Vraag

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
Situatie: thuiswerken + desktop voor privé. Nu switch ik bij desktopgebruik mijn ethernetkabel + toetsenbord + muis tussen dockingstation en desktop (beeldscherm heeft 2 HDMI ingangen dus dat werkt al prima).
Kan ik door een USB C kaartje in mijn desktop te stoppen volstaan met het wisselen van de USB C kabel van het dockingstation?

Wat is je budget?
Enkele tientjes.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ASRock B75 Pro3-M
Dell Dock WD19 (K20A001)

Alternatief is om een switch aan te schaffen. Dan hoef ik alleen nog maar 2 usb kabels te wisselen.
Alternatief² is om een extra toetsenbord + muis + switch aan te schaffen, dan hoef ik niets meer te wisselen.

Beste antwoord (via Tehh op 06-02-2021 10:31)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:38
Je hebt meerdere verschillende WD19 docks. Degene die jij hebt is de Thunderbolt dock. Dat betekent dat je laptop via Thunderbolt de dock aanstuurt. In dat signaal zit ook gelijk netwerk en video.

En je pc kan dat niet, ook niet door het bijprikken van een USB-C kaartje.

Wat je wel kunt doen is een netwerkswitch kopen, dan hoef je in ieder geval geen netwerk meer over te pluggen.

Je kunt natuurlijk wel één kabel naar een usb-switch leggen vanaf je pc, en daar ook de usb-uitgang van het dock op aansluiten.

Dan kun je met de switch schakelen tussen laptop (via de dock) en pc.

[Voor 5% gewijzigd door White Feather op 05-02-2021 19:47]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:38
Je hebt meerdere verschillende WD19 docks. Degene die jij hebt is de Thunderbolt dock. Dat betekent dat je laptop via Thunderbolt de dock aanstuurt. In dat signaal zit ook gelijk netwerk en video.

En je pc kan dat niet, ook niet door het bijprikken van een USB-C kaartje.

Wat je wel kunt doen is een netwerkswitch kopen, dan hoef je in ieder geval geen netwerk meer over te pluggen.

Je kunt natuurlijk wel één kabel naar een usb-switch leggen vanaf je pc, en daar ook de usb-uitgang van het dock op aansluiten.

Dan kun je met de switch schakelen tussen laptop (via de dock) en pc.

[Voor 5% gewijzigd door White Feather op 05-02-2021 19:47]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Helder, ik was er al bang voor dat het niet ging lukken. Dan lossen we het maar op met een switch, en als ik nog een keer een mooie Ducky tegen kom haal ik er misschien wel eentje bij.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee