Ik ben van plan om een ESXi server op basis van een Ryzen 3600 te bouwen.
Dit is als start gedacht, maar de mogelijkheid om deze later naar een Rijzen 5600 of hoger te upgraden is wenselijk.
Nu ben ik eerst eens gaan rondneuzen op het net maar heb eigenlijk relatief weinig info daarover gevonden, ook hier op het forum (wat ook een goed teken kan zijn). Behalve dan dat men aanraad om een Intel NIC te gebruiken als deze niet standaard op het mainboard zit.
Maar toch nog eens een draadje om te kijken wat de ervaringen/meningen zijn met dit platform i.c.m. ESXi.
Ik zoek een?
Ryzen 3600 i.c.m.
Een mainboard met twee M2 SSD aansluitingen.
4 Memory Slots
Mogelijkheid voor PCIe passthrough zodat er eventueel met een grafische kaart in VM's gewerkt kan worden.
2 PCIe slots is wenselijk als de onboard NIC niet compatibel met ESXi is.
Componenten liefst zonder RGB toestanden.
Wat is je budget?
N.v.t.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VMware ESXi 6.5 of hoger en zal naar nieuwere versies worden bijgewerkt over tijd.
Dit is als start gedacht, maar de mogelijkheid om deze later naar een Rijzen 5600 of hoger te upgraden is wenselijk.
Nu ben ik eerst eens gaan rondneuzen op het net maar heb eigenlijk relatief weinig info daarover gevonden, ook hier op het forum (wat ook een goed teken kan zijn). Behalve dan dat men aanraad om een Intel NIC te gebruiken als deze niet standaard op het mainboard zit.
Maar toch nog eens een draadje om te kijken wat de ervaringen/meningen zijn met dit platform i.c.m. ESXi.
Ik zoek een?
Ryzen 3600 i.c.m.
Een mainboard met twee M2 SSD aansluitingen.
4 Memory Slots
Mogelijkheid voor PCIe passthrough zodat er eventueel met een grafische kaart in VM's gewerkt kan worden.
2 PCIe slots is wenselijk als de onboard NIC niet compatibel met ESXi is.
Componenten liefst zonder RGB toestanden.
Wat is je budget?
N.v.t.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VMware ESXi 6.5 of hoger en zal naar nieuwere versies worden bijgewerkt over tijd.
Wie du mir, so ich dir.