Ik heb een nieuwe woning gekocht, daar ga ik eind van de zomer in wonen. Een huis uit 2014 met energielabel A, vloerverwarming en een inductiekookplaat. Alleen de CV-ketel voor verwarming en warm water draait op gas. Wij wonen met 2 personen en een kind. Verbruik is op dit moment ongeveer 2500 kw/h per jaar en 1200m3 gas. De beste verduurzamingsslag die ik kan maken lijkt mij zonnepanelen. Het valt me op dat in de buurt geen enkele woning zonnepanelen heeft (nieuwbouw 2008-2014), dus ik ben gaan onderzoeken of het dak qua ligging überhaupt geschikt is.
De site Zonatlas komt met hun dakscan tot de conclusie dat mijn dak niet geschikt is. Bij een aantal andere bedrijven staat nu een offerteaanvraag uit (Coolblue en via Greenhome).
Hieronder het dak; links van de zwarte lijn is mijn dak. Incl. twee dakkappelen (een kleine en een grotere). Omliggend geen hoogbouw die voor schaduwen zorgt.
Dit plaatje is Noord gericht
E.e.a. moet helaas een beetje snel hoor ik van mijn hypotheekadviseur zodat het meegenomen kan worden in het taxatierapport t.b.v. de hypotheekaanvraag (om de verduurzaming mee te kunnen financieren).
Vragen
De site Zonatlas komt met hun dakscan tot de conclusie dat mijn dak niet geschikt is. Bij een aantal andere bedrijven staat nu een offerteaanvraag uit (Coolblue en via Greenhome).
Hieronder het dak; links van de zwarte lijn is mijn dak. Incl. twee dakkappelen (een kleine en een grotere). Omliggend geen hoogbouw die voor schaduwen zorgt.
Dit plaatje is Noord gericht
E.e.a. moet helaas een beetje snel hoor ik van mijn hypotheekadviseur zodat het meegenomen kan worden in het taxatierapport t.b.v. de hypotheekaanvraag (om de verduurzaming mee te kunnen financieren).
Vragen
- Waar kan ik gemakkelijk een check (laten) doen of mijn dak überhaupt geschikt is?
- Zou een andere verduurzaming nog een interessant middel kunnen zijn? Ik kom via de site van Greenhome nog op de suggestie van een hydride warmtepomp?
[Voor 3% gewijzigd door Barns op 04-02-2021 14:43]