Toon posts:

Router ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Ik heb de faq eens goed doorgelezen maar zie er niets over tussenstaan.

Het volgende probleem. Hem een Sonera kabelverbinding met een Linksys cable router.

Het apparaat heeft 4 poorten. Hier hangen ook 4 pc's aan.

Heb het nu een maandje draaien en werkte perfect. De laatste paar dagen heb ik problemen met de verbindingen op alle 4 de pc's. Om de 2 minuten word me verbinding 20 seconden platgelegd.
Alle 4 de pc's hebben dus dit probleem. Het ligt niet aan me kabelverbinding. Als ik 1 pc rechstreeks op het kabelmodem aansluit is de verbinding continu goed en word er dus niet steeds uigegooid.

Nog iets anders....als ik een pc rechstreeks aansluit op het kabelmodem eindigd me ip adres op : .130

Als ik internet met de router ertussen eindigd me ipadres op dit: .221

Erg vaag verhaal dus. Extern is er dus niet aan de hand me de verbinding. Zodra ik er met de router ertussen ga zitten wijzigt dus me ipadres en word ik om de 2 minuten er 20 sec. uitgegooid.

Dit is dus iets van de laatse paar dagen...daarvoor draaide het 1.5 maand goed....vreemd verhaal ...of zou Sonera doorhebben dat ik met een router zit wat niet mag....

Verwijderd

Staat je router wel ingesteld op DHCP? Niet dat je zelf een vast ip opgeeft?

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

Hoi

Ik heb ook die linksys router, alleen dan de BEFSR11 versie.

Dat je een ander ip-adres krijgt als je direct achter de kabelmodem hangt dan wanneer je achter de router hangt is goed ! Dit hoort zo !

Ik denk dat je het beste even de router kunt resetten door de reset-knop even drie seconden ingedrukt te houden. Let op de instellingen zul je opnieuw moeten invoeren. Als dit geen verbetering geeft, kun je even een nieuwe firmware uploaden in je router. Deze kun je halen op de linksys site...

Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Thanks voor de tips....

Dhcp staat volgens mij wel aan.

Nieuwe software uploaden lijkt me ook erg slim ja..hehehe

Ik heb een BEFSR41 v.2

Ik gaat nog eens vogelen...want het is nu echt zwaar irritant..ben je aan het uploaden met ftp....knal..weg verbinding....

Jullie horen nog van mij...

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz...software uploaden ?

Ik kan alleen drivers vinden ....

Resetten gedaan..werkt ook niet..

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
uploaden= flashen firmware van je router
>:)
Pagina: 1