Toon posts:

VPN op PS4 via laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wonktnodi
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
Hi forumleden,

Ik zou graag via een VPN op mijn ps4 willen spelen.
Nu wil ik dat opzetten door een VPN op een laptop te zetten en dan via een utp-kabel de laptop te verbinden met de ps4. Omdat ik alleen een hele oude laptop (nog windows 7...) heb wil ik eerst even testen hoe snel de internetverbinding is die doorgegeven wordt aan de ps4.

Ik heb gevonden dat de laptop via de wifi verbonden kan worden, een utp-kabel aangesloten kan worden tussen de laptop en ps4 en er vervolgens 2 opties zijn:
- op de laptop bij het draadloze netwerk op 'delen' klikken en aangeven dat het netwerk gedeeld kan worden met de utp.
- op de laptop een bridge maken tussen het draadloze netwerk en de utp.

Ik zie wel dat de ps4 gevonden wordt, maar toch kan ik geen internet krijgen op de ps4. Bij de optie waarbij ik de bridge maak krijg ik op de ps4 wel een foutmelding dat een ander apparaat in het netwerk hetzelfse ip-adres heeft.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch internet krijg op de ps4 via de laptop (door de utp-kabel)?

Alle reacties

• Wonktnodi
Het gekke is trouwens dat als ik een bridge maak ik op de laptop als status bij Ipv4 wel 'internet' zie staan

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je op je PS4 ook de juiste stappen doorlopen zoals hier benoemd: How to use a VPN on PS4?

The devil is in the details.

• Wonktnodi
Hahn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:33:
Heb je op je PS4 ook de juiste stappen doorlopen zoals hier benoemd: How to use a VPN on PS4?
Yes, alleen ik krijg dan dus geen internet. Ook al op youtube wat filmpjes gecheckt waarin het werkt. Ik doe letterlijk hetzelfde, maar krijg het dus niet voor elkaar. Ben bang dat ik ergens een instelling fout heb of dat misschien de laptop het niet aan kan?

• Wonktnodi
Ik krijg de netwerkbrug nu aan de gang. Via de optie 'delen' doet hij het niet. Nu wil ik dus via een VPN de verbinding opzetten, maar loop ik weer tegen hetzelfse probleem aan. Zou ik een brug tussen de wifi en de UTP moeten maken of tussen de VPN en de UTP? Het laatste geval krijg ik niet werkend nog.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee