Toon posts:

1440p game build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren het gamen in de koelkast te hebben gezet (iets met kinderen en werk) wil ik nu weer een lekker potje kunnen gamen.

Ik zal voornamelijk (de laatste) FPS games spelen en wil dit op hoge settings kunnen doen op een 1440p 144hz (liefst ultra wide monitor).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de computer (zonder scherm, randapparatuur en 3070 kaart, want die hebt ik al) wil ik max 850-900 euro uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G kaart al liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk wat ik hier heb samengesteld, maar ik ben nogal roestig, want zeker al 20 jaar geen computer meer gebouwd. Op dit moment vooral nog onzeker over de keuze/combinatie van het moederboard, geheugen en de voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, most bang for buck! En het moet goed (stabiel) samenwerken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • 1440p 144hz ultra wide kunnen gamen hoogste instellingen
  • Geluidsniveau zo laag mogelijk!
  • Geen RGB
Graag eerlijk advies in 1440p ultra wide, ik kan eventueel downscalen met mijn monitor en voor 1440p niet UW gaan.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vooral een check op het systeem wat ik hieronder heb samengesteld. Gaat dit samen goed en stabiel werken. Zijn er nog slimme wijzigingen toe te passen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G€ 849,-€ 849,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 101,58€ 101,58
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 38,70€ 38,70
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 78,21€ 78,21
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 127,90€ 127,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.639,29

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:21
Prima build, 650 watt zou ook al voldoende moeten zijn (mogelijk wil je die van msi is wat goedkoper)

Ryzen kan soms kieskeurig zijn, wil je 100% zeker zijn kies crucial (top) of g skill (iets minder maar toch top). Zeker een verstandig idee als dit je eerste keer is. Scheelt hoop troubleshooting.

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-03 20:05
Heb je gecontroleerd of het geheugen gecertificeerd is voor gebruik met het moederbord?

Waarom het Gigabyte moederbord? MSI kan ook en is volgens mij ietsje goedkoper.

De CPU koeler is niet strikt noodzakelijk.

Je behuizing heeft RGB, wat je zegt niet te willen.

Die videokaart is goed voor 1440p 144. Als je de frame rate niet mocht halen, snellere CPU erin zetten.

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05-2022
Bedankt voor de aanvullingen! Ik had nog niet bekeken of het geheugen gecertificeerd is voor dit moederbord. Ga ik bekijken en anders kijk ik naar het crucial geheugen, dit setje bedoel je dan denk ik?

https://tweakers.net/pric...x-bl2k8g36c16u4b/reviews/

Moederbord had ik uit een BBG weggetrokken en vind het lastig vergelijken welke stabiel is icm andere apparatuur.

De kast heeft inderdaad RGB, maar is redelijk rustig en heeft zover ik las een goede airflow en intake en outlet.

CPU koeler gedaan omdat ik denk dat deze beter/stiller is dan de stock koeler. Is dat een goede gedachte?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee