Toon posts:

HDD staat nier meer in de Boot priority

Pagina: 1
Acties:

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:13
Hallo,

Ik heb een probleem met een Asus Vivobook 17

Ik was in de BIOS aan het zoeken om de Asus te kunnen laten opstarten via een USB stick want deze stond niet in de Boot-priority.
Nu heb ik het echter voorelkaar gekregen dat hij de HDD ook niet meer ziet als bootable divice en alleen nog maar opstart in de BIOS.

Weet iemand hoe ik dit weer kan herstellen want mij lukt het niet :(

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25

g0tanks

Moderator CSA
Gaat het om die Toshiba-schijf die we op de laatste screenshot zien? Of wordt de hardeschijf helemaal niet meer herkend?

Heb je [Motherboard] Troubleshooting - Cannot find the hard disk or SSD after motherboard powers on al doorgenomen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Op basis van je 1e screenshot ZOU je verwachten dat je de bootlijst hebt leeggegooid en dat je daar de HDD opnieuw kunt toevoegen. Het is niet alsof het BIOS hem niet ziet.

• bruce the boss
KnoxNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:08:
Op basis van je 1e screenshot ZOU je verwachten dat je de bootlijst hebt leeggegooid en dat je daar de HDD opnieuw kunt toevoegen. Het is niet alsof het BIOS hem niet ziet.
Ja hij ziet de HDD wel maar hoe voeg ik deze toe in de BOOT

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25

g0tanks

Moderator CSA
bruce the boss schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:14:
[...]

Ja hij ziet de HDD wel maar hoe voeg ik deze toe in de BOOT
Door in het scherm van je eerste screenshot bij 'add new boot option' je hardeschijf te selecteren?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• bruce the boss
g0tanks schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:15:
[...]

Door in het scherm van je eerste screenshot bij 'add new boot option' je hardeschijf te selecteren?
Hij geeft niets om te kiezen daar.
Krijg geen keuze mogelijkheid

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Misschien staat er iets over in de handleiding, of via google?

• bruce the boss
Ja dat is het probleem. Ik kan er niets over vinden en daarom kom ik bij jullie terecht :)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53
Loop de andere menu's eens door en kijk of er iets bij zit om de BIOS terug te zetten naar default instellingen.
Dan zou het weer goed moeten komen.

Soms ben ik bijna gelukkig

• bruce the boss
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:04:
Loop de andere menu's eens door en kijk of er iets bij zit om de BIOS terug te zetten naar default instellingen.
Dan zou het weer goed moeten komen.
Ook dat wil niet helpen ....

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 16:22
Opendraaien en de CMOS batterij er uit dan :p Helpt eens de batterij eruit halen en eens enkele minuten wachtten ook niet? Zo'n dingen willen in rare situaties wel nog eens helpen.

[Voor 24% gewijzigd door GianniDPC op 05-02-2021 19:10]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:21

Tens

My brain hurts

wat doet de optie 'Create'?

is er een optie 'optimized default' in het bios/uefi?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bruce the boss
GianniDPC schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Opendraaien en de CMOS batterij er uit dan :p Helpt eens de batterij eruit halen en eens enkele minuten wachtten ook niet? Zo'n dingen willen in rare situaties wel nog eens helpen.
De batterijen zitten er in gegoten lijkt wel. Krijg ze er niet uit. De accu kan er ook niet. Gewoon de batterij helemaal leeg laten lopen zal niet werken denk ik?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
staat die op CSM of UEFI boot?

• bruce the boss
efan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:11:
staat die op CSM of UEFI boot?
Daar heb ik ook naar lopen zoeken maar kan die optie niet vinden.....

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bruce the boss schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Daar heb ik ook naar lopen zoeken maar kan die optie niet vinden.....
dan is het enkel UEFI waarschijnlijk. heb je iets aan partities veranderd waardoor de UEFI partitie weg is van Windows 10? heb je een mogelijkheid om van een windows 10 dvd te starten? misschien kun je dan een bcdboot X:\windows /s doen, waarbij X je windows schijf is (C?)

[Voor 12% gewijzigd door efan op 05-02-2021 20:15]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee