Toon posts:

Geluid(soverlast) havengebied

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een iets rustiger gelegen appartement, liefst wel in de nabijheid van Rotterdam en met vrij uitzicht. Momenteel woon ik in het centrum langs een doorgaande weg, en daar ben ik het geluid van auto's en motoren wel redelijk zat.

Ik was al een tijdje aan het kijken naar hoogbouw in bijvoorbeeld Schiemond (niet pal langs een doorgaande weg, wel pal langs de rivier, voor een mooi uitzicht). Recent op Katendrecht een mooi appartement gevonden met dito uitzicht, maar vanuit balkon (en in mindere mate de huiskamer) is duidelijk een dreunend/gonzend geluid te horen, wat door de verkoper werd omschreven als "geluid van de bootjes".

Zijn er tweakers die in de buurt van havengebied wonen en dit herkennen? Hoe is daar in de praktijk mee te leven?

Is het geluid "harder" naarmate je hoger zit, of draagt de rivier het geluid voornamelijk, waardoor je het met name hoort op de lagere verdiepingen?

[Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 04-02-2021 08:14]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:45
Heel afhankelijk van waar je woont. Net als bij een gewone weg, bij zijwegen wordt het geluid ver verspreid.

Als je niet houdt van het gebrom van motoren zou ik niet te dicht bij het havengebied gaan wonen, dan zul je niet vaak je ramen open doen.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Da's kooi mut dan. Feitelijk kan ik dan eigenlijk bijna nergens terecht, want ook op rustige dijkjes en zelfs midden in het groene hart is het een feest voor motoren, dus dan wordt het toch een hutje op de hei :+

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-03 20:50
Ik woon er totaal niet in de buurt (Hoofddorp/Schiphol) maar weet wel dat de scheepvaart een vrij laag dreunend geluid maakt.
Het zijn allemaal grote langzaam draaiende diesel of stookolie motoren.
Als je je er nu al aan irriteert, zou ik er zeker niet gaan wonen.

Zelf woon ik dus in de nabijheid van schiphol.
Hier heb je ook altijd achtergrond geluid van vliegtuigen.
Nu woon ik hier mijn hele leven al, en hoor het dus niet bewust.
Ik zou zelfs zweren dat je ze niet kunt wonen in mijn huis en tuin.
Maar na vakantie heb ik toch altijd een of twee dagen zoiets van "Hé je hoort die dingen toch best wel goed"

Nu dat met corona het vliegverkeer lang praktisch stil gelegen heeft valt het wel erg op wanneer er zo'n groot bakbeest de lucht in gaat.

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-03 22:06
Geen idee wat je budget is, maar het Scheepvaartkwartier is een hele fijne en relatief rustige wijk in het centrum van Rotterdam.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
SeatRider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:19:
Da's kooi mut dan. Feitelijk kan ik dan eigenlijk bijna nergens terecht, want ook op rustige dijkjes en zelfs midden in het groene hart is het een feest voor motoren, dus dan wordt het toch een hutje op de hei :+
Niks ervan, dan wordt het veel te druk hier! :+

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
FRANQ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:20:
Ik woon er totaal niet in de buurt (Hoofddorp/Schiphol) maar weet wel dat de scheepvaart een vrij laag dreunend geluid maakt.
Het zijn allemaal grote langzaam draaiende diesel of stookolie motoren.
Als je je er nu al aan irriteert, zou ik er zeker niet gaan wonen.

Zelf woon ik dus in de nabijheid van schiphol.
Hier heb je ook altijd achtergrond geluid van vliegtuigen.
Nu woon ik hier mijn hele leven al, en hoor het dus niet bewust.
Ik zou zelfs zweren dat je ze niet kunt wonen in mijn huis en tuin.
Maar na vakantie heb ik toch altijd een of twee dagen zoiets van "Hé je hoort die dingen toch best wel goed"

