Vraag

• MDrebel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03 19:26
Beste,

Om de max. resoluties van nieuwe monitoren te kunnen benutten wil ik mijn ASRock H81M-ITX vervangen. Die gaat nl tot 1920*1080

Zijn er bordjes die 1op1 uitwisselbaar zijn? Ik ben tevreden met set-up die ik heb. Meer geheugen of videokaart is niet nodig.

Link naar een goede vergelijkingssite is uiteraard ook van harte welkom,

MDR

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11
Voor zo’n oud LGA 1150 bord een vervanger pakken zou ik niet doen. Waarom niet gewoon een passieve videokaart? De pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC kan tot 2x 4k op 60Hz aan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:10
Socket 1150 ITX borden zijn niet dik gezaaid. Vindt er maar eens een voor een fatsoenlijke prijs en met DP. Een videokaartje als pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC erbij prikken is de beste en waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Welke processor heb je nu? Ik zie inderdaad op de website van Asrock:
- Supports HDMI Technology with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports DVI-D with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
- Supports D-Sub with max. resolution up to 1920x1200 @ 60Hz
De HDMI poort is de relevante, moderne monitoren doen HDMI en Displayport.

Nu ondersteunen de Haswell CPU's die in dit moederbord passen in elk geval wel 1440p @ 60Hz en 4K @ 30Hz (wel niet ideaal natuurlijk) via HDMI, zou het vrij vreemd vinden dat dat moederbord een HDMI poort ouder heeft dan HDMI 1.4 die dat dan niet ondersteunt. Heb je al eens geprobeerd dat dit zeker zo is? Specificaties bij de fabrikant kunnen al eens fout zijn.

Maar oké er zijn wel socket 1150 moederborden die wel HDMI 1.4 hebben en dus 1440p @ 60Hz of 4K @ 30Hz ondersteunen. Bv hier op V&A V&A aangeboden: Gigabyte GA-B85N. Voor een nieuw socket 1150 moederbord ben je veel te laat, je moet tweedehands kijken, en mITX limiteert je keuze behoorlijk.

Als je 4K @ 60Hz wilt, dan moet je met dit platform Displayport gebruiken, en dan is dit de enige die aangeboden wordt op V&A: V&A aangeboden: 1 x ASUS Republic Of Gamers Maximus VI Impact. Maar die is zo duur dat je beter een GT 1030 koopt of een ander moederbord + CPU + geheugen.

• MDrebel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03 19:26
Dank vast! Vooralsnog pak ik de passieve videokaart. Mocht ik het om mijn heupen krijgen, komt er gewoon een nieuw systeem..

MDR

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee