Toon posts:

Nieuw "oud" moederboard en behuizing nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bitraver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Hallo allemaal.
Ik zit al een hele lange tijd op een AlienWare Aurora R4 uit 2012/13. Heb enkel een keer een nieuwe GPU er in gedaan paar jaar geleden. Nu loop ik tegen steeds meer problemen aan. Ventilators maken lawaai en de power supply trekt het niet meer.
de PC is gewoon te oud geworden. maar heb zelf het idee dat mijn CPU - RAM nog gewoon goed genoeg zijn.

Ik zoek een Moederboard en behuizing en power supply
Behuizing:
Een nieuwe PU of nieuwe ventilators passen vaak niet vanwege de custom afmetingen van de huidige kast. Ik heb geen tot weinig eisen aan de kast behalve goeie koeling.

Moederboard:
Internet doet mij geloven dat het omgooien van de moederboard van Alienware naar een andere kast voor aardig wat problemen kan zorgen. Een nieuw moederboard voor in de nieuwe kast leek mij een goed idee. Dit zijn de specificaties van wat ik mee wil nemen uit de huidige kast:
- Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4930K CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz
- Geheugen: 4x 8GB DDR3 Ram geheugen
- GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti

Power Supply:
De huidige is 875Watt. Ik denk dat ik meer nodig heb? of nodig ga hebben. Ik heb nu last van screen freezes omdat mijn huidige het niet meer goed doet.

Als het beter is om een nieuwe pc samen te stellen met alleen de GPU voor nu die ik nu heb. hoor ik dat graag. ik weet alleen niet waar ik dan mee moet beginnen.

Wat is je budget?
500,- euro - / bijna alles nieuw tot 1000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, Ik wil weten of dit te moeite waard is om soort van mijn alienware te upgraden. of dat ik beter een compleet nieuwe pc kan samenstellen. maar tegen het samenstellen kijk ik enorm op, vandaar ooit gewoon een alienware gekocht heb.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen met 3 monitors, geen streamen. Spelen zoals Escape from tarkov. Wil in de toekomst misschien naar VR.

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
Een 875 watt voeding zou meer dan voldoende moeten kunnen leveren, indien het geen prutvoeding is en deze naar behoren werkt. Je systeem vraagt waarschijnlijk eerder richting de 500 watt. Ik zou wel eerder uitzoeken waarom je nu last hebt van "freezes". Hoe weet je zeker dat het door de voeding komt?

2011 is een vrij dure socket voor moederborden. Startprijs rond de 350 euro nieuw of 150 euro tweedehands. Tel daar een nieuwe voeding en behuizing bovenop en je bent toch wel minimaal 300 euro kwijt voor een niet heel recent systeem. Begrijp me niet fout, het is geen slecht systeem, maar mogelijk niet meer voldoende voor alle recente games indien je een GPU upgrade doet. CPU's zijn de laatste jaren namelijk een heel stuk beter geworden.

Helaas kan je ook geen RAM meer meenemen mocht je volledig opnieuw gaan bouwen aangezien nieuwe sockets alleen nog maar DDR4 ondersteunen. Voordeel is wel dat RAM nu lekker goedkoop is. Toch gaat mijn voorkeur wel naar nieuw bouwen, aangezien je anders blijft ugpraden. De volgende GPU upgrade die je gaat doen zorgt ervoor dat je een CPU bottleneck creeert.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:16
De GTX 1070 Ti kan nog prima meekomen op 1080p, en ook 1440p lukt als je geen extreme fps verwacht. Voor een kleine 600 euro stel je een prima systeem samen voor deze kaart, evetueel kan er later - als videokaart prijzen weer genormaliseerd zijn - een nog een betere videokaart (bv. een RTX3060Ti) in als je die behoefte voelt.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 86,-€ 86,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 66,08€ 66,08
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 80,62€ 80,62
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,32

Als je niet wilt zelf bouwen: er zijn leveranciers met een assemblage service (bijv. deze), als je daar deze onderdelen besteld en hem laat assembleren hoef je alleen nog de videokaart over te zetten - dat heb je al eerder gedaan :)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:01
Is de pc nog in staat om op te starten? Als u hem niet traag vindt is een nieuwe set fans ook goed.

• Bitraver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
@lamaa1
Als mijn pc freezed hoor ik nog wel geluid. en kan zelfs de game verder spelen (op geluid) maar verder staat alles still. Drivers zijn up to date. en mijn GPU in een pc van een vriend van mij deed het prima. zodra ik dan mijn PC uit zet en aan zet gaat hij piepen. na het opzoeken van de piepjes had het te maken met mijn voeding.

Google vertelde mij dat ik dus freezes krijg om dat mijn power supply dus niet naar behoren werkt en mijn GPU er dan vervolgens mee kapt.

Ik moet alleen nog ff de knop in mijn hoofd omzetten dat als ik nu 1 ding upgrade ik net zo goed alles moet upgraden.

@martyw
Bedankt voor de lijst met onderdelen. Dat valt qua prijs idd enorm mee, Ik zal zeker contact op nemen met de gelinkte assemblage service die je er bij gelinkt hebt.

@Ludwig005
Ja hij start nog. na een paar pogingen helaas soms :x. Ik vind hem nog best rap. Ik kan bijna alle spellen nog gewoon spelen op 1080. maar niet meer op het mooist van het mooist. maar dat vind ik iets wat minder belangrijk. Helaas meerdere keren vervangende fans geprobeerd op te zoeken. maar de aurora lijkt apparte maten te hebben. Dus ik wil zowiezo naar een universelere behuizing voor toekomstigere upgrades.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee