Toon posts:

Teleruptoren & Dimmers slim maken Eltako

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• claesonl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-03 18:04
Beste,

Wij hebben thuis een redelijk aantal Eltako EUD12NPN-UC dimmers en Eltako S12-200 Teleruptoren voor onze lichtbediening. Sinds tijden ben ik eigenlijk geïnteresseerd om mijn lampen slim te maken liefst via Zigbee maar WiFi is ook oké.

Heeft er iemand advies voor hoe ik die bestaande halogeen lampen slim kan maken? Zo ja hoe het beste, kan ik het beste die Teleruptoren & Dimmers vervangen in iets slim, welke en passen deze dan ook zo in de zekeringkast? Of kan ik beter achter mijn huidige Niko schakelaars (Veren terug dus pulse vermoed ik) iets steken waardoor ik mijn teleruptor ook via zigbee of wifi kan schakelen.

Zelf ben ik nl. niet zo thuis in de elektriciteit, vandaar dat ik het ook hier vraag en ook om te weten of dat allemaal wel veilig is. De reden waarom ik dat hier zo vraag is omdat mijn elektriciens best ver zijn en niet zomaar kunnen afkomen en ook om te kijken of dat veilig en haalbaar is om dat zelf te doen.

Mvg,
Kuno

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Zelf heb ik Philips hue bridge (deze heb je nodig waarmee alle lampen/schakelaars communiceren, indien je meer dan 1 lamp hebt). Je kan dan gewoon een de Tint schakeling erin zetten. Zelf heb ik hem achter de schakelaar voor mijn tuinverlichting geplaatst. In de Philips Hue app ingesteld dat ze na zonsondergang aan gaan en rond 23:00 uit gaan.
Op deze manier kan ik hem dus via de app bedienen, maar de wandschakelaar blijft zelf ook gewoon bruikbaar.

Volgens mij ging Philips zelf ook zoiets uitbrengen, zie hier (redelijk laat mijn inziens).
Edit: Zojuist de nieuwe inbouwmodule van Philips even opgezocht zie hier. Ik moet zeggen dat ik het ontwerp wel mooi vind. De inbouwmodule van de Tint is vrij dik waardoor ik ze met moeite achter de wandschakelaar kreeg. Die van Philips lijken 2x zo dun! Toch maar even wachten op de lente, dan komen deze namelijk uit.

Er zijn ook andere oplossingen:
De Shelly switch (via Wifi, werkt dus niet met Philips Hue Bridge (Zigbee)), voor nog geen 12 euro :+

[Voor 36% gewijzigd door Unkie op 05-02-2021 08:03]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee