Toon posts:

Racestuur eenhandig te bedienen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:55
Mijn vraag

Ik heb zo'n 5 jaar geleden n bloedstolsel in mijn hersenen gekregen, met als restverschijnsel een verminderde linker kant, dus ook arm en been functioneren minder. ( zoek maar op NAH op google)

Ik wil graag n nieuwe Xbox kopen, maar alles staat of valt met vraag of daarop een goed stuurtje te vinden is, die ik met 1 hand kan gebruiken!...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Xbox en racestuur

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Youtube doorzocht en diverse fora en sites bezocht, helaas zonder duidelijk antwoord.

Dus wie heeft er goede tips of zit met hetzelfde probleem als ik?

Ik hoop hieronder een duidelijk antwoord te vinden.

Heb nog niet in de lokale MM gevraagd of ze er eentje klaar kunnen zetten voor mij 8)

...

Beste antwoord (via johnb52 op 10-02-2021 15:50)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een beetje racestuur kan je in games prima instellen qua forcefeedback, hoe lager, hoe makkelijker te draaien. Maar ook kan je (mijn geval de TX series van Thrustmaster) rotatie instellen, dat je bv maar 90 graden links/rechts voor volledige uitslag hoeft te draaien ipv 180 tot zelfs 360.

De paddles zijn wel losse links/rechts paddles, maar het standaard stuur heeft de X en Y op duim-niveau zitten op het stuur, dat je zelfs handmatig schakelen zou kunnen instellen, mits de game wel button-mapping toestaat (niet elke game kan dit).

Ik weet dat ik ooit een racestuur heb gehad die een 'single' shifter-paddle had, maar kan me niet meer herinneren welke dat is geweest. Daarmee kon je dus ook met 1 hand schakelen, push/pull principe, zover ik de Logitech series bekijk werken zij hetzelfde met 2 aparte paddles.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2021 09:14]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:05
Waar twijfel je precies over? Naar mijn idee is elk stuur wel met één hand te gebruiken, al zul je denk ik wel de instelling in een spel op automatisch schakelen moeten zetten bv. De pijltjestoetsen die je links op het stuur hebt heb je tijdens het racen niet nodig, en om door menu's te bladeren kun je denk ik gewoon je rechterhand gebruiken toch?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• johnb52
Waar ik t meeste over twijfel is hoe makkelijk of moeilijk ik t stuurtje rond kan draaien, heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat, zwaar of soepel?

Iemand die dat voor me uit wil proberen?

Ook graag merk en type benoemen, dan weet ik welk stuurtje ik moet kopen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een beetje racestuur kan je in games prima instellen qua forcefeedback, hoe lager, hoe makkelijker te draaien. Maar ook kan je (mijn geval de TX series van Thrustmaster) rotatie instellen, dat je bv maar 90 graden links/rechts voor volledige uitslag hoeft te draaien ipv 180 tot zelfs 360.

De paddles zijn wel losse links/rechts paddles, maar het standaard stuur heeft de X en Y op duim-niveau zitten op het stuur, dat je zelfs handmatig schakelen zou kunnen instellen, mits de game wel button-mapping toestaat (niet elke game kan dit).

Ik weet dat ik ooit een racestuur heb gehad die een 'single' shifter-paddle had, maar kan me niet meer herinneren welke dat is geweest. Daarmee kon je dus ook met 1 hand schakelen, push/pull principe, zover ik de Logitech series bekijk werken zij hetzelfde met 2 aparte paddles.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2021 09:14]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• johnb52
Tof stuurtje!

Welke games heb jij al getest op button mapping?

Nu verder kijken of dat stuurtje ergens goedkoper kan bestellen dan 300.-

Of tweedehands ook nog een optie is...

• johnb52
Update: stuurtje inmiddels gekocht bij megekko, morgen in huis! (of iets langer ivm sneeuw)

Dan stuurtje testen en hopelijk bevalt t goed, anders hier binnenkort weer n stuurtje te koop;-)

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:30

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Dit fanatec stuur heeft 1 grote paddle, deze kun je dus aan één kant naar voor en achter duwen, zodat je met een hand zowel naar boven en beneden kan schakelen.

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• johnb52
Tof stuurtje, maar iets boven mijn budget...

Moet nog n base en pedalen bij, dan zit ik boven de €1000.-

En de nieuwe Xbox wil ik ook nog kopen, zodra ie leverbaar is...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee