Toon posts:

Wel of geen elektrische fiets?

Pagina: 1
Acties:

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik ga in april veranderen van een consultancy rol (dus altijd auto naar klant ver uit de buurt) naar een interne rol in mijn eigen stad.

Ik woon op 8 km afstand van het kantoor. Een van de redenen waarom ik dichterbij wil gaan werken is om meer bewust en meer in contact met mijn omgeving te gaan leven ipv mij alleen maar van huis naar werk te vervoeren. Daar hoort ook fietsen naar werk bij, wanneer mogelijk.

Ik heb vandaag de route heen en weer gefietst om even wat beweging te krijgen en gelijk even een gevoel bij de afstand te krijgen.

Eindstand: Ik was niet bezweet toen ik terugkwam (dus dat de de route dubbel) en haalde het precies een uur dus een half uur voor enkele reis.

Nu waait het vandaag niet hard en regent het ook niet. Ik ben mij heel erg aan het afvragen of ik vaker de fiets ga pakken als deze elektrisch is en ik dus minder moeite moet doen.

Ik hoor je denken: Ja dat weet ik toch niet...

Nee dat klopt maar zijn er mensen die ongeveer 8km fietsen enkele reis, hoe ervaren zij het. Hebben die bewust een wel of geen elektrische fiets en voor de mensen die wel een elektrische fiets hebben: wat vinden jullie van een van Moof of Cowboy?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Mijn woon-werkverkeer is 10 km en maak gebruik van de elektrische fiets. Dat is vooral heerlijk om snel te kunnen fietsen, maar ook om niet bezweet te hoeven aankomen als je de wind tegen hebt...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb dezelfde afstand en daar heb ik een ebike voor gekocht.

Ennnn toen kwam corona. Dus ik heb hem ongeveer 3x gebruikt. Ik wou het met name omdat ik door de stad moet en veel stoplichten tegenkom + een heel eind vals plat. Dan is een ebike erg prettig en zorgt het er bij mij voor dat ik makkelijker de fiets pak

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Één keer fietsen geeft geen beeld van je daadwerkelijke commute per fiets. Het gaat heel erg wennen na verloop van tijd, plus je wordt natuurlijk steeds getrainder.

Ik heb jarenlang 10km heen en 10km terug gefietst door buitengebied, op een niet-electrische fiets (wel een goeie). Als je het gewend bent is 10km echt niet veel op de fiets.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn vriendin heeft ook een elektrische fiets. Ook 8km enkele reis. Nu heeft zij een zwaar beroep (zorg) maar ik zou zelf als kantoorpikkie ook een elektrische overwegen. Ik vind fietsen best leuk maar 5x16km per week zonder ondersteuning zou me gaan tegenstaan, zeker als er geen alternatief is.

Ik fiets zelfs conventioneel naar mijn werk, dat is peunuts (3km enkele reis) maar zelfs dat staat me soms tegen, vooral als ik tegenwind heb. In de middag gaat mij overigens veel makkelijker af dan in de ochtend... Ik weiger overigens om de auto te pakken, behalve als het hard regent. Mijn vriendin kan niet met de auto.

Overigens;
Alles went inderdaad (poster hierboven) maar ik zou persoonlijk toch mezelf een beetje belonen.

Je kan het trouwens ook gewoon ff proberen en als het je toch tegen gaat staan een elektrische kopen...

[Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 04-02-2021 13:49]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Jarenlang ca 9km enkele reis met gewone fiets afgelegd. Was 3km meer dan oude afstand, maar merkte dat de voorkeur steeds vaker uitging naar motor/auto. Na omschakelen naar ebike weer over naar praktisch 100% fietsen. Het is net iets sneller, niet bezweet aankomen, relaxter (fiets nu een iets langere route maar met minder (fiets)verkeer, kruisingen en verkeerslichten).

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 19:21
Tsja, moeilijk om te zeggen. In basis zou ik zeggen dat mits je fit bent, 16 kilometer (heen en terug) prima te doen moet zijn en geen enkele belemmering moet opleveren. Je spieren zullen ook wennen aan het fietsen, als je nu dus 16 kmpu fietst, dan fiets je ook niet heel hard en kan het best zijn dat je nog wat sneller gaat fietsen. Tegelijkertijd maak ik even de parallel met mijn eigen middelbare school tijd: toen had ik wel echt respect voor de mensen die 10 tot 14 kilometer enkele reis moesten fietsen met zware schooltas. Het was niet voor niets dat er genoeg scholieren waren die in de winter bijv. met de bus gingen of juist een scootertje kochten (en een enkel 45 km karretje stond ook wel op het parkeerterrein).

Het ligt denk ik aan je omgeving: is het plat of met veel stijgen en dalen, rijdt je veel beschut of veel tegen de wind in. Maar ook aan je werk: moet je veel ballast meenemen of juist niet? Het is natuurlijk wel gezond om zo te blijven fietsen. Maar ook als je een elektrische fiets hebt die je bijv. gebruikt om bij tegenwind niet bezweet aan te komen, draagt bij aan dat gezonde effect.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03
Dank jullie wel voor de reacties. Vooral het stukje: Blijf je dit doen als het harder waait vs maar je benen worden ook sterker de crux is.

Ik ga er eens goed over nadenken.

Voor de mensen die een ebike voor werkverkeer gebruiken: Welke ebike hebben jullie gekocht met welke overwegingen?

• lottewinkel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
*knip* Dit bericht had alle kenmerken van spam en is daarom verwijderd. Mocht je het hier niet mee eens zijn, ontvang ik daar graag bericht over.

[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 31-03-2021 20:05]

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:09
Tot aan de corona reed ik dagelijks op de fiets naar mijn werk, 7 kilometer enkele rit. Ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een elektrische fiets maar dat is voor ieder anders.
Vind het fijn om dagelijkse beweging te hebben en fiets ook het hele jaar door.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Limbeckx schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:41:
Heb m'n cowboy v2 circular opgehaald vandaag. Heel blij mee. Batterij stond op 31% en ik kan prima tot 30km per uur komen.

Ik ben blij met m'n fiets
TS heeft allang een ebike, dit topic is wat useless
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee