Toon posts:

Streaming laptop voor Jeugdtheaterschool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melanieschram
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-02 13:28
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag een windows laptop, we hadden er al 1 gekocht welke werd aangeprezen als goed voor streaming: LENOVO THINKBOOK 15 IIL CI5-1035G1 16/512 15.6" W10P #NL SLR0DDGNY
Echter begint deze heeeel traag te worden met OBS (externe camera en microfoon aangesloten met decoder) en Zoom met +40 kijkers en hij gooit het internet dan uit, ik denk omdat hij overbelast, en aangezien we nu meer voorstellingen online moeten laten zien van de kinderen... Verder doet hij alles goed genoeg. Ik heb meerdere mensen om mij heen gevraagd maar niemand kan mij specifiek genoeg adviseren. Ook voor aanschaf van deze laptop veel specs bekeken en uiteindelijk voor deze gekozen maar blijkt dus toch niet sterk genoeg. Daarnaast gebruiken we windows/teams en dus zoom en OBS. Ik vind usb en usbc poorten heel fijn om te hebben. Minimaal 2 usb-poorten.

Wat is je budget?
Niet meer dan 1250 inclusief btw maar liever rond de 800/900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het zou erg prettig zijn als het een 15" laptop is en hij niet al te zwaar is omdat ik hem als reguliere werklaptop blijf gebruiken en er dus dagelijks mee moet reizen (ooit weer).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever echt geen Mac, daar werkte ik hiervoor op maar alle andere PC's en laptops zijn windows dus dan moe tik vaak tussen systemen wisselen, dat vind ik onprettig. Ik vind het niet erg maar ook geen pluspunt als het een beetje excentrieke gaminglaptop is als hij maar doet wat hij moet doen.

O+ O+ O+ O+ ( off topic: jeetje wat lang geleden dat ik dez emooie smilies mocht gebruiken!)

[Voor 21% gewijzigd door melanieschram op 04-02-2021 20:21. Reden: spelfouten en leesbaarheid]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Zelf weet ik niet zoveel van streamen, maar ik heb gehoord dat diverse mensen een Nvidia videokaart aanraden voor de codec die er in streamingsoftware gebruikt wordt. Dit ontlast dan gelijk de processor.

Daarnaast zijn laptops met meer cores beter in het multitasken met streamen tegelijk, dan met minder cores...dus wellicht is het een idee om voor dit bedrag te kijken naar een AMD 4800u of amd 4800H laptop, bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005NMH)

of een iets duurdere met een betere videokaart wanneer je in de toekomst meer met de laptop wil doen:
pricewatch: HP Pavilion 15-ec1575nd

• melanieschram
DeArmeStudent schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:03:
Zelf weet ik niet zoveel van streamen, maar ik heb gehoord dat diverse mensen een Nvidia videokaart aanraden voor de codec die er in streamingsoftware gebruikt wordt. Dit ontlast dan gelijk de processor.

Daarnaast zijn laptops met meer cores beter in het multitasken met streamen tegelijk, dan met minder cores...dus wellicht is het een idee om voor dit bedrag te kijken naar een AMD 4800u of amd 4800H laptop, bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005NMH)

of een iets duurdere met een betere videokaart wanneer je in de toekomst meer met de laptop wil doen:
pricewatch: HP Pavilion 15-ec1575nd
Bedankt voor je antwoord! Die HP ziet er inderdaad mooi uit. Ik ga er nog even een weekje over slapen :*) Maar waarschijnlijk wordt dit de winnaar...

• melanieschram
@DeArmeStudent

Als ik naar de specs kijk zijn deze toch hetzelfde? Is het dan alleen dat deze iets nieuwer is of zie ik iets over het hoofd?

https://tweakers.net/pricewatch/1564886/hp-pavilion-15-ec1190nd.html

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51
De HP heeft een GTX 1660 Ti, de Lenovo een GTX 1650 Ti, scheelt maar één cijfer, maar de 1660 Ti is een categorie hoger.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Inderdaad, de grafische 1660 Ti kaart is ongeveer 2x zo snel als de 1650 ti

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:42

M2M

medicijnman

Misschien is het wel even een goed idee om te zien waarom de oude laptop traag wordt, voordat je een nieuwe besteld. Met HWInfo32 kun je zien of de processor of videochip zichzelf terugklokt in snelheid omdat een temperatuurslimiet bereikt wordt bijvoorbeeld.

Via de taskmanager, of nog beter, process explorer van microsoft is te zien welk proces de CPU helemaal voltrekt danwel het geheugen vol belast of de videochip te hard aan het werk zet. Dan heb je ook een idee waar dit 'm in kan zitten

Edit: wellicht heb je dit zelf al gedaan, maar als je een klein beetje rond googled, vind je info over performance van OBS. En met een nvidia videochip kun je NVENC gebruiken, dat zal de CPU al voor een groot deel ontlasten;

https://obsproject.com/wi...r%20computer's%20hardware.

https://obsproject.com/fo...spond-to-commands.117757/

[Voor 33% gewijzigd door M2M op 11-02-2021 00:12]

-_-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee