Toon posts:

Mini pc aanschaf tips

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eenmans
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-09 07:53
Beste mensen,

Ik zoek een snelle mini pctje

Zat te kijken naar een hp prodesk en een lenovo thinkcentre m73, tweedehandsje. Wellicht dat jullie ook nog tips voor me hebben. De mini pc moet weg gewerkt worden achter een tv scherm van 43 inch. Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel een php webpagina op een tv scherm tonen

[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 200euro

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar het nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 256 gb opslag ivm Windows updates

[b]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

[b]Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Tips voor het aanschaffen van een mini pc die makkelijk achter een 43 inch tv weg gewerkt kan worden.

TM3 Pearl White LR AWD

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:47
Waarom geen chromecast of raspberry pi om een webpagina weer te geven?

Kijk qua modellen of ze VESA mounting hebben, hiermee kun je ze goed achter de tv vast zetten.

• eenmans
Aragnut schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:21:
Waarom geen chromecast of raspberry pi om een webpagina weer te geven?

Kijk qua modellen of ze VESA mounting hebben, hiermee kun je ze goed achter de tv vast zetten.
Met welke chromecast kan je een webpagina tonen?

Ben vergeten te vermelden dat momenteel 2x een ockel sirius b gebruikt wordt waar ubuntu en lubuntu op draaien. Alsnog heel traag, en problemen met power settings. Ubuntu heb ik wel een optie "never sleep" lubuntu weer niet. Kortom draait niet lekker.

Wat voor os zou ik dan kunnen installeren op de raspberry pi?

TM3 Pearl White LR AWD

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Ik heb veel m73 en m93p gehad en dat zijn prima machines.

Het maakt eigenlijk weinig uit, de mini dell optiplexjes en HP's zijn ook prima. Koop wat je op dat moment voor een goede prijs tegenkomt.

Nadeel van de Lenovo's is enkel DisplayPort dus voor de TV moet je met een dp-hdmi verloopje werken

[Voor 20% gewijzigd door Intelligo op 05-02-2021 05:40]

Woont in Helsinki

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:00
eenmans schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:34:
[...]

Ben vergeten te vermelden dat momenteel 2x een ockel sirius b gebruikt wordt waar ubuntu en lubuntu op draaien. Alsnog heel traag, en problemen met power settings. Ubuntu heb ik wel een optie "never sleep" lubuntu weer niet. Kortom draait niet lekker.

In ieder geval elke vanaf de 2018 (v3 versie) maar moet je browser wel Chrome zijn.
Alternatief is de google home app en dan scherm delen.

• Djurres
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:26
eenmans schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:34:
[...]

Raspbian op de raspberry Pi.
Enige wat je nodig hebt is een rPi en een 16gb ssd kaartje.
Verder een beetje linux kennis zodat de browser + pagina na reboot automatisch opstart.
Koop je een rPi 3 heb je ook nog eens built in wifi, en dat voor 50 euro.

Ruim onder je budget.

• eenmans
Djurres schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:13:
[...]

Raspbian op de raspberry Pi.
Enige wat je nodig hebt is een rPi en een 16gb ssd kaartje.
Verder een beetje linux kennis zodat de browser + pagina na reboot automatisch opstart.
Koop je een rPi 3 heb je ook nog eens built in wifi, en dat voor 50 euro.

Ruim onder je budget.
Thx,

Mijn linux kennis is beperkt. Denk dat ik er wel uitkom met google. Weet iemand een goede webshop voor de rpi 3 built in wifi?

TM3 Pearl White LR AWD

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 11:37
wat is hier mis mee? Lijkt me veel krachtiger dan de voorgestelde pi. Perfect toch?

https://tweakers.net/aanb...heugen-en-250-gd-ssd.html

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:22
Dit kan ook wel op een raspberry pi. Ik zou daar dan een kiosk distro voor gebruiken: https://github.com/futurice/chilipie-kiosk

Idempotent.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11:04
aljooge schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:28:
wat is hier mis mee? Lijkt me veel krachtiger dan de voorgestelde pi. Perfect toch?

https://tweakers.net/aanb...heugen-en-250-gd-ssd.html
Zo'n NUC gebruikt vijf keer zoveel stroom dan een pi, en is voor het enkel langdurig tonen van een webpagina op een scherm overkill.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11:04
eenmans schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:09:
[...]

Thx,

Mijn linux kennis is beperkt. Denk dat ik er wel uitkom met google. Weet iemand een goede webshop voor de rpi 3 built in wifi?
Ik heb goede ervaringen met zowel SoS solutions als Kiwi Electronics
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee