Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zyxel Custum DDNS URL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32
Heeft iemand van jullie een idee wat de placeholders zouden kunnen zijn van de Zyxel VMG8825-T50 Custom URL van T-Mobile Thuis:
code:
1
dyndns?user=<username>&password=<pass>&host=<domain>&ip=<ipaddr>

De <ipaddr> variant werkt niet. Alle placeholders vervangen door vaste waardes werkt wel als ik bijvoorbeeld voor ip 127.0.0.1 kies.
code:
1
dyndns?user=mijnnaam&password=mijnwachtwoord&host=de.domeinnaam&ip=127.0.0.1

Je kan op de Zyxel kiezen voor Menu -> Netwerkinstellingen -> DNS -> Dynamische DNS -> DNS User Defined.

Er zit sowieso een vreemde feature in want hij voegt standaard &hostname=de.domeinnaam& toe aan de url in plaats van &host=<domain>& vervangen door &host=de.domeinnaam&
Dus:
code:
1
dyndns?user=<username>&password=<pass>&host=<domain>&ip=<ipaddr>&hostname=de.domeinnaam&

Ik kan natuurlijk alle placeholders weglaten. Behalve de &ip= want deze heb ik wel nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door ajakkes op 04-02-2021 16:05 . Reden: Code tags toegevoegd ]

👑

Alle reacties

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32
Wel jammer dat veer apparaten een paar standaard opties aanbieden, maar niet laten zien hoe de standaard opties er uit zien, of de custom url uitgebreid beschrijven.

Al hadden ze alleen maar laten zien dat de opbouw bij no-ip zo is:
http://<username>:<password>@dynupdate.no-ip.com/nic/update?hostname=<host>&myip=<ip>

Had ik daar deze zelf kunnen ombouwen naar de juiste versie voor de concurrent.

👑