Toon posts:

Opzoek naar een nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 22:38
Dag mede tweakers.
Eerst een klein achtergrondverhaal, een paar weken geleden heeft firmware mijn Asus-chakram verpest, in draadloze modus is het scrollwiel bijna onbruikbaar omdat het de cursor bevriest (geen problemen in bedrade modus). Ik heb een nieuwe ontvangen, maar om de software te gebruiken, moest ik de firmware updaten ... en het probleem is terug bij de nieuwe muis (ik heb goed contact met mijn leverancier en zij zullen mijn geld gelukkig teruggeven) Dus na het gebruik van dure muizen ben ik een beetje klaar met het uitgeven van zoveel geld aan een muis Mijn g403-scrollwiel registreert dubbel, soms driemaal klikken. Mijn sensor van de G502 proteus core is binnenin los. De linkerknop van mijn g604 begon na ongeveer 6 maanden te dubbelklikken. behalve de g502 (die 4 jaar goed werkte) En nu mijn Chakram. Heb ik voor allemaal geld teruggekregen.
Dus mijn vraag is nu, zijn er muizen van minder dan € 40 die fatsoenlijk genoeg zijn om high-level fps-games mee te spelen? Mijn enige eisen zijn dat het geschikt moet zijn voor clawgrip en ten minste 3 extra programmeerbare knoppen moet hebben naast het links / rechts en het scrollwiel (ze kunnen overal zijn zolang ze er maar zijn). Mijn handmaat is 20,5 cm bij 10 cm, de vorm en grootte van alle muizen die ik heb genoemd en die ik gebruikte, voelden allemaal comfortabel aan. Ik wil Razer vermijden vanwege slechte ervaring met hun software (maar als het is verbeterd tot een bruikbare staat, ben ik bereid om het te overwegen) Tot nu toe heb ik de Sharkoon Light² S gevonden die een degelijke sensor en degelijke switches, maar ook een hele lage prijs (€25) en een veilige shape. Ik denk ook aan de chakram core. de bedrade versie van de chakram, maar die is ook € 100, soms €120, eigenlijks te veel is voor een bedrade muis.
Elke suggestie is welkom!

Alle reacties

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 15:04
Bijna twee keer zo veel als je wilt uitgeven maar voor 71 euro heb je een logitech mx master op amazon. heb er eentje elke dag op het werk in gebruik de afgelopen 2 jaar en eentje een jaar of 4 thuis in gebruik en naar mijn idee is het een behoorlijk degelijk ding. heeft drie knoppen die te programmeren zijn (vorige volgende en onder je duim een grote knop)

• Fusi0nking
@jeroen... Ziet er opzich goed uit. Ben alleen bang dat de sensor niet heel geschikt zal zijn voor mijn doeleinden, of heb ik dit kompleet mis?

• jeroen...
in mijn beleving is 1000 DPI prima voor gamen, maar ik speel eigenlijk nooit shooters. mocht je meer willen heeft de mx master 2s voor 8 euro meer 4000 DPI

• Fusi0nking
jeroen... schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:37:
in mijn beleving is 1000 DPI prima voor gamen, maar ik speel eigenlijk nooit shooters. mocht je meer willen heeft de mx master 2s voor 8 euro meer 4000 DPI
1000dpi is prima, ik game namenlijk op 800dpi. Het ding is alleen dat mijn ervaring met none gaming muizen is dat de sensor soms moeite heeft met snelle bewegingen etc. Maar hier heb je geen last van?

• jeroen...
Nee totaal niet eigenlijk, ik gebruik mijn muis op een behoorlijk hoge aanwijzersnelheid omdat ik anders last van een muisarm krijg en vind het behoorlijk precies werken in bijv CAD programmas. Ik speel eigenlijk geen games waar hoge snelheid nodig is dus dat kan ik niet helemaal voor je beoordelen. De reden dat ik hem aanraad is omdat ik erg tevreden ben met de duurzaamheid en vorm van deze muis.

• Fusi0nking
@jeroen... bedankt voor je input ik zal het onthouden! :)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:42

Nutral

gamer/hardware freak

Sensor van de mx master is niet echt te vergelijken met game sensors. dus als je daar aan gewend bent niet nemen. Volgens mij heeft de mx master (of de oude?) ook een beperkte refresh van 250hz, wat voor games niet erg fijn is.
Iets als de g305 heeft een goede sensor en is met 40 euro vrij goedkoop.

er zijn wat issues geweest met dubbelklikken in draadloze muizen. dus als je een draadje niet erg vind is een bedrade betrouwbaarder. Al heeft logitech wel een update uitgebracht waarmee de draadloze muizen daar minder last van hebben.

• Fusi0nking
Nutral schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:12:
Sensor van de mx master is niet echt te vergelijken met game sensors. dus als je daar aan gewend bent niet nemen. Volgens mij heeft de mx master (of de oude?) ook een beperkte refresh van 250hz, wat voor games niet erg fijn is.
Iets als de g305 heeft een goede sensor en is met 40 euro vrij goedkoop.

er zijn wat issues geweest met dubbelklikken in draadloze muizen. dus als je een draadje niet erg vind is een bedrade betrouwbaarder. Al heeft logitech wel een update uitgebracht waarmee de draadloze muizen daar minder last van hebben.
Hmm goed om te weten.
Ik heb ook al inderaad naar de g305 gekeken, maar ik denk dat de combinatie van aan de kleine kant en 'maar' 2 extra knoppen de muis niet voor mij zal zijn(minimaal 3 is wel een must).
Ik ben wel erg gewend aan draadloos, maar wennen aan bedraad vind ik niet een heel groot probleem mits de kabel flexiebel is(vandaar dat ik ook keek naar de sharkoon).

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:42

Nutral

gamer/hardware freak

Oke, ik ben zelf verkocht aan de vorm van de g502. en ik heb er een aantal gerepareerd van de dubbelklik issue waardoor ik nu 3 draadloze g502's heb.

Over het algemeen is het vorm, eventueel hoe licht hij is en extra features. In de markt is er veel verkrijgbaar, en zolang er maar een goede sensor in zit en deze normaal is uitgevoerd werken ze allemaal wel prima.

Er zijn dus ook veel goedkope muizen die dezelfde of bijna dezelfde sensor hebben, en dus behalve speciale software net zo goed doen. op deze website kun je zien welke sensoren er gebruikt worden: https://sensor.fyi/mice/

• Fusi0nking
Nutral schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:26:
Oke, ik ben zelf verkocht aan de vorm van de g502. en ik heb er een aantal gerepareerd van de dubbelklik issue waardoor ik nu 3 draadloze g502's heb.

Over het algemeen is het vorm, eventueel hoe licht hij is en extra features. In de markt is er veel verkrijgbaar, en zolang er maar een goede sensor in zit en deze normaal is uitgevoerd werken ze allemaal wel prima.

Er zijn dus ook veel goedkope muizen die dezelfde of bijna dezelfde sensor hebben, en dus behalve speciale software net zo goed doen. op deze website kun je zien welke sensoren er gebruikt worden: https://sensor.fyi/mice/
Thanks!
Is het een beetje te doen een linker/rechter muis knop de vervangen? En waar zou ik eventueel de switches kunnen halen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee