Ik ben sinds kort voor mijzelf begonnen als ZZP'er en mijn oude laptop is stuk dus ben ik gaan speuren naar een nieuwe. Ik wil hem met name gaan gebruiken voor mijn bedrijfsadministratie, facturen maken en emailen, en het bijhouden van mijn social media. Hij hoeft dus niet bijzonder veel te kunnen (gaming en videobewerking enz is niet aan de orde) maar wel fijn te werken en lang mee te gaan. Daarbij gebruik ik hem voornamelijk thuis dus batterij is daarin minder belangrijk. Meer gewoon de duurzaamheid opzich. Daarbij houd ik niet van hoe APPLE werkt dus dat valt voor mij al af. Hierbij ben ik op basis van wat ik wil uitgekomen op 2 specifieke laptops:
- De HP 14-dv0330nd
- De Acer Swift 3 SF314-57G-5749
Wat mij hierin opviel is dat de specificaties nagenoeg hetzelfde zijn, behalve de processorsnelheid. Deze is van de HP een behoorlijk stuk meer dan van de Acer, Terwijl de Acer zelfs 100 euro duurder is. Dat vond ik al opmerkelijk. Daarbij kom ik op andere websites verschillende cijfers tegen wat betreft de snelheid van de HP (terwijl die van de Acer wel overal hetzelfde word vermeld). Dus vraag ik me af of dit wel klopt?
En of het verschil in processor snelheid echt zoveel uit maakt in het gebruik? Dat is nl vooral waarop ik nog de knoop door moet hakken in de keuze tussen deze 2 laptops.
alvast bedankt.
- De HP 14-dv0330nd
- De Acer Swift 3 SF314-57G-5749
Wat mij hierin opviel is dat de specificaties nagenoeg hetzelfde zijn, behalve de processorsnelheid. Deze is van de HP een behoorlijk stuk meer dan van de Acer, Terwijl de Acer zelfs 100 euro duurder is. Dat vond ik al opmerkelijk. Daarbij kom ik op andere websites verschillende cijfers tegen wat betreft de snelheid van de HP (terwijl die van de Acer wel overal hetzelfde word vermeld). Dus vraag ik me af of dit wel klopt?
En of het verschil in processor snelheid echt zoveel uit maakt in het gebruik? Dat is nl vooral waarop ik nog de knoop door moet hakken in de keuze tussen deze 2 laptops.
alvast bedankt.