Nu dat met corona het vliegverkeer lang praktisch stil gelegen heeft valt het wel erg op wanneer er zo'n groot bakbeest de lucht in gaat.
Ik ben volgens mij behoorlijk gevoelig voor geluiden (misofonie). Ben opgegroeid in Schiebroek, onder de rook van Zestienhoven, maar als ik nu op bezoek ben bij mijn ouders word ik gillend gek van de vliegtuigen.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Flavius schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:21:
Geen idee wat je budget is, maar het Scheepvaartkwartier is een hele fijne en relatief rustige wijk in het centrum van Rotterdam.
Toch pal aan de overkant van Katendrecht. Misschien heeft het te maken met de stand van de wind?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:45
Weet niet hoe gebonden je bent aan Rotterdam, maar je zou bij wijze van spreken ook in Capelle/krimpen/ouderk Ad IJssel of Dordrecht (richting biesbosch) kunnen zoeken. In kleinere plekken is vaak minder verkeer. Google maps toont een redelijke inschatting welke wegen druk zijn.

https://geluid.rivm.nl/geluid/geluidbel_maps.php geeft een model waarmee je een inschatting kan maken van geluidskwaliteit. Soms kan net andere hoek van straat of straat verder hoop schelen.

[Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 04-02-2021 08:31]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:30:
Weet niet hoe gebonden je bent aan Rotterdam, maar je zou bij wijze van spreken ook in Capelle/krimpen/ouderk Ad IJssel of Dordrecht (richting biesbosch) kunnen zoeken. In kleinere plekken is vaak minder verkeer. Google maps toont een redelijke inschatting welke wegen druk zijn.

https://geluid.rivm.nl/geluid/geluidbel_maps.php geeft een model waarmee je een inschatting kan maken van geluidskwaliteit. Soms kan net andere hoek van straat of straat verder hoop schelen.
Eigenlijk helemaal niet, behalve dat ik er al mijn hele leven woon. Maar (en daar heb ik ook al eens een ander topic over geopend) als ik buiten Rotterdam ga kijken, wat houdt mij dan tegen om buiten Nederland of zelfs buiten Europa te gaan? Voor mijn werk maakt het niks uit, ik lever een digitale dienst met ondersteuning op afstand, dat kan vanuit overal :+ .

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
SeatRider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Eigenlijk helemaal niet, behalve dat ik er al mijn hele leven woon. Maar (en daar heb ik ook al eens een ander topic over geopend) als ik buiten Rotterdam ga kijken, wat houdt mij dan tegen om buiten Nederland of zelfs buiten Europa te gaan? Voor mijn werk maakt het niks uit, ik lever een digitale dienst met ondersteuning op afstand, dat kan vanuit overal :+ .
Nou, wat houdt je tegen? :P

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:30:

Hm... Mijn huidige straat: "slecht". Appartement dat ik op het oog heb: "goed".

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:49
Als je je nu al irriteert aan het geluid dan wordt dat niet minder als je er al woont. Wat de getallen ook zeggen. De randstad is nou eenmaal niet rustig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
En wat kleinere dorpen in de buurt? Berkel, Bergschenhoek, Pijnacker?

Ook in de Randstad heb je best rustige, stille plekjes, je moet alleen wel goed zoeken :)

Overigens, die site van RIVM neemt zo te zien alleen industriële geluiden mee... ik woon in DH en ik word gestoord van de meeuwen die hier in grote aantallen op de daken nestelen, die geluidsoverlast zie je dus niet op die site. Het geeft een indicatie maar voordat je verhuist zou ik zeker ook even zelf gaan kijken en met je toekomstige buren praten.

[Voor 52% gewijzigd door migchiell op 04-02-2021 10:03]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SeatRider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:09:
Zijn er tweakers die in de buurt van havengebied wonen en dit herkennen? Hoe is daar in de praktijk mee te leven?

Is het geluid "harder" naarmate je hoger zit, of draagt de rivier het geluid voornamelijk, waardoor je het met name hoort op de lagere verdiepingen?
Ik herken het lage dreunende geluid. Het draagt heel ver en gaat overal doorheen. Je kan ook niet echt achterhalen uit welke richting het komt. Ik woon in Rotterdam, niet eens dichtbij de haven maar hoor het binnen in een goed geïsoleerd huis. Het geluid begint soms en is binnen een paar uur altijd weer weg. Soms houdt het me 's nachts wakker. Gelukkig komt het niet zo vaak voor, maar als het meerdere malen per week zou gebeuren zou ik daar echt niet willen wonen.

Het volume is vrij laag, sommige mensen horen het ook helemaal maar ik voel het op m'n trommelvliezen.

[Voor 31% gewijzigd door Johnny op 04-02-2021 10:09]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 18:53
migchiell schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:59:
En wat kleinere dorpen in de buurt? Berkel, Bergschenhoek, Pijnacker?

Ook in de Randstad heb je best rustige, stille plekjes, je moet alleen wel goed zoeken :)

Overigens, die site van RIVM neemt zo te zien alleen industriële geluiden mee... ik woon in DH en ik word gestoord van de meeuwen die hier in grote aantallen op de daken nestelen, die geluidsoverlast zie je dus niet op die site. Het geeft een indicatie maar voordat je verhuist zou ik zeker ook even zelf gaan kijken en met je toekomstige buren praten.
Berkel of Bergschenhoek zouden dan alsnog afvallen gezien een drietal geluidsbronnen:
- Rotterdam The Hague Airport. Vliegtuigen komen redelijk dichtbij overgevlogen.
- HSL lijn. Ondanks geluidswal ook wel goed te horen.
- Randstadrail. Als je er in de buurt woont (Rodenrijs).

Echter merk ik er zelf weinig van, ben gewoon gewend geraakt aan het geluid. Zelfs de school tegenover merk ik nauwelijks meer (pre-corona trouwens).

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
aidanl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
[...]

Berkel of Bergschenhoek zouden dan alsnog afvallen gezien een drietal geluidsbronnen:
- Rotterdam The Hague Airport. Vliegtuigen komen redelijk dichtbij overgevlogen.

Echter merk ik er zelf weinig van, ben gewoon gewend geraakt aan het geluid. Zelfs de school tegenover merk ik nauwelijks meer (pre-corona trouwens).
Goed punt. Ik woon er zelf niet maar fiets er af en toe langs, dan vind ik het heel rustig overkomen vergeleken met Den Haag vlakbij de Laan van Meerdervoort en de tramremise :)

Toch zijn er wel rustige plekjes te vinden daar toch? Maar misschien moet je naar nog kleinere dorpen, Delfgauw, Oude Leede... prachtig gebied hoor.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik woon vlakbij een aanvaarroute voor grote schepen. En ik ben best gevoelig voor geluid, maar 's nachts hoor ik soms die brommende toon van die schepen die tergend langzaam voorbij varen. Daar lig ik letterlijk wakker van. Ramen dicht, oordoppen, etc. helpt allemaal niet.

Het is volgens mij echt een frequentie wat de meeste mensen niet lijken te horen (net als die piepsystemen tegen hangjeugd, die hoor ik als bijna-40er ook prima). Of waar ze zich niet aan storen.

Overigens zou ik ook nooit meer in een appartement willen wonen. Met wat pech zit je tussen 8 buren in (boven, links, rechts, onder, en 4x diagonaal). Daar ondervind je in slechte situaties (zoals bij mij thuis) ook enorm veel hinder van je buren als de leidingen nét verkeerd liggen voor jou. Geluid vindt wel een weg naar jouw oren toe als die ruimte d'r is :7

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:28

Jeoh

blaat

Als je een idee wil hebben van de geluidsoverlast in een buurt (in Rotterdam e.o.) moet je hier eens kijken: http://www.si2.nl/eu-kaar...lastingskaartrtd2017.html

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-03 15:54
Denk dat het ook erg te maken heeft met de leeftijd van het huis, mijn broertje woont in een vrij nieuw appartement 7 hoog op de kop van zuid en daar is het muisstil binnen.
Daarnaast kan je aan een hoop wennen, in mijn ouderlijkhuis waren de dieselschepen op de ijssel ook goed te horen, maar alleen logees hoorden dat ooit, wijzelf niet.
Zelfde met het spoor waar ik nu een paar honderd meter vanaf woon.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-03 13:16
SeatRider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Ik ben volgens mij behoorlijk gevoelig voor geluiden (misofonie). Ben opgegroeid in Schiebroek, onder de rook van Zestienhoven, maar als ik nu op bezoek ben bij mijn ouders word ik gillend gek van de vliegtuigen.
Er word tegenwoordig gedaan alsof gevoelig zijn voor lawaai een afwijking is maar dit is om mensen die klagen makkelijk weg te kunnen drukken.
De moderne geïndustrialiseerde wereld bestaat ongeveer bij de gratie van lawaai en er mag niet aan deze zegeningen getornd worden.
Auto's, treinen, vliegtuigen, industrie, ventilatoren en actueel warmtepompen: het zijn de heilige machines van nu en die moeten onaangetast blijven.
Wie het waagt daar wat van te vinden pleegt heiligschennis en word voor gek versleten.

In de geschiedenis van de mensheid is er nog nooit zo veel lawaai geweest als de laatste 100 jaar en dat is simpelweg niet normaal. Mensen kunnen een bepaalde hoeveelheid lawaai verdragen en hebben ook rust nodig.
Het is wetenschappelijk bewezen dat voortdurende blootstelling aan lawaai ziekt maakt.

Het is niet voor niks dat de verkoop van Active Noise Canselling hoofdtelefoons zo sterk gestegen is.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
offtopic:
@Bitzer Eens! Ziggo Connectbox, actieve ventilatie in nieuwbouwhuizen, dimmers mogen er ook bij.

[Voor 10% gewijzigd door desmond op 04-02-2021 14:34]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:51

servies

Veni Vidi Servici

Voor mijn werk maakt het niks uit, ik lever een digitale dienst met ondersteuning op afstand, dat kan vanuit overal :+ .
Nou, ik denk dat het spreekwoordelijke hutje op de hei dan misschien toch nog wel eens een probleem op zou kunnen leveren...

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SeatRider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:09:
Ik heb 3 jaar gewoond in "New Orleans" op de wilhelminapier, ergens in de bovenste helft van het ding :)

En ik herken het lage gedreun deels, het is gewoon stads- en havengeluid. En nee, het is echt nooit stil, je hebt auto's, je hebt de trams die je duidelijk hoort en boten. En in het geval van katendrecht, vergeet de graanfabrieken niet die daar staan te draaien.

Als je rustiger wilt en je daar aan ergert, dan moet je gewoon echt verder weg zijn uit nog actief havengebied en verder weg van auto's. Als je de hoogte in gaat hoor je eerder meer dan minder, want gebouwen en bomen houden geluid weg, maar als je een line of sight hebt, dan draagt elk geluid enorm ver.

Je kan niet geluidsrust krijgen en vrij uitzicht en in het stadscentrum blijven, dat is praktisch onmogelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:55
[...]

Maar waarom zou je dan in zo'n dure stad gaan wonen als Rotterdam? Tenzij familie/vrienden/vriendin een rol speelt natuurlijk, dan heb je wellicht geen keus. Maar anders zou ik zeker erover nadenken om naar een wat "rustigere" stad te verhuizen en anders zelfs naar een kleine stad / groot drop. Daar zijn de huizen vaak vele malen goedkoper en zou je voor hetzelfde geld ook een eengezinswoning kunnen kopen/huren :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
hollandnick schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Maar waarom zou je dan in zo'n dure stad gaan wonen als Rotterdam? Tenzij familie/vrienden/vriendin een rol speelt natuurlijk, dan heb je wellicht geen keus. Maar anders zou ik zeker erover nadenken om naar een wat "rustigere" stad te verhuizen en anders zelfs naar een kleine stad / groot drop. Daar zijn de huizen vaak vele malen goedkoper en zou je voor hetzelfde geld ook een eengezinswoning kunnen kopen/huren :P
Ik hink inderdaad op die twee gedachten. 1 ding wat ik niet wil is een woonwijk of rijtjeshuis. Dus de keuzes zijn ofwel een gaaf appartement met vrij uitzicht, ofwel vrijstaand wonen ergens in het groene hart, of voor mijn part noord holland. Ik neig meer naar het appartement, omdat ik niet zo heel veel zin heb in het onderhoud dat een vrijstaand huis (+ tuin!) met zich meebrengt. En gave appartementen hebben we nou eenmaal veel in Rotterdam, en lang niet zo duur als in 020 of 030.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ben er net nog even op mijn gemak naartoe gelopen, en heb een half uurtje op de Katendrechtse Hoofd gezeten om de geluiden op me in te laten werken. Je hoort inderdaad de scheepvaart. Er zijn altijd wel een boot of 5 in zicht, van watertaxi's en -bussen tot binnenvaart. Het geluidsniveau schommelt tussen de 65 en 70db, en als je langs de waterkant zit en er komt zo'n ding voorbij dan voel je dat inderdaad ook op de borst (of op het bankje waar je op zit).

