Bij een herinstallatie van Windows Server 2019 Standaard (legaal) kan ik geen updates downloaden of een browser openen voor internet informatie. Via CMD kan ik wel pingen naar bijv. 1.1.1.1 of www.tweakers.net.
Relevante software en hardware die ik gebruik is het vogende:
WS2019STD draait op een HP N54L met 8GB ECC RAM en dubbele NIC's. ! NIC is de standaard onboard NIC, de ander een extra insteekkaart. Beide kunnen pingen naar buiten en geven respons op de ping, de NIC's werken dus.
Ik heb 2 HP N54L machines die beide het zelfde draaien. De één doet het wel, de ander niet. Voordat iederen roept dat het een hardware failure zal of kan zijn lees de laatste zin van de vorige alinea even terug ....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het volgende:
* Beide NIC's apart gebruikt om verbinding te maken met buiten. Daarbij de NIC die niet gebruikt word gede-installeerd.
* Veilige modus met netwerkverbinding opgestart
* Microsoft gecontact, zij weten niet wat er aan de hand kan zijn
* Binnen mijn eigen netwerk rond gevraagd, geen antwoord gekregen.
* Diverse malen (3x) opnieuw, via USB, geïnstalleerd. USB gemaakt met Rufus 3.1.3 - MBR/BIOS
Misschien bij jullie iemand die dit ook gehad heeft? En een oplossing heeft?
Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik is het vogende:
WS2019STD draait op een HP N54L met 8GB ECC RAM en dubbele NIC's. ! NIC is de standaard onboard NIC, de ander een extra insteekkaart. Beide kunnen pingen naar buiten en geven respons op de ping, de NIC's werken dus.
Ik heb 2 HP N54L machines die beide het zelfde draaien. De één doet het wel, de ander niet. Voordat iederen roept dat het een hardware failure zal of kan zijn lees de laatste zin van de vorige alinea even terug ....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het volgende:
* Beide NIC's apart gebruikt om verbinding te maken met buiten. Daarbij de NIC die niet gebruikt word gede-installeerd.
* Veilige modus met netwerkverbinding opgestart
* Microsoft gecontact, zij weten niet wat er aan de hand kan zijn
* Binnen mijn eigen netwerk rond gevraagd, geen antwoord gekregen.
* Diverse malen (3x) opnieuw, via USB, geïnstalleerd. USB gemaakt met Rufus 3.1.3 - MBR/BIOS
Misschien bij jullie iemand die dit ook gehad heeft? En een oplossing heeft?
Alvast bedankt!
Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...