Ruis microfoon nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo allen,

Heb vorige week een nieuwe pc gebouwd, alles loopt perfect alleen een heel irritant iets dat mijn microfoon erg ruist en volume een stuk zachter is volgens mijn vrienden in games.

Geluid is verder goed, hiervoor mijn gaming laptop geen problemen met mijn headset.

Enige wat veranderd is dat is de pc en de aansluitingen, heb van alles geprobeerd via achter en voorpaneel met met de 3,5 jack. Verschillende kabeltjes met microfoon geprobeerd.

Drivers veranderd alleen zijn die realtek drivers echt een hel, lijkt ze niet te willen installeren en het setup menu komt steeds terug om de drivers te installeren nadat hij vraagt om te herstarten.
Het schijnt dat de standaard realtek drivers steeds weer geinstalleerd wordt na het herstarten :-(

Iemand die me uit de brand kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowokan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Welke microfoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 22:07
Onboard audio? Anders moederbord drivers even handmatig installeren?

En dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Ben er al uit, kreeg met geen mogelijkheid Realtek HD audio manager geinstalleerd die noise suppression heeft.

Heb nu Realtek audio console geinstalleerd, geen idee meer hoe of waar of doordat ik me bios (Gigabyte mobo) heb geupdate. Misschien kan dit iemand nog helpen evengoed.

Gebruik de Crusher ANC met bijgeleverd kabeltje en mic, draadloos niet te doen als je goed geluid wil en je mic wil gebruiken tegelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AcEf0Hb_oYZOhBTEDWT0ABzw7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MCrPfNLeeO3wdq1mhuBERvtq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door User_TS op 13-02-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Creesch

bla bla!

Zorg er ook voor dat je computer in een geaard stopcontact zit, dan heb je vaak ook niet eens ruis onderdrukking nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Creesch schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:44:
Zorg er ook voor dat je computer in een geaard stopcontact zit, dan heb je vaak ook niet eens ruis onderdrukking nodig.
Bestaat dat nog ongeaard ? 8)7
Tuurlijk is het geaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Creesch

bla bla!

User_TS schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Bestaat dat nog ongeaard ? 8)7
Tuurlijk is het geaard :)
Jahoor heel veel huizen gebouwd in de vorige eeuw hebben of praktisch geen geaarde stopcontacten en vanaf de jaren 80/90 oid meestal alleen in de keuken en eventuele ruimtes voor wasmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
andere route dan pielen met de drivers (das wel zuur als ik je verhaal zo lees)

toevallig een rtx30** in je nieuwe build?
nvidia heeft leuk nieuw speelgoed, 'nvidia broadcast'. dit stukje software is in staat om via een AI die draait op je tensorcores van je gpu alle noise van je mic input weg te filteren.

voor het mic volume: ergens windows settings 'mic boost' aanvinken en de slider op max knallen. daarna eventueel ook nog in de spraaksoftware zelf (discord?) ook de slider helemaal naar rechts.

(vul m maar aan want dan heeft de volgende er nog iets aan)

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 13-02-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
dyrc schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:48:
andere route dan pielen met de drivers (das wel zuur als ik je verhaal zo lees)

toevallig een rtx30** in je nieuwe build?
nvidia heeft leuk nieuw speelgoed, 'nvidia broadcast'. dit stukje software is in staat om via een AI die draait op je tensorcores van je gpu alle noise van je mic input weg te filteren.

voor het mic volume: ergens windows settings 'mic boost' aanvinken en de slider op max knallen. daarna eventueel ook nog in de spraaksoftware zelf (discord?) ook de slider helemaal naar rechts.

(vul m maar aan want dan heeft de volgende er nog iets aan)
Ja klopt heb de 3070, helaas de 3080 nergens te krijgen.

Thanks zal eens kijken naar de Nvidia, problemen zijn nu al zo goed als weg en ben weer goed verstaanbaar in games zonder ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
User_TS schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Ja klopt heb de 3070, helaas de 3080 nergens te krijgen.

Thanks zal eens kijken naar de Nvidia, problemen zijn nu al zo goed als weg en ben weer goed verstaanbaar in games zonder ruis.
naast je probleem oplossen heeft t voor mij ook een stuk quality of life opgeleverd, ik kan gewoom een zak chips eten met de mic open en de AI filtert de kraak eruit. welcome to the 21st century! (zo voelde t, seriously impressed)
Pagina: 1