Strijd om de eerste plaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In de reactie die Contagion plaats op het Intrisity nieuws, staat:
edit:
Wat is dit nu? Toen ik deze reactie postte op D-Devil had hij alleen het zinnetje 'Nu is het maar de vraag of die chip zich ook op de markt kan bewijzen.' Dat was alles! En nu staat er een heel verhaal! Zo kan ik ook leuke eerste posts op +4 krijgen zeg :(
Het gaat dus om deze reactie. Tja, ik heb het zelf niet gezien en op zich vind ik het niet erg als mensen hun reactie naderhand aanpassen, maar bij de allereerste post vind ik het eigenlijk een beetje 'valsspelen', omdat signifant meer mensen die reactie zien en dus ook modden.

edit: Hmmm, staat nu al op 1, dat is snel gegaan terwijl ik dit aan het typen was... Misschien moeten we hem daar maar laten staan, maar misschien is het ook een idee om er eens over te discussieren wat je met dit soort gevallen aanmoet. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen afspreken om het consequent naar -1 te modden en dat ook in de FAQ's te zetten... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik heb inderdaad gezien dat deze post een stuk kleiner was als dat hij nu is daarom kreeg die ook een -1 van mij. Maar ik weet niet wat hij er nu extra heeft gezegt dus misschien is het wel waar maar ik kan het niet zeker zeggen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is me ook al enige malen opgevallen,

een eerste post die slechts een kort zinnetje zegt, en pas later verschijnt een volledig verhaal.

ik weet niet of dit werkelijk een groot probleem is, maar heb het al twee/drie maal aangetroffen in de twee maanden dat ik op Tnet actief ben.

misschien een interessant punt om een check te bouwen op het editten van firstposts?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op woensdag 15 augustus 2001 01:48 schreef RM-rf het volgende:
dit is me ook al enige malen opgevallen,

een eerste post die slechts een kort zinnetje zegt, en pas later verschijnt een volledig verhaal.

ik weet niet of dit werkelijk een groot probleem is, maar heb het al twee/drie maal aangetroffen in de twee maanden dat ik op Tnet actief ben.

misschien een interessant punt om een check te bouwen op het editten van firstposts?
Een check inbouwen voor first posts werkt niet altijd even goed want 1 ze worden niet meteen first post gegeven maar ok wel troll of off-topic ofzo 2 het komt vaak voor dat de first post die dan gewijzigt wordt pas de 4e is ofzo. dus dat kan best wel wat schelen. En om nou een reactie in de gaten te houden op wat wordt toevegoegd is iets te vind ik. Je kan beter bijhouden wie het iedere keer doet en die waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 15 augustus 2001 08:08 schreef wauskes het volgende:

[..]

Een check inbouwen voor first posts werkt niet altijd even goed want 1 ze worden niet meteen first post gegeven maar ok wel troll of off-topic ofzo 2 het komt vaak voor dat de first post die dan gewijzigt wordt pas de 4e is ofzo. dus dat kan best wel wat schelen. En om nou een reactie in de gaten te houden op wat wordt toevegoegd is iets te vind ik. Je kan beter bijhouden wie het iedere keer doet en die waarschuwen.
ik meen dat mysql een functie heeft om het aantal tekens in een veld op te vragen (anders kan php het zeker, iets als length($string) ).

door twee integer velden toe te voegen, de eerste bevat de lengte van de originele post, de tweede van de uiteindelijke post (dus na een wijziging)

door een moderator de mogelijkheid te geven een query te runnen die iets doet als SELECTEER alle post die binnen 5 minuten na release van bericht gepost zijn, en waarvan de tweede length integer twee maal zo grot als als de eerste (oorspronkelijke) lentgh-integer.

met die query heb je een aantal 'verdachte posts, post de snel na het uitbrengen va het bericht gepost zijn; maar waarvan de edit dus groter is dan de eerste tekst (een kleine edit wordt genegeerd, echter als de edit een groter deel uitmaakt van de post dan de oorspronkelijke tekst geldt dit als 'verdacht').

een moderator zou handmatig moeten besluiten of er actie op ondernomen dient te worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
En wat krijg je dan als mensen een post neerzetten van 2 regels en dan als bevestiging nog eens een linkje met uitleg neerzetten die aangeeft dat het waar is wat ze zeggen. Gebeurd vaak genoeg.

Kan je beter de berichten niet meer laten edditen maar alles wat er zeg maar aangepast wordt er onder bijzetten met de originele post er gewoon boven en dan in de zin als:
bla bla bla jaaahhh eb nog meer blaaat
(dan quote een edit noemen :))

Ook kan je er voor zorgen dat posts die in de 1e tien vallen bijvoorbeeld niet meer geedit kunnen worden met meer als 2 keer zoveel. Dus dan heb je het effect iemand zijn post niet meer kan wijzigen en dat hij gaat klagen in LA.

Pagina: 1