar serieuze per maand.

Misschien dat Sedo: https://sedo.com/nl/ dus een optie is om ook te proberen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. HTTP
chielsen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:33:
Je wilt het liefst een eindgebruiker vinden, en als hij net zelf op je afstapt zal je die dus moeten zoeken.
Precies. Daarom heb ik ook de aanname dat als ik betaald iets promoot ik met name handelaren bereik en dan nog niet echt er iets aan kan verdienen. Het liefst heb ik een plek waar veel serial entrepreneurs, startup teams, content ontwikkelaars, marketing bureaus, product owners, oftewel non-handelaren komen die verder kijken dan domainhoarding an sich :). Ik heb door de jaren heen wel wat kunnen verkopen en ook voor mooie prijzen (USD 300, USD 10000) maar dat waren gelukstreffers en kopers die contact met mij opnamen.
chielsen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:33:
Ik heb wel goede ervaringen met het gewoon opbellen / mailen van partijen die hoog op Google staan op vergelijkbare zoekwoorden. Zeker als ze aan SEA doen kan het al snel interessant voor ze zijn.
Dit klinkt interessant en ik heb dit ook wel eens gedaan, maar kreeg altijd "Nee, dankje" terug. De fout die ik waarschijnlijk heb gemaakt is dat ik het gestuurd heb naar partijen die waarschijnlijk niet eens wisten wat SEA en SEO is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. HTTP
Remy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:27:
Misschien dat Sedo: https://sedo.com/nl/ dus een optie is om ook te proberen :)
Ik ga deze eens verkennen. :)