Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4g router in plaats van bekabeld internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spacejockey
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:45
Ik ben net geëmigreerd en het eerste dat ik deed was natuurlijk internet regelen. Nu kwam de installateur afgelopen week en het bleek dat er geen kabel in mijn huurhuis zit. De vorige bewoner gebruikte satelliet. In plaats van een hoop gedoe met kabels trekken en toestemming vragen aan de landlord zat ik nu te denken om een unlimited mobiel plan te nemen en de simkaart in een 4G router te stoppen. Ik heb al gecheckt dat unlimited bij deze provider ook echt unlimited is en ik haal ongeveer 65 MBps via hun 4G, dat is voor mij prima. Ik post hier voornamelijk om te vragen of er nog haken en ogen aan dit plan zitten? Misschien zie ik iets over het hoofd.

Beste antwoord (via rens-br op 25-02-2021 16:26)

• Spacejockey
Update: Ik ben uiteindelijk voor deze oplossing gegaan en ben er zeer blij mee. Heb gekozen voor deze router en betaal omgerekend 18 euro voor onbeperkt internet. Snelheid is oke en heb nog geen last gehad van storingen. Prima oplossing!

[Voor 11% gewijzigd door Spacejockey op 25-02-2021 15:28]

Alle reacties

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk zie je over het hoofd dat het tegen de voorwaarden is die bij het abonnement horen (alleen gebruiken in telefoon, niet in router) en ze je daarvoor kunnen waarschuwen/afsluiten. Mogelijk gaan ze na een bepaalde hoeveelheid traffic je vragen SMS'jes te sturen om de verbinding te herstellen, dat soort dingen.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:09
In welk land zit je eigenlijk? Voor ons natuurlijk onmogelijk om advies te geven als we geen idee hebben van mogelijke abonnementen.

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Geen probleem, wij doen dat ook in Spanje met een Vodafone unlimited simkaart.

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 4.8kWh LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:03
Gaat prima afhankelijk van de voorwaarden van provider. In veel landen bieden provider gewoon "vast" internet via 4G aan waar anders niet mogelijk is.

Woont in Helsinki

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

spone schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:57:
Waarschijnlijk zie je over het hoofd dat het tegen de voorwaarden is die bij het abonnement horen (alleen gebruiken in telefoon, niet in router) en ze je daarvoor kunnen waarschuwen/afsluiten. Mogelijk gaan ze na een bepaalde hoeveelheid traffic je vragen SMS'jes te sturen om de verbinding te herstellen, dat soort dingen.
Dat is een vrij NL-specifieke beperking. Totdat we het land (en de provider) weten, kunnen we het niet met zekerheid zeggen, maar Mobile fixed access is behoorlijk gangbaar - en gewoon toegestaan in grote delen van de wereld.

Mbt techniek: je bent afhankelijk van weer en wind. Ik zou in zo'n situatie altijd aanraden high-gain buitenantennes te plaatsen met line-of-sight (incl Fresnel-zone) richting de 4G-mast. Bij goede omstandigheden levert het wat meer snelheid op, maar grootste verschil is meer betrouwbaarheid bij slechte weersomstandigheden.

Er zit ook flink verschil tussen de routers. Neem sowieso eentje met aansluiting voor externe antennes. Ik heb goede ervaringen met de Huawei B525 - al denk ik niet dat die nog nieuw te krijgen is. Ga nooit af op user reviews die een enkel apparaat beschrijven of iets nieuws vergelijken met de vorige generatie, alleen vergelijkende reviews tussen apparaten in zelfde categorie vertrouwen.

Soittakaa Paranoid!

• Spacejockey
Dank voor de reacties. Ik zit in Engeland en zat naar Smarty (https://smarty.co.uk/plans/unlimited) te kijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Spacejockey
Update: Ik ben uiteindelijk voor deze oplossing gegaan en ben er zeer blij mee. Heb gekozen voor deze router en betaal omgerekend 18 euro voor onbeperkt internet. Snelheid is oke en heb nog geen last gehad van storingen. Prima oplossing!

[Voor 11% gewijzigd door Spacejockey op 25-02-2021 15:28]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True