Toon posts:

(Bookshelf) speakers voor vinyl

Pagina: 1
Acties:

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 09:38
Hallo beste Tweakers!

Heb effe een vraagje.

Ik bezit in de woonkamer een 5.1 surround systeem met een Denon AVR en KEF T series boxen. Goed genoeg voor films, wat muziek en gaming.

Nu wil k in de speelkamer (speelkamer - eettafel - living) waar nu nog kinderen af en toe spelen maar minder en minder een grote boekenkast plaatsen met daarbij ook een platenspeler (waarschijnlijk REGA of ProJect) en ook een paar speakers.

Had dan gedacht aan bookschelf, omdat ik die dan misschien mooi in de boekenkast kan plaatsen (zal een pattern worden van het merk Tylko - dus allemaal verschillende formaten).

Nu dacht ik voor met deze platenspeler aan de KLIPSCH R-51PM)

Dat is een actieve box met alle soorten aansluiten. De platenspeler heeft dan ook geen extra versterking meer nodig.

De boxen van Klipsch spreken mij ook zo aan ZONDER de grill, mooi kleur.

Wat denken jullie hiervan? Of zou ik toch gaan naar floorstanding speakers van hetzelfste merk? Er komt nog een relax zelteltje bij, bijzet tafeltjes en een goeie headphone.

Of zijn er andere merken waar naast het geluid ook de looks mooi zijn ? De R-51PM staat nu aan 433 in promo.

Grtjs

SPiET

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:50

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

spietie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:58:
Wat denken jullie hiervan?
...
Of zijn er andere merken waar naast het geluid ook de looks mooi zijn ?
Hier kan simpelweg niets over worden gezegd, audio is zo subjectief als maar zijn kan. Sowieso qua klank en je gooit er hier ook nog eens de looks van de speaker in wat nog meer persoonlijk is. Voor de klank is en blijft (thuis) luisteren de beste optie maar in deze tijd lastig. Of je moet bestellen en dan binnen de bedenktermijn retour sturen (of dat netjes is even in het midden gelaten). Voor de looks is er geen goed of fout. Als je het brons mooi vindt kan KEF LS50 bijvoorbeeld ook maar geen idee of dat in het budget past.

Als laatste trap ik dit topic ook nog even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het hier aankoopadvies betreft: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:54
Tja, dit is echt een persoonlijke keuze. Zowel de looks, als het geluid en de inrichting.

Waar je rekening mee moet houden:
#1 De meeste platenspelers hebben een pre-amplifier nodig. Het signaal wat er uit komt is veel lager dan 'line-out'. Overigens zijn er platenspelers met deze preamp ingebouwd.
#2 Hoe wil je het volume gaan bedienen? Met de knop achterop de actieve luidspreker? Lijkt me niet handig.

[edit]
Ik zie net dat de luidsprekers die je in gedachte hebt een phone ingang heeft. Dat komt dan wel goed. En zo te zien doet de luidspreker eea met bluetooth/streaming. Volume zal zo ook wel in te stellen zijn :).

[Voor 21% gewijzigd door M14 op 04-02-2021 15:28]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• spietie
FeaR schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Hier kan simpelweg niets over worden gezegd, audio is zo subjectief als maar zijn kan. Sowieso qua klank en je gooit er hier ook nog eens de looks van de speaker in wat nog meer persoonlijk is. Voor de klank is en blijft (thuis) luisteren de beste optie maar in deze tijd lastig. Of je moet bestellen en dan binnen de bedenktermijn retour sturen (of dat netjes is even in het midden gelaten). Voor de looks is er geen goed of fout. Als je het brons mooi vindt kan KEF LS50 bijvoorbeeld ook maar geen idee of dat in het budget past.

Als laatste trap ik dit topic ook nog even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het hier aankoopadvies betreft: AUD > CEA
Ja klopt de looks zijn wel persoonlijk. Die KEF is niet slecht maar beetje klein denk ik en weet ook niet of dit een actieve is.

Die Klipsch kosten normaal rond de 540 per paar, staan nu aan 433 bij AMAZON NL.

Ik heb wel nog geen platenspeler om te horen maar kan ze wel, indien ik ze koop es via bluetooth muziek laten afspelen.

SPiET

• spietie
M14 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
Tja, dit is echt een persoonlijke keuze. Zowel de looks, als het geluid en de inrichting.

Waar je rekening mee moet houden:
#1 De meeste platenspelers hebben een pre-amplifier nodig. Het signaal wat er uit komt is veel lager dan 'line-out'. Overigens zijn er platenspelers met deze preamp ingebouwd.
#2 Hoe wil je het volume gaan bedienen? Met de knop achterop de actieve luidspreker? Lijkt me niet handig.

[edit]
Ik zie net dat de luidsprekers die je in gedachte hebt een phone ingang heeft. Dat komt dan wel goed. En zo te zien doet de luidspreker eea met bluetooth/streaming. Volume zal zo ook wel in te stellen zijn :).
Ja idd die zijn actieve met een versterker van Klipsch ingebouwd. Trouwens ook met een remote :) dus komt wel goed.

SPiET

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

spietie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Ja klopt de looks zijn wel persoonlijk. Die KEF is niet slecht maar beetje klein denk ik en weet ook niet of dit een actieve is.
KEF LS50 heb je ook in actief. Maar om eerlijk te zijn lijkt het alsof je je keuze al hebt gemaakt en je gewoon wilt horen dat je de genoemde Klipsch moet kopen. Ik zie/lees vooral veel gevoel/looks en weinig echte argumenten.

[Voor 7% gewijzigd door FeaR op 04-02-2021 16:14]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klipsch luidsprekers zijn over het algemeen niet erg natuurgetrouw, maar als je naar vinyl luistert is dat ook niet je doel denk ik? De flinke piek in de treble bij Klipsch zal i.i.g. ook wat minder te merken zijn met vinyl.

Als ik zou mogen kiezen zou ik een luidspreker kiezen die objectief wel goed presteert. KEF is een goede optie, die ontwerpen luidsprekers op basis van wetenschappelijk ondersteunde kennis. Maar de actieve varianten daarvan zijn vrij prijzig, ik zou in dat geval kijken naar Adam.

• spietie
FeaR schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:14:
[...]

KEF LS50 heb je ook in actief. Maar om eerlijk te zijn lijkt het alsof je je keuze al hebt gemaakt en je gewoon wilt horen dat je de genoemde Klipsch moet kopen. Ik zie/lees vooral veel gevoel/looks en weinig echte argumenten.
Ik ben niet echt een expert in argumenten voor zo'n speakers, daarom ook mijn vraag :)

Een passive speaker met een goeie amp erbij zal nog steeds wel heel beter klinken, maar het is ook om enkel maar vinyl te draaien. Niet dat het niet goed moet klinken maar normaal moet die wel in een boekenkast passen :)

Bedoel je dan de KEF LS50 Meta of de LS50? Ik heb reeds al de T serie van KEF voor surround, en deze ja zien er ook nog mooi uit, zullen alleszins wel goed klinken.

[Voor 11% gewijzigd door spietie op 04-02-2021 17:00]

SPiET

• spietie
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:21:
Klipsch luidsprekers zijn over het algemeen niet erg natuurgetrouw, maar als je naar vinyl luistert is dat ook niet je doel denk ik? De flinke piek in de treble bij Klipsch zal i.i.g. ook wat minder te merken zijn met vinyl.

Als ik zou mogen kiezen zou ik een luidspreker kiezen die objectief wel goed presteert. KEF is een goede optie, die ontwerpen luidsprekers op basis van wetenschappelijk ondersteunde kennis. Maar de actieve varianten daarvan zijn vrij prijzig, ik zou in dat geval kijken naar Adam.
Adam?

SPiET

• spietie
Wel ben er zeker van de de KEF LS50 (Meta) wel veel beter zullen spelen dan de Klipsch.

Maar die zijn wel niet actief en hebben , volgens andere recensies wel een serieuze versterker voor nodig dus geen brol. (Cambridge, Rega enz).

En ook het dubbele in prijs .... hmmm dilemmas :)

SPiET

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 17:47

mvz

muziek verslaafde

Je zou ook eens kunnen kijken naar de SVS Ultr bookshelf speakers, lees er veel goeds over.
Zelf heb ik de iets goedkopere SVS prime bookshelf, en die presteren voor het geld echt uitzonderlijk.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• spietie
Nu ik vind de looks ook belangrijk natuurlijk. Moet strak zijn en niet te veel poespas. Natuurlijk komt de klank om de eerste plaats maar als ik ze zonder grill wil displayen moet het ook wat mooi zijn :)

Daarom mijn idee naar de Klipsch, actief en heel veel inputs/outputs maar sommige melden dat er soms wel wat hiss te voorschijn komt.

De KEF LS50 (Meta) zien er ook mooi uit en volgens recensies klinken top!

De LS50 heb ik nu in paar al zien staan voor 599 (black) maar de meta versie is nog steeds 1200 euro. Zijn die dan zoveel beter?

SPiET

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:24:
Of je moet bestellen en dan binnen de bedenktermijn retour sturen (of dat netjes is even in het midden gelaten).
Misschien een beetje offtopic maar dat is één van de redenen waarom het terugroepingsrecht in het leven is geroepen. De angst bij de consument voor online wegnemen en hem toestaan om het product meer zoals in de winkel te beoordelen. Voor speakers hoort er volgens mij dan ook bij dat je er naar moet kunnen luisteren. Het is wel handig om dan een winkel te kiezen die er niet moeilijk over doet en natuurlijk ook om de speakers en verpakking super netjes te behandelen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Admiral Freebee schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:36:
[...]
Misschien een beetje offtopic maar dat is één van de redenen waarom het terugroepingsrecht in het leven is geroepen.
Met één set speakers zal je mij er ook niet over horen. Er zijn echter diverse topics geweest van personen die een stuk of zes toetsenborden bestellen om ze thuis te testen. Idem met speakers en nog andere hardware waar ik nu niet op kom. Dat slaat mijns inziens het hele idee voorbij en is misbruik maken. Vandaar dat ik het zo tussen neus en lippen door noemde.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:38:
[...]

Met één set speakers zal je mij er ook niet over horen. Er zijn echter diverse topics geweest van personen die een stuk of zes toetsenborden bestellen om ze thuis te testen. Idem met speakers en nog andere hardware waar ik nu niet op kom. Dat slaat mijns inziens het hele idee voorbij en is misbruik maken. Vandaar dat ik het zo tussen neus en lippen door noemde.
Daar ben ik mee akkoord. Ik vind ook wel dat je een serieuze koopintentie moet hebben :)

• spietie
Admiral Freebee schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar dat is één van de redenen waarom het terugroepingsrecht in het leven is geroepen. De angst bij de consument voor online wegnemen en hem toestaan om het product meer zoals in de winkel te beoordelen. Voor speakers hoort er volgens mij dan ook bij dat je er naar moet kunnen luisteren. Het is wel handig om dan een winkel te kiezen die er niet moeilijk over doet en natuurlijk ook om de speakers en verpakking super netjes te behandelen.
Ja snap ik maar op dit moment heb ik nog geen platenspeler. Normaal zal dat eentje zijn van REGA. Dus stel als ik die speakers van Klipsch aankoop via AMAZON, ja idd dan kan ik ze nog altijd terugsturen als ze niet goed klinken.
Natuurlijk met deze heb ik geen versterker meer nodig ... met de KEF wel dus een extra kost. Al is geluid natuurlijk belangrijker ook ...

SPiET

• Niet online
Admiral Freebee schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Daar ben ik mee akkoord. Ik vind ook wel dat je een serieuze koopintentie moet hebben :)
Ik kan je zonder geluisterd te hebben luidsprekers aanbevelen waarvan ik zeker ben dat ze je gaan bevallen.

Het probleem met 1 set luidsprekers bestellen is dat je:

1. Geen referentie hebt
2. Geen blinde vergelijking kan doen

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-02-2021 15:21]

• spietie
Goh ik ben er 100% zeker van dat die KEF veel beter zullen klinken dan die Klipsch .... heb zelf de T series van KEF voor surround.

Maar zoals men al aanhaalde zou ik ze beide es moeten aansluiten om es te verschil te horen en dan eventueel beide of één de twee terug sturen.

@Anoniem: 159816 Zoals? ben benieuwd :)

SPiET

• spietie
mvz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:18:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de SVS Ultr bookshelf speakers, lees er veel goeds over.
Zelf heb ik de iets goedkopere SVS prime bookshelf, en die presteren voor het geld echt uitzonderlijk.
Gezien maar vind ook de looks van de Klipsch en ook de KEF wel wat mooier; maar SVS is zowieso ook heel goed!

SPiET

• Niet online
spietie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:19:
Goh ik ben er 100% zeker van dat die KEF veel beter zullen klinken dan die Klipsch .... heb zelf de T series van KEF voor surround.

Maar zoals men al aanhaalde zou ik ze beide es moeten aansluiten om es te verschil te horen en dan eventueel beide of één de twee terug sturen.

@Anoniem: 159816 Zoals? ben benieuwd :)
Sowieso elke luidspreker van Adam, Genelec en Neumann. Qua passieve luidsprekers heb je i.i.g. de Kef LS50, R3, Revel M16 en Elac Debut Reference DBR-62.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-02-2021 02:44]

• spietie
Mja met de LS50 heb je wel een heel goeie versterker voor nodig om die tot zijn recht te kunnen spelen.

Bij de LS50 Wireless II niet (ingebouwed versterker) maar dan heb je terug een voorversterker nodig op een platenspeler op aan te sluiten :(

En zo blijf je maar bezig ...

SPiET

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:22
Ik zou ook eens naar deze Argon Audio Forte A5 kijken. Zit de phono pre amp ingebouwd en in dezelfde prijsklasse als de Klipsch. En misschien na de lockdown wel lokaal te beluisteren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee