Toon posts:

AMD 5700 XT+ nieuw beeldscherm. Advies welke

Pagina: 1
Acties:

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 22:14
Wat zoek ik en waar moet ik op letten?
Ik zoek een leuk scherm met 4K resolutie met de volgende eigenschappen.
- 60 hz ( 120 mag ook maar dat word dan meteen stuk duurder)
- 4K
- Inch maakt niet heel veel uit maar minimaal 24 inch
- 10 bit
- goede kleurweergave
- Geen TN scherm

[Budget:
Wil niet meer dan 350 euro uitgeven

Merken:
Mijn voorkeur ligt bij LG en iiyama. Andere merken heb ik niet heel veel ervaring mee maar vind LG en iiyama gewoon degelijk overkomen.

Waarvoor?
Ik ga het scherm gebruiken om heel minimaal te gamen en als het games zijn dan zijn het vaak strategie games die niet hele hoger FPS nodig hebben. Belangrijker voor mij is dat de kleurweergave goed is omdat ik dan mijn foto's goed kan bekijken en bewerken.

Welk advies hebben julie? En waar moet ik op letten als ik een scherm koop in dit formaat?

Ik had dit al een beetje gevonden:

https://tweakers.net/pric...;1631318;1655180;1574826/

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Je wil een 4k scherm, maar in je lijstje staat er maar 1?

Ik denk dat de pricewatch: ASUS TUF Gaming VG289Q Zwart het beste bij je past maar is wel buiten je budget. Deze heeft een dE2000 van maarliefst 1,65. Oftewel zeer goede grijsweergave en kleuren voor fotobewerking. Je kunt er tevens prima op gamen.

De goedkopere pricewatch: LG 27UL650-W Grijs, Wit is ook nog een optie. Heeft een dE2000 van 2.29.

Ik heb zelf de nog goedkopere pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs, maar heb wel de kleuren met een colorimeter moeten calibreren of ze er fatsoenlijk uit te laten zien.

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 22:14
Wat is dat dE200 en 2,29? Want die Tuff heb ik over het hoofd gezien. Mooi schermpje.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee