Toon posts:

Op afstand spelen voor kleuters

Pagina: 1
Acties:

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 09:36
Hoi mede-tweakers!

Mijn dochter is 5 jaar oud en heeft een nichtje van 4 in Duitsland. Videobellen vinden de kinderen nog een beetje lastig (ze gaan weg rennen, of zijn ineens stil) en ik zat te denken of er iets anders is hoe ze op afstand samen "iets kunnen doen".

Ik zat bijvoorbeeld te denken aan:
- een heel simpel e-ink scherm waarmee ze elkaar een tekening kunnen sturen, zoals etch-a-sketch
- een ding met knopjes en lampjes die synchroniseren, zodat ze zelf spelletjes kunnen verzinnen (al dan niet tijdens video-bellen)
- een fax zodat ze tekeningen naar elkaar toe kunnen faxen
- dat ze beide een "ding" krijgen (bijv een pop of dino, oid) waar je 5-sec iets in kunt opnemen, dat de ander dat op haar "ding" gemakkelijk kan afluisteren
- een kaart spel wat je via whatsapp kunt doen (aangepast memory ofzo, of een raadspel)

Omdat ze ivm corona al genoeg voor het scherm zitten, zoek ik eigenlijk een oplossing zónder scherm maar wel 'connected' zodat ze "samen" kunnen spelen. Dat mag ook a-syncroon en het hoeft helemaal niet "zelfstandig" spelen te zijn, want ik ben er altijd bij. Mag ook heel korte spelletjes zijn. Het doel is dat de kindertjes leuk iets samen doen.

Ik had verwacht dat er inmiddels ivm Corona wel zoiets zou bestaan, maar kan het niet vinden.

Voorbeeldjes voor andere doelgroepen zijn bijvoorbeeld de armbandjes die je hartslag synchroniseren of een "friendship lamp". Ik vond ook deze: https://www.uncommongoods...-spinning-heart-messenger

Zelf bouwen vind ik ook leuk, maar ook dan heb ik graag dat jullie eens met me meedenken: wat zou leuk kunnen zijn? Of hebben jullie in deze situatie zelf iets leuks gedaan? Alle input is welkom :D

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:29
Beetje zoals dat waterboy and firegirl spelletje. Waarbij je elkaar moet helpen, maar dan zonder scherm?

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 09:36
Oh wow, ja, zoiets zou leuk zijn!

Jumanji-style dat de stukken uit zichzelf verplaatsen, of evt gewoon lampjes achter het bord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee