Toon posts:

WS2019STD - Geen updates of browser pagina's, wel pingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 16:29
Bij een herinstallatie van Windows Server 2019 Standaard (legaal) kan ik geen updates downloaden of een browser openen voor internet informatie. Via CMD kan ik wel pingen naar bijv. 1.1.1.1 of www.tweakers.net.

Relevante software en hardware die ik gebruik is het vogende:
WS2019STD draait op een HP N54L met 8GB ECC RAM en dubbele NIC's. ! NIC is de standaard onboard NIC, de ander een extra insteekkaart. Beide kunnen pingen naar buiten en geven respons op de ping, de NIC's werken dus.

Ik heb 2 HP N54L machines die beide het zelfde draaien. De één doet het wel, de ander niet. Voordat iederen roept dat het een hardware failure zal of kan zijn lees de laatste zin van de vorige alinea even terug ....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het volgende:

* Beide NIC's apart gebruikt om verbinding te maken met buiten. Daarbij de NIC die niet gebruikt word gede-installeerd.
* Veilige modus met netwerkverbinding opgestart
* Microsoft gecontact, zij weten niet wat er aan de hand kan zijn
* Binnen mijn eigen netwerk rond gevraagd, geen antwoord gekregen.
* Diverse malen (3x) opnieuw, via USB, geïnstalleerd. USB gemaakt met Rufus 3.1.3 - MBR/BIOS

Misschien bij jullie iemand die dit ook gehad heeft? En een oplossing heeft?

Alvast bedankt!

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Alle reacties

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wat toont een ipconfig /all ?

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TheDiver schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:36:
... kan ik geen updates downloaden of een browser openen voor internet informatie...
Hoezo kan je dat niet? Komt er een hand in beeld die je the finger geeft? Ontploft je monitor?
Als je dit soort dingen wilt troubleshooten begin je met relevante error messages, foutsituaties, log entries etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TheDiver
192.x.x.x
255.x.x.x
192.168.1.1

DNS 1.1.1.1

• TheDiver
Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Hoezo kan je dat niet? Komt er een hand in beeld die je the finger geeft? Ontploft je monitor?
Als je dit soort dingen wilt troubleshooten begin je met relevante error messages, foutsituaties, log entries etc.
Die zou ik echt wel hebben mee gepost als die er waren..... Maar voor jou info: geen meldingen in welke file dan ook op het systeem.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Heb je al een andere DNS geprobeerd?

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:17
Probeer eens dns 8.8.8.8 of 8.8.4.4

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Kun je een webpagina wel op basis van een ip adres openen, bv http://95.216.26.30 ? En wat voor een rollen heb je op de server geinstalleerd? Heeft de server iLo en werkt deze wel?

• TheDiver
@all,

Ten eerste hartelijk dank voor jullie input. Maar ik heb de oorzaak gevonden.

Unify USG3 blokkeert op een vage manier mijn altijd gebruikte IP adres. Deze verwijdert en in het 4e octet een ander nummer ingegeven waarna alles vlekkeloos liep.

Unify werkt met alle andere servers (IP adressen) vlekkeloos. Daardoor ook in het OS geen meldingen te zien.

Het doet weer wat het moet doen.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Groet

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee