Toon posts:

[Feature Request] Notificatie automatisch verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 12:31
Zojuist kreeg ik een notificatie terwijl ik in het topic waar de notificatie over ging zat te lezen.
Door onderaan op de refresh balk of op F5 te drukken krijg ik keurig te zien wat er gepost is.

Maar... blijft de notificatie staan.

Is het misschien een idee om te checken of iemand de post waar de (post-)notificatie over gaat op dit moment leest, en dan de notificatie automatisch als gelezen te beschouwen?

Nu moet ik de notificatie alsnog ofwel aanklikken ofwel dismissen.

Even niets...

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Als je op de notificatie klikt om te kijken wat er is, dan heb ik rechtsonderin https://tweakers.net/i/sfqZ7095vZm6pwk_dycO1KSTUEk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OdzmxwwP2ph6Hol3SO92LXF5.png?f=user_large
Die gebruik ik in zo'n geval. Aangezien ik dan toch al kijk naar de notificatie.
Jij wilt dat hij bij een refresh automagisch weg gaat?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit lijkt mij meer een feature request dan een onderwerp voor de Admins.

@FireDrunk Ik verplaats dit topic even naar een plek waar het beter op zijn plek is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FireDrunk
janvanduschoten schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:11:
Als je op de notificatie klikt om te kijken wat er is, dan heb ik rechtsonderin [Afbeelding]
Die gebruik ik in zo'n geval. Aangezien ik dan toch al kijk naar de notificatie.
Jij wilt dat hij bij een refresh automagisch weg gaat?
Exact, vooral handig als je meerdere notificaties van 1 topic open hebt staan, maar niet 'alles' wil dismissen.

Even niets...

• FireDrunk
Het perfecte voorbeeld:

Even niets...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier wel eens over nagedacht, maar afgezien van het feit dat het niet triviaal is om dit technisch voor alle mogelijke notificaties te implementeren zit je ook met het feit dat het niet in real-time te doen is (vanwege performance-overwegingen) waardoor de notificatie niet meteen 'gelezen' zal zijn op het moment dat je de pagina opent.

En in het geval van forumnotificaties: doe je het op topicniveau of kijk je specifiek naar de posts van de geopende pagina? Dat laatste is technisch nog een stuk lastiger voor sommige notificaties.

Maar het is zeker wel een wenselijke feature imo overigens.

[Voor 5% gewijzigd door crisp op 05-02-2021 11:16]

Intentionally left blank

• FireDrunk
Ik heb volgens mij gewoon een "Dit topic volgen" vinkje, en dit topic krijg ik notificaties van omdat ik de topicstarter ben natuurlijk.

In principe zou het ook wel clientside kunnen gebeuren misschien. Stukje javascript wat het huidige postid wat je ziet, vergelijkt met wat er in de 'notification queue' staat, en die gewoon actief dismissed?

Even niets...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FireDrunk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:23:
Ik heb volgens mij gewoon een "Dit topic volgen" vinkje, en dit topic krijg ik notificaties van omdat ik de topicstarter ben natuurlijk.

In principe zou het ook wel clientside kunnen gebeuren misschien. Stukje javascript wat het huidige postid wat je ziet, vergelijkt met wat er in de 'notification queue' staat, en die gewoon actief dismissed?
Mmmmm, goed voorbeeld van 'out-of-the-boxdenken' d:)b

Intentionally left blank

• FireDrunk
@crisp Heeft deze feature de backlog nog gehaald? :+

Even niets...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FireDrunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:54:
@crisp Heeft deze feature de backlog nog gehaald? :+
nope... backlog is swamped :( Ik zal je TS nogthans een duimpje geven ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee