Toon posts:

Auro 3D | Klipsch PRO-18RC of PRO-180RPC LCR

Pagina: 1
Acties:

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03 22:13
Medeweakers,

Ik ben aan het uitkijken om inbouwspeakers te plaatsen voor mijn auro 3d weergave.
Heb alles van Klipsch (buiten svs sub), zou de Klipsch PRO-18RC hiervoor goed zijn ?
Of toch beter Klipsch PRO-180RPC LCR ?
Heb nu 2 Dali alteco C1 speakers als front high maar ondervind daar weinig effect van...
Zijn deze te licht tov andere speakers ? Klipsch speakers zijn allemaal 150W

Greetingz

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:35

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Ontopic:
Vermogen heeft niets te maken met effect of te licht. Enige wat ik me zo voor kan stellen is dat het volume van de Dali een boost moet krijgen om op hetzelfde volume te spelen als de Klipsch. Dat heeft niet met vermogen te maken. Sowieso zijn de Klipsch speakers geen 150 Watt, speakers hebben geen vermogen. De gevoeligheid die je bij Klipsch ziet is veelal (veel) hoger dan de gemiddelde 90 dB en waar de Dali met 83 dB juist weer aanzienlijk minder gevoelig zijn. Dat moet je in de receiver wel gelijk trekken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Powerray2
heb nog 2db kunnen bijgeven stonden al op 10 :s

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En waar staat de rest op?

• Powerray2
de rest staat allemaal gelijk :-)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:11
Welk getal staat de rest op,?

Welke versterker heb je en heb je daarbij ook de calibratie software gedraaid. Misschien heb je te zacht gecalibreerd waardoor je weinig ruimte overhoud voor correcties.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gelijk als in waar de andere speakers eerst ook op stonden? Dus +8? Dat lijken me typische waardes voor een set-up.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:12:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: AUD > CEA

Ontopic:
Vermogen heeft niets te maken met effect of te licht. Enige wat ik me zo voor kan stellen is dat het volume van de Dali een boost moet krijgen om op hetzelfde volume te spelen als de Klipsch. Dat heeft niet met vermogen te maken. Sowieso zijn de Klipsch speakers geen 150 Watt, speakers hebben geen vermogen. De gevoeligheid die je bij Klipsch ziet is veelal (veel) hoger dan de gemiddelde 90 dB en waar de Dali met 83 dB juist weer aanzienlijk minder gevoelig zijn. Dat moet je in de receiver wel gelijk trekken.
Ik zou bij Klipsch de gevoeligheid met een korrel zout nemen. Bij de RP-600M is er bijvoorbeeld een verschil van meer dan 8 dB tussen de specificatie en de daadwerkelijke gevoeligheid. Nu zie je bij andere fabrikanten ook afwijkingen, maar niet zo extreem als bij Klipsch. Mijn Revel's wijken waarschijnlijk ook tussen de 1-2dB af, maar bij Klipsch gaat het om een compleet andere orde van grootte.

https://www.audiosciencer...rtised-vs-measured.14072/

Edit: zie de eerste comment in dat topic, precies wat er hier gebeurd.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-02-2021 13:13]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:06:
[...]
Ik zou bij Klipsch de gevoeligheid met een korrel zout nemen. Bij de RP-600M is er bijvoorbeeld een verschil van meer dan 8 dB tussen de specificatie en de daadwerkelijke gevoeligheid.
Geen idee welke overige Klipsch speakers TS heeft, maar wetende dat Klipsch over het algemeen richting de 100 dB gaat dan zou het, na correctie, nog steeds rond de 90 dB liggen. Kijkende naar de gevoeligheid Dali Alteco C1 is dat nog steeds een aanzienlijk verschil.

• Niet online
FeaR schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Geen idee welke overige Klipsch speakers TS heeft, maar wetende dat Klipsch over het algemeen richting de 100 dB gaat dan zou het, na correctie, nog steeds rond de 90 dB liggen. Kijkende naar de gevoeligheid Dali Alteco C1 is dat nog steeds een aanzienlijk verschil.
De 100? Nee, de RP-600M is volgens de specificaties 96dB. Maar eigenlijk is het dus iets onder de 88dB, wat ongeveer 1 dB beter is dan de gemiddelde luidspreker in deze categorie.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:28:
[...]
De 100? Nee, de RP-600M is volgens de specificaties 96dB. Maar eigenlijk is het dus iets onder de 88dB, wat ongeveer 1 dB beter is dan de gemiddelde luidspreker in deze categorie.
Nee. TS geeft aan dat hij nu Klipsch speakers heeft en dat zijn Dali Alteco C1 speakers achter blijven qua volume en daarom wil vervangen door andere Klipsch. Dus onbekend welke Klipsch de TS nu heeft. Mogelijk de RP-600M maar mogelijk de RF-82 die op 98 dB zit, een Palladium P-39F met 99 dB of een RF-7 met 102 dB (en dus hoger uitkomen als je er 8 dB af gaat halen). Dat is gissen. Maar al zou je rond de 88-90 dB uitkomen dan is dat nog redelijk wat meer dan de 83 dB die Dali opgeeft voor de Alteco C1.

[Voor 16% gewijzigd door FeaR op 06-02-2021 15:07]

• Powerray2
Fronts zijn RF-82, center RP-450C, surround RS-62 en sub is SVS PB1000
Morgen nog eens testen met db meter op smartphone

• Niet online
FeaR schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:38:
[...]

Nee. TS geeft aan dat hij nu Klipsch speakers heeft en dat zijn Dali Alteco C1 speakers achter blijven qua volume en daarom wil vervangen door andere Klipsch. Dus onbekend welke Klipsch de TS nu heeft. Mogelijk de RP-600M maar mogelijk de RF-82 die op 98 dB zit, een Palladium P-39F met 99 dB of een RF-7 met 102 dB (en dus hoger uitkomen als je er 8 dB af gaat halen). Dat is gissen. Maar al zou je rond de 88-90 dB uitkomen dan is dat nog redelijk wat meer dan de 83 dB die Dali opgeeft voor de Alteco C1.
Neem aan dat hij opnieuw alles heeft ingemeten na het toevoegen van de luidsprekers en niet alleen de luidspreker in heeft geschakeld.

• Powerray2
ik denk dat ik niet voor inbouw ga gaan...
eens de hoeken berekend hoe ze moeten hangen en is niet haalbaar en zal niet hetzelfde effect hebben
ik denk om de Dali's te vervangen met Klipsch RP-400M
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee