Toon posts:

Verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shoesinthebox
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-02-2021
Mijn vraag
Het internet op mijn desktop pc werkt niet meer zo goed: wanneer ik in mijn browser wil surfen, laden de pagina's tergend traag of gewoon niet. Onderaan in mijn browser krijg ik dan "wachten op facebook.com..." of "host vastellen..." of gewoon niets.

Het vreemde is dat mijn internet wel nog degelijk even snel werkt: mijn speedtesten zijn zoals ze horen te zijn en wanneer ik een spel wil downloaden op bijvoorbeeld Steam verloopt dit nog altijd even snel. Het probleem lijkt zich vooral vast te stellen bij het browsen, of bijvoorbeeld bij het inloggen met bepaalde software (inloggen op Discord, bijvoorbeeld, duurt veel langer, maar vanaf de verbinding is gemaakt verloopt alles terug vlot).

Het probleem is enkel op mijn desktop pc. Andere apparaten (laptop, smartphones, ...) die met hetzelfde netwerk verbonden zijn werken zoals ze moeten werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Enkele maanden geleden had ik hetzelfde of een gelijkaardig probleem (toen woonde ik ergens anders, dus ook op een ander netwerk, waardoor ik vrijwel zeker ben dat het probleem zich bevindt op mijn pc). Toen heb ik het kunnen oplossen door een geforceerde update te doen van Windows 10, want die was al meer dan 100 dagen niet meer geüpdatet. Helaas is dit nu geen oplossing, want mijn besturingssysteem is up to date.

Ik heb al enkele algemene tutorials gevolgd om netwerkproblemen op te lossen, zoals mijn DNS flushen, automatisch een ip adres verkrijgen, ... Niets daarvan heeft geholpen.

Merkwaardig: het probleem is ontstaan net wanneer mijn trial van AVG TuneUp verliep. Kan ook een toeval geweest zijn. Ik heb sindsdien een nieuwe trial in de hoop daarmee mijn probleem op te lossen. Maar helaas geen resultaten.

Alvast dank voor hulp!

Beste antwoord (via shoesinthebox op 05-02-2021 13:32)

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-03 22:15
Heb je hetzelfde voor als je IPv6 uitschakelt op je PC?

Alle reacties

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 20:47
Welke DNS servers gebruik je desktop? Het lijkt dat domeinnamen resolven via DNS server(s) traag gaat.

• shoesinthebox
Heb moeten opzoeken hoe ik dit precies te weten kom, dus ik hoop dat ik het juiste geef:
Server: gent02.dnsresv6.prd.telenet-ops.be
Adress: 2a02:1800:100: :42:2

Als ik een andere manier gebruik om erachter te komen (eigenschappen van internet protocol versie 4 (TCP/IP4)):
Daar staat "de volgende DNS-serveradressen gebruiken" aangevinkt met eronder:
Voorkeur DNS-server: 8.8.8.8
Alternatieve DNS-server: 8.8.4.4

[Voor 44% gewijzigd door shoesinthebox op 04-02-2021 16:19]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

shoesinthebox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:14:
Heb moeten opzoeken hoe ik dit precies te weten kom...
Normaal gesproken open je een command prompt of powershell in admin mode en type je
ipconfig /all

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Trage pagina laden heeft natuurlijk niets met DNS te maken, op dat moment ben je al lang voorbij DNS requests.
En dat zou natuurlijk op alle devices dat effect geven.

Denk eerder dat je een virus of malware te pakken hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
shoesinthebox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:53:
wanneer ik in mijn browser wil surfen, laden de pagina's tergend traag of gewoon niet. Onderaan in mijn browser krijg ik dan "wachten op facebook.com..." of "host vastellen..."
Kan van alles zijn, bijv. cookie of tracking werende plugin in je browser.

Kom je er niet uit, kan je altijd OS opnieuw installeren. Vanaf een W10 ISO of een herstelmedium. Alle twee kan je zelf maken en op USB zetten. Eerste kan je meteen de meest recente pakken; tweede heb je meteen de drivers ingebakken. Daarna zou ik TuneUp er niet weer opzetten.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-03 19:32
Ik heb een soortgelijk probleem. Regelmatig bij het browsen. Hij blijft dan hangen op ‘host vaststellen’ of ‘wachten op ...’. Gebruik altijd Chrome.

Gekke is wel dat wanneer dit gebeurt en ik bijv dezelfde website laadt via edge oid, dat hij dan wel doorlaadt...

Dit terwijl mijn internetsnelheid uitermate goed is (680Mbit/s up en down.)

[Voor 12% gewijzigd door daanwth op 05-02-2021 10:45]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• shoesinthebox
Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:59:
[...]

Normaal gesproken open je een command prompt of powershell in admin mode en type je
ipconfig /all

• shoesinthebox
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:00:
[...]

Kan van alles zijn, bijv. cookie of tracking werende plugin in je browser.

Kom je er niet uit, kan je altijd OS opnieuw installeren. Vanaf een W10 ISO of een herstelmedium. Alle twee kan je zelf maken en op USB zetten. Eerste kan je meteen de meest recente pakken; tweede heb je meteen de drivers ingebakken. Daarna zou ik TuneUp er niet weer opzetten.
Aan plugin in de browser ligt het volgens mij niet, aangezien het bij alle browsers is.

Mijn OS opnieuw installeren heb ik ook overwogen, maar natuurlijk probeer ik dit pas als laatste zodat ik al mijn programma's niet opnieuw wil installeren.

Ik heb al verschillende scans met AVG gedaan, maar er zou geen virus of malware aanwezig zijn

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• briecht

• shoesinthebox
briecht schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:18:
Heb het uitgeschakeld, nu lukt het weer vlot!!
Hoe komt dit?
Is het oké als dit uitgeschakeld blijft?

• briecht
shoesinthebox schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Heb het uitgeschakeld, nu lukt het weer vlot!!
Hoe komt dit?
Is het oké als dit uitgeschakeld blijft?
Je kan dit zeker uitgeschakeld laten als je in uw LAN thuis geen IPv6 gebruikt, dan doet uw PC altijd een NS lookup naar de IPv4 google DNS servers.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee