Toon posts:

Netwerkproblemen terwijl bijna alles bedraad

Pagina: 1
Acties:

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 16:19
Beste tweakers,

Al langere tijd heb ik af en toe problemen met de internetverbinding. Ik dacht een tijd terug dat misschien wel eens met de bekabeling te maken kon hebben en heb toen een behoorlijk aantal kabels vervangen door nieuwe CAT7 kabels (ik weet het.. volledig overkill voor thuis).

Waar loop ik in de praktijk tegenaan. Het komt geregeld voor dat we in de kamer iets willen kijken op Netflix (via Apple TV) en dat er geen verbinding is. De oplossing is dan om de internetkabel die naar zolder loopt uit de router (Orbi) te trekken. Direct dan weer verbinding in huis.
Of de kabel nu via de Orbi naar zolder gaat of via de switch, geen verschil helaas. Switches zijn van TP link (SG105 en SG108)

Ik heb mijn netwerk even geschetst om een beter beeld te geven. Hebben jullie suggesties voor een oplossing?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

masterzzs1984 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:07:
... De oplossing is dan om de internetkabel die naar zolder loopt uit de router (Orbi) te trekken. Direct dan weer verbinding in huis...
De volgende keer dat het probleem zich voordoet, moet je dus naar de zolder lopen en de stekkertjes van de NAS, de printer en de beide laptops er uit trekken om te kijken welke het probleem oplost
Klinkt alsof een van die apparaten geïnfecteerd is met malware

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jammer dat die switches geen mirror port functie hebben, anders zou je het verkeer kunnen sniffen met Wireshark op moment dat het vast loopt, dat zou waarschijnlijk een heel duidelijke indicatie geven van wat er mis gaat.

Heb je misschien de mogelijkheid om ergens (op het werk?) een switch te lenen die dat wel kan (bijv Netgear GS105E/108E of TP-Link SG-10E/108E)en tijdelijk tussen de Orbi in de meterkast en de spullen boven te hangen?

Die switches hebben ook loop detection/prevention, dus als dat het probleem is (onwaarschijnlijk als ik plaatje zie, maar je weet nooit...) zou het probleem zelfs niet meer optreden ermee.

Soittakaa Paranoid!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 15:47

Cramthabam

Leef en laat leven

Kijk eens na of toevallig een van je apperaten op zolder misschien iets van DHCP server heeft aanstaan.

Battle.net tag  Diablo Progress PUBG:Sputtertoetn

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11
Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:14:
[...]

De volgende keer dat het probleem zich voordoet, moet je dus naar de zolder lopen en de stekkertjes van de NAS, de printer en de beide laptops er uit trekken om te kijken welke het probleem oplost
Klinkt alsof een van die apparaten geïnfecteerd is met malware
Dit is de oplossing om te achterhalen inderdaad.
Lost dat ook niks op, dan de switch op zolder er ook uit trekken.
Probleem zit in of de Nas, of printer, of beide laptops of switch op zolder.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 16:19
Thanks voor de reacties! Vanmiddag liep het internet weer vast (nu op zolder) en kwam er toen achter dat als ik de internetkabel uit de usb dongle van mijn MacBook Pro haal, het internet weer werkt.

Ik gebruik een Satechi usb-c hub om ethernetkabel aan te sluiten. Ik denk dat hier iets niet goed ging.
Ik heb de dongle nu een vast ip adres gegeven en mijn MacBook een SMC reset gegeven. Lijkt voor nu weer goed te gaan. Ik ga het dus weer even in de gaten houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee