Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

T Mobile Amino Aria 710X en een Mesh router/Access point

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08-04 22:32
Hi allen,

Ik had een vraag over de Aria TV Box van T Mobile.
Zoals jullie weten kan deze (helaas) niet worden aangesloten op WiFI.
De monteur had een powerline adapter aanbevolen om bekabeld te verbinden.

Nu vroeg ik mij af of ik ipv een powerline adapter te nemen ook een access point er tussen kan zetten, en vanuit deze een ethernet kabel trekken naar de TV box.

Overigens was het de aanbeveling van de monteur om de Devolo 550 te nemen, maar na wat research kwam ik er al snel achter dat dit niet echt de beste optie is.

Update 10-02-2021:
Inmiddels heb ik een TP Link WiFi Extender geplaatst en vanuit deze een ethernetkabel getrokken naar de T Mobile TV Box. Het is dus ook gelukt om hier internetverbinding mee te maken.

Dus ook voor alle andere mensen die dit topic ooit lezen, je kan dus gewoon met een Powerline Adapter/WiFi Repeater/Access Point verbinding maken met de T Mobile TV Box.

[Voor 42% gewijzigd door ChopperGunnerNL op 10-02-2021 19:25]

Beste antwoord (via ChopperGunnerNL op 10-02-2021 19:24)

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:28
Op de Zyxel T50 kan je TV op een willekeurige LAN poort aansluiten. Dat is dus geen probleem.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Probleem is dat je de tv verbindt aan een tv-output van de modem. Als je dit met mesh gaat doen dan krijgen je laptops geen internet.

• ChopperGunnerNL
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:50:
Probleem is dat je de tv verbindt aan een tv-output van de modem. Als je dit met mesh gaat doen dan krijgen je laptops geen internet.
Op de T50 zie ik niet zozeer een specifieke TV output zitten, alleen ethernet outputs waar voor zover ik weet ook de kabel voor de TV box in gaat.

Nu is mesh misschien niet de voordeligste optie zie ik nu omdat je minimaal 3 mesh routers nodig hebt.
Dan valt de keuze nu tussen een AP of een powerline adapter.

Wat ik nu alleen niet weet is of een AP qua ethernet output ook zal werken met de TV box.
T Mobile en Guidon (installateur) kunnen de vraag gek genoeg niet beantwoorden.

• 99ruud99
kan je een fotootje maken van je modem ?

want de huawei heeft 4 ethernet poorten: 2 zijn verbonden met internet, 2 zijn voor tv. Die kan je niet omwisselen (ben ik op harde manier achter gekomen)

• ChopperGunnerNL
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:19:
kan je een fotootje maken van je modem ?

want de huawei heeft 4 ethernet poorten: 2 zijn verbonden met internet, 2 zijn voor tv. Die kan je niet omwisselen (ben ik op harde manier achter gekomen)
https://tweakers.net/ext/i/2003251620.png

• 99ruud99
yups, dat is de huawei modem, dus je idee gaat neit werken:( LAN 1 en 2 hebben internet, LAN 3 en 4 niet, zie ook het boekje dat je erbij kreeg.
je zou nog kunnen vragen om hun nieuwe zyxel modem, daar werkt het wel op.

• ChopperGunnerNL
99ruud99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:
yups, dat is de huawei modem, dus je idee gaat neit werken:( LAN 1 en 2 hebben internet, LAN 3 en 4 niet, zie ook het boekje dat je erbij kreeg.
je zou nog kunnen vragen om hun nieuwe zyxel modem, daar werkt het wel op.
...dit is de voorkant https://uploads-eu-west-1...975-a694-f9601aa3310c.jpg

• 99ruud99
ah sorry , dan zit ik fout ! je hebt de zyxel. Raar, ik dacht de huawei achterkant te herkennen :p

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:28
Op de Zyxel T50 kan je TV op een willekeurige LAN poort aansluiten. Dat is dus geen probleem.

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Issue dat tv multicast streams zijn, dat werkt niet over wifi, wel bekabeld of over powerline als verbinding met het modem

• ChopperGunnerNL
joop99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:35:
Issue dat tv multicast streams zijn, dat werkt niet over wifi, wel bekabeld of over powerline als verbinding met het modem
Lijkt me raar dat dit alleen met kabel werkt. Zal toch ook een draadloze mogelijkheid moeten zijn.
Ik heb nu een WiFi repeater gekocht met een ethernet output. Als het waar is wat je zegt dan zal het waarschijnlijk niet werken en zal ik vooralsnog een powerline adapter moeten halen.

Vindt wel dat het voor 2021 zeer ouderwets is om nog een TV box te krijgen waar geen enkele WiFi mogelijkheid op zit.

• ChopperGunnerNL
Update: Inmiddels heb ik een TP Link WiFi Extender geplaatst en vanuit deze een ethernetkabel getrokken naar de T Mobile TV Box. Het is dus ook gelukt om hier internetverbinding mee te maken.

Dus ook voor alle andere mensen die dit topic ooit lezen, je kan dus gewoon met een Powerline Adapter/WiFi Repeater/Access Point verbinding maken met de T Mobile TV Box.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
joop99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:35:
Hert nieuwe T-Mobile TV is geen multicast meer iirc ... (die over glasvezel tenminste, bij dsl nog wel).

[Voor 7% gewijzigd door apis29 op 10-02-2021 23:21]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True