Beste forumgenoten,
Ik wil mijn eerste PC gaan bouwen en heb wat hulp nodig. Twee weken geleden was ik nog een zieke leek en in de tussentijd heb ik veel kennis vergaard over (zo goed als) alles wat erbij komt kijken. Ik heb hieronder een lijst gemaakt met wat ik wil hebben;
Videokaart: RTX 2070 Super/RTX 2080 (ik ben van plan om eentje tweede hands te kopen)
Processor: AMD Ryzen 5 3600
CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Moederbord: Asus ROG STRIX B450-F GAMING
RAM geheugen: Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3200 Geheugenmodule
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU
SSD M.2: Gigabyte 128GB NVME M.2 SSD (voor Windows)
SSD: Samsung 860 EVO 1TB SSD
Behuizing : be quiet! Pure Base 500 Black Window Midi Tower
Extra ventilatoren: be quiet! Pure Wings 2 140MM PWM
Ik ben van plan om de PC te gebruiken om te gamen op 1440p en als alledaagse computer voor internet, Youtube, etc. (Ik wil nog wel eens veel tabbladen open hebben staan dus vandaar het hoge werkgeheugen. Het wordt dan gamen én veel browsers op de achtergrond). Daarbij wil ik een 27'' 1440p en 144Hz monitor gaan kopen.
Nu heb ik nog een paar vragen;
1. Is de capaciteit van de SSD M.2 genoeg om windows op te draaien? Dat is tenslotte waar ik hem voor koop.
2. Moet ik de koelpasta voor de processor apart erbij bestellen of zit dat bij de CPU koeler?
3. Heb ik ergens nog kabels oid nodig die ik apart moet bestellen?
4. Zijn die twee extra ventilatoren überhaupt nodig? (Zitten al 2 van 140mm in de case)
5. Kan deze opzet gebruikt worden icm de RTX 2080's en 3080? (Voor GPU upgrade in de toekomst).
6. Zijn er nog andere dingen die ik vergeet of waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoor het graag. Andere tips en opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

Ik wil mijn eerste PC gaan bouwen en heb wat hulp nodig. Twee weken geleden was ik nog een zieke leek en in de tussentijd heb ik veel kennis vergaard over (zo goed als) alles wat erbij komt kijken. Ik heb hieronder een lijst gemaakt met wat ik wil hebben;
Videokaart: RTX 2070 Super/RTX 2080 (ik ben van plan om eentje tweede hands te kopen)
Processor: AMD Ryzen 5 3600
CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Moederbord: Asus ROG STRIX B450-F GAMING
RAM geheugen: Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3200 Geheugenmodule
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU
SSD M.2: Gigabyte 128GB NVME M.2 SSD (voor Windows)
SSD: Samsung 860 EVO 1TB SSD
Behuizing : be quiet! Pure Base 500 Black Window Midi Tower
Extra ventilatoren: be quiet! Pure Wings 2 140MM PWM
Ik ben van plan om de PC te gebruiken om te gamen op 1440p en als alledaagse computer voor internet, Youtube, etc. (Ik wil nog wel eens veel tabbladen open hebben staan dus vandaar het hoge werkgeheugen. Het wordt dan gamen én veel browsers op de achtergrond). Daarbij wil ik een 27'' 1440p en 144Hz monitor gaan kopen.
Nu heb ik nog een paar vragen;
1. Is de capaciteit van de SSD M.2 genoeg om windows op te draaien? Dat is tenslotte waar ik hem voor koop.
2. Moet ik de koelpasta voor de processor apart erbij bestellen of zit dat bij de CPU koeler?
3. Heb ik ergens nog kabels oid nodig die ik apart moet bestellen?
4. Zijn die twee extra ventilatoren überhaupt nodig? (Zitten al 2 van 140mm in de case)
5. Kan deze opzet gebruikt worden icm de RTX 2080's en 3080? (Voor GPU upgrade in de toekomst).
6. Zijn er nog andere dingen die ik vergeet of waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoor het graag. Andere tips en opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.