In het appartement zelf was het overigens volslagen stil, je gaat pas iets horen als je de serredeuren openschuift. De slaapkamers liggen aan de achterkant.

De reden waarom ik het idee niet gelijk resoluut uit mijn hoofd zet is omdat het appartement nogal een indruk heeft gemaakt qua uitzicht, formaat en afwerking.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoor dan ook eens bij de buren hoe het zit met de warmte in de zomer. Als je heel de zomer met een bloedheet appartement zit moeten de ramen en deuren wel open.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

aidanl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
[...]

Woonde voorheen vrij dichtbij de RandstadRail, hoorde er niets van. Maar dat kwam dan ook omdat ik vlakbij de halte woonde, en hij daar natuurlijk amper snelheid heeft. Ook handig voor de TS, want daarmee zit je zo weer in Rotterdam.

De HSL hoor je door heel Berkel best wel, ook een eind verderop. Vraag mij af hoe dat is voor mensen die er daadwerkelijk dichtbij wonen.

Isolatie van de woning telt natuurlijk ook enorm mee, dat huis vlakbij de RandstadRail was heerlijk stil, toch zag een koper af van de koop omdat hij het te rumoerig vond in de achtertuin, tja, het was een appartement, en nabij een winkelcentrum, dus best wat auto's, en vooral met het lekkere weer zat iedereen buiten te kletsen. Die dacht blijkbaar een hutje op de heide te kopen 8)7
Binnen hoorde je echter niets, dik glas, dikke muren, isolatie in de luchtroosters, top.

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:18
Toen ik nog wel eens op kantoor kwam was dat ook in Rotterdam. Direct aan de Maas en soms voelde je het gebouw gewoon trillen door sommige boten. Bij de meesten niet, maar zo eens per week was er wel 1 die dat veroorzaakte. De trillingen van sommige boten kunnen dus een aardig doordringen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Treinen en trams wen je heel makkelijk aan, met uitzondering van hogesnelheidstreinen (die maken een soort hoog gefluit dat veel irritanter is).

Ik woon op minder dan 200 meter van de lijn tussen Den Haag en Rotterdam, met enkel een lage geluidswal tussen het talud van de trein en de voorzijde van mijn flat - maar mijn flat is 7 hoog, dus het geluid gaat gewoon over die geluidswal heen. Jaren '70 gebouw, gedeeltelijk enkel glas, en eigenlijk heb je geen last van de treinen, zelfs al gebruiken ze hun hoorn.
Aan de andere kant kijk ik uit op een vierbaans weg, wel met pakweg 200 meter groen er tussen. Die is heel druk, maar ook daar heb ik eigenlijk geen last van.
Zelfde voor het gefluit van de wind. De mechanische afzuiging is wat irritanter, maar met oordopjes ook te doen 's nachts.

Wat veel hinderlijker is, zijn veelal jonge bewoners die hun muziek keihard aanzetten en dan de ramen en deuren open (ja, zelfs in de winter als het vriest 8)7 ). Dat galmt dan tussen de flats hierzo en iedereen mag meegenieten...

...alhoewel de oliebol die dat vandaag deed samen met zijn vriendjes al dansend op het balkon geloof ik een bezoekje van oom agent heeft gekregen wegens het overtreden van de coronaregels...plotseling konden we meegenieten van luid gevloek en dropen ze allemaal af. :')
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee