Mijn vraag
Hallo, Sinds 1 jaar woon ik in een nieuw huis.
Het probleem is dat bij TEAMS/ZOOM de verbinding even blokkeert waardoor ik niet meer verder kan in online meetings. Beeld bevriest! Open ik vervolgens een browser dan lijk ik nog online te zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Na enkele maanden van miserie, de TP-Link mesh vervangen door een ASUS Mesh systeem.
Ook telenet laten langs komen, een keer of 4, steeds zonder enige oplossing.
Ook al een kabel van de telenet box rechtstreeks naar mijn bureau (LAN): ook dit is niet stabiel, hetgeen lijkt aan te tonen dat noch de MESH, noch de interne LAN kabels/stopcontacten/patch panel de oorzaak zouden zijn.
Mijn partner heeft een identiek probleem: andere bureau, andere laptop, maar zelfde instabiliteit.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet werkt zowat altijd.
Enkel TC's vallen uit: bevriezing van het beeld
Kabel door garage poort-->tuin-->raam-->mijn bureau werkt ook niet stabiel.
Oplossing tot nu toe was om alle TC's via Hotspot/4G te laten verlopen.... Dit is wel stabiel.
Aangezien TELENET niet kan vinden wat het probleem is, overweeg ik te downgraden naar Proximus (VDSL).
Ik heb wellicht geen andere keuze?
Hallo, Sinds 1 jaar woon ik in een nieuw huis.
Het probleem is dat bij TEAMS/ZOOM de verbinding even blokkeert waardoor ik niet meer verder kan in online meetings. Beeld bevriest! Open ik vervolgens een browser dan lijk ik nog online te zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Na enkele maanden van miserie, de TP-Link mesh vervangen door een ASUS Mesh systeem.
Ook telenet laten langs komen, een keer of 4, steeds zonder enige oplossing.
Ook al een kabel van de telenet box rechtstreeks naar mijn bureau (LAN): ook dit is niet stabiel, hetgeen lijkt aan te tonen dat noch de MESH, noch de interne LAN kabels/stopcontacten/patch panel de oorzaak zouden zijn.
Mijn partner heeft een identiek probleem: andere bureau, andere laptop, maar zelfde instabiliteit.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet werkt zowat altijd.
Enkel TC's vallen uit: bevriezing van het beeld
Kabel door garage poort-->tuin-->raam-->mijn bureau werkt ook niet stabiel.
Oplossing tot nu toe was om alle TC's via Hotspot/4G te laten verlopen.... Dit is wel stabiel.
Aangezien TELENET niet kan vinden wat het probleem is, overweeg ik te downgraden naar Proximus (VDSL).
Ik heb wellicht geen andere keuze?