Vraag

• Lonneke!
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik ben sinds kort voor mijzelf begonnen als ZZP'er en mijn oude laptop is stuk dus ben ik gaan speuren naar een nieuwe. Ik wil hem met name gaan gebruiken voor mijn bedrijfsadministratie, facturen maken en emailen, en het bijhouden van mijn social media. Hij hoeft dus niet bijzonder veel te kunnen (gaming en videobewerking enz is niet aan de orde) maar wel fijn te werken en lang mee te gaan. Daarbij gebruik ik hem voornamelijk thuis dus batterij is daarin minder belangrijk. Meer gewoon de duurzaamheid opzich. Daarbij houd ik niet van hoe APPLE werkt dus dat valt voor mij al af. Hierbij ben ik op basis van wat ik wil uitgekomen op 2 specifieke laptops:

- De HP 14-dv0330nd
- De Acer Swift 3 SF314-57G-5749

Wat mij hierin opviel is dat de specificaties nagenoeg hetzelfde zijn, behalve de processorsnelheid. Deze is van de HP een behoorlijk stuk meer dan van de Acer, Terwijl de Acer zelfs 100 euro duurder is. Dat vond ik al opmerkelijk. Daarbij kom ik op andere websites verschillende cijfers tegen wat betreft de snelheid van de HP (terwijl die van de Acer wel overal hetzelfde word vermeld). Dus vraag ik me af of dit wel klopt?

En of het verschil in processor snelheid echt zoveel uit maakt in het gebruik? Dat is nl vooral waarop ik nog de knoop door moet hakken in de keuze tussen deze 2 laptops.

alvast bedankt.

Alle reacties

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26
Met zulke basis wensen / eisen kun je met een 8 jaar oude flaptop nog uit de voeten.
Maakt imho geen klap uit.

Een los numeriek toetsenbord deel zou plezierig kunnen zijn.
Maar een extra scherm en volwaardig toetsenbord ook.

Afschrijven doe je in principe over vier jaar, maar als het moet kan dat ook sneller.
Zou me daar niet zo druk om maken.

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26
V&A aangeboden: HP Compaq 8710w is al prima.
Nieuwe hardeschijf of SSD erin en gaan.
Alleen geen bonnetje voor de btw.

Abort, Retry, Quake ???

• Lonneke!
Hoi, bedankt voor je reactie maar dat is niet wat ik vraag. Ik hoef geen 8 jaar oude laptop, ik heb sowieso geen interesse in een tweedehandse. En ik maak me ook niet druk over het afschrijven... (begrijp ook niet zo goed hoe je daarbij komt?)

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:47
Een laptop is meer dan alleen de specificaties.
Denk daarbij aan het scherm en ook de constructie. (Metaal of plastic?)
Betreft het een HP of een HP pavillion?
Als de type naam alleen HP is, is dit een basis constructie laptop. De HP pavilion is al iets steviger maar ook volledig plastic.

De sqift heeft volgs mij wel een stevige deels metalen chassis. Maar dat weet ik niet zeker.

• Lonneke!
Waar kan ik terug vinden of de HP helemaal van plastic is en de Acer misschien wel (deels) van metaal? Ik heb even gekeken maar kan dit niet vinden...

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:47

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
https://www.cpubenchmark....ntel-i5-1035G4/3830vs3581

HP processor is sneller en nieuwer

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1642514;1656238/

Acer heeft aparte videokaart, maar voor jou niet nodig. Acer ondersteund Wifi 6, HP maar tot 5.

Als ik jou was zou ik voor de HP gaan, of wat hierboven gezegd wordt de BBG volgen

Uw advertentie hier?

• Lonneke!
Ah oké nee een aparte videokaart heb ik niet nodig. HP is sneller en nieuwer. Wel van plastic maar dat is ook weer lichter dan metaal.

Maakt het nog uit WiFi 6? WiFi 5 is toch ook prima.. En excuus maar wat bedoel je met de BBG volgen?

• Demarkie88
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-02 11:36
Lonneke! schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:48:
Ah oké nee een aparte videokaart heb ik niet nodig. HP is sneller en nieuwer. Wel van plastic maar dat is ook weer lichter dan metaal.

Maakt het nog uit WiFi 6? WiFi 5 is toch ook prima.. En excuus maar wat bedoel je met de BBG volgen?
Hij doelt op de link die frankyfn126 heeft gedeeld (BBG = Best Buy Guide)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee