E-Bike 1 cel vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 18:41
Hi allemaal,

De accu van mijn e-bike laadde niet goed meer op. Het pack heb ik opengemaakt en hij blijkt te bestaan uit Lifepo4 cellen. Alle cellen meet ik op 3.7V, maar een cel was slechts 1.4V. Die staat ook flink bol.
Een andere cel is ook wel een beetje bol, maar meet wel 3.7V

Nu wil ik de ene cel vervangen. Kan dat? Ik kan me voorstellen dat het BMS daar niet zo blij an wordt.

En waar (op letten bij) bestellen?

Type accu: Phylion xh370-10j. Op de cellen staat alleen een code die geen google resultaten geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MigEvveNX5mCFhpdOx8rVTqPYoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkp16OwWYtugqvp1khwlXsYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Reactie op mijn eigen post voor mensen met dezelfde vraag; 1 cel vervangen is niet verstandig omdat de cellen dan onderling een andere weerstand hebben. Het BMS kan dit niet volledig opvangen. Het is daardoor ook gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Waar heb je die info vandaan ? Je zou denken dat die kapotte cel ook een andere weerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Vragen gesteld aan accu revisie bedrijf. En klopt; de kapotte cel heeft ook een andere weerstand. De accu deed het ook niet meer.