AMD 5600x processor met Mugen koeler check vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55
Hallo,

ik heb een vraag; ik ben bezig mijn pc zelf te installeren, waarbij ik duidelijk merk dat het alweer een tijdje geleden is.

Nu heb ik goed gekeken hoe ik de processor moet installeren op het moederbord en hoe de scythe Mugen 5 erop gemonteerd moet worden. Ik heb de CPU geplaatst, een goede druppel koelpasta aangebracht, van de scythe het plastic laagje verwijderd en toen gemonteerd.

Nu begin ik me echter achteraf af te vragen, zit er op een AMD 5600x processor ook een beschermlaag die eraf had gemoeten.Volgens mij niet, maar ik weet het liever zeker voordat ik m in gebruik ga nemen.

Even de koeler eraf halen om dit te checken doe ik liever niet, vandaar mijn vraag hier.

Alvast bedankt. Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:26
er zit een hard plastic kapje over, maar dat valt niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
Dan hoop ik dat je de verpakking bedoelt, want toen ik m daar uit had had ik voor mijn gevoel een printplaatje mer de processor erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Snoes schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:02:
Dan hoop ik dat je de verpakking bedoelt, want toen ik m daar uit had had ik voor mijn gevoel een printplaatje mer de processor erop.
Een AMD processor heeft buiten die grote plastic verpakking inderdaad geen andere bescherming.
Je hebt het zo goed gedaan :)

Ik denk dat Ruud in de war is met Intel sockets, daar zit een plastic kap over de socket.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
thx allebei in ieder geval, ik durfde het niet zomaar te gokken, maar het liet me ook niet los. Overigens wel leuk om weer eens een pc in elkaar te zetten, duurt alleen wat langer.