Toon posts:

Vragen over mijn eerste PC opstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Braincloud
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 08:22
Beste forumgenoten,

Ik wil mijn eerste PC gaan bouwen en heb wat hulp nodig. Twee weken geleden was ik nog een zieke leek en in de tussentijd heb ik veel kennis vergaard over (zo goed als) alles wat erbij komt kijken. Ik heb hieronder een lijst gemaakt met wat ik wil hebben;

Videokaart: RTX 2070 Super/RTX 2080 (ik ben van plan om eentje tweede hands te kopen)

Processor: AMD Ryzen 5 3600

CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Moederbord: Asus ROG STRIX B450-F GAMING

RAM geheugen: Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3200 Geheugenmodule

Voeding: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU

SSD M.2: Gigabyte 128GB NVME M.2 SSD (voor Windows)

SSD: Samsung 860 EVO 1TB SSD

Behuizing : be quiet! Pure Base 500 Black Window Midi Tower

Extra ventilatoren: be quiet! Pure Wings 2 140MM PWM

Ik ben van plan om de PC te gebruiken om te gamen op 1440p en als alledaagse computer voor internet, Youtube, etc. (Ik wil nog wel eens veel tabbladen open hebben staan dus vandaar het hoge werkgeheugen. Het wordt dan gamen én veel browsers op de achtergrond). Daarbij wil ik een 27'' 1440p en 144Hz monitor gaan kopen.

Nu heb ik nog een paar vragen;
1. Is de capaciteit van de SSD M.2 genoeg om windows op te draaien? Dat is tenslotte waar ik hem voor koop.
2. Moet ik de koelpasta voor de processor apart erbij bestellen of zit dat bij de CPU koeler?
3. Heb ik ergens nog kabels oid nodig die ik apart moet bestellen?
4. Zijn die twee extra ventilatoren überhaupt nodig? (Zitten al 2 van 140mm in de case)
5. Kan deze opzet gebruikt worden icm de RTX 2080's en 3080? (Voor GPU upgrade in de toekomst).
6. Zijn er nog andere dingen die ik vergeet of waar ik rekening mee moet houden?

Ik hoor het graag. Andere tips en opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

:w

Alle reacties

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
1. Ja 128 gb als boot ssd is prima als je zelf netjes je data naar je 2de ssd verplaatst of naar externe drives.
2. Dat zit bij de koeler. Niet de hoogste kwaliteit maar tenzij je een high end cooler en heethoofden systeem bouwd is dat biet erg spannend.
3. Over het algemeen niet maar get kan wel eens gebeuren dat er geen display Port kabel bij de monitor zit. Die heb je wel nodig voor 1440p 144hz.
4. Nodig nee niet echt. Mooie vuistregel is iets meer toevoer dan afvoer. Dit creëert een positieve druk en zal warme lucht uit overige gaten uit de kast drukken. Meer uitvoer als toevoer zorgt voor een vacuum eb dat is slecht voor de doorstroming en koeling van zaken als vrm. Meer fans kan wel betekenen dat je ze stiller kan zetten omdat 2 langzame stille fans evenveel lucht verplaatsen als 1 snelle herrieschopper.
5. 3080 met een 3600 kan wel maar optimaal is het net niet.
YouTube: Ryzen 5 3600 + GeForce RTX 3080, Bad Idea?
Maar je kan er tegen die tijd altijd een 5800x in proppen.
6.ik zou lekkergeld besparen en geen Samsung m.2 ssd nemen ze kosten fors meer en echt voordeel haal je er niet uit over andere goedkopere m.2 nvme ssd's misschien kan je met get bespaarde geld iets voor een backup of snellere cpu realiseren. 6 core is nu nog voldoende maar echt toekomst proof is het niet en vaak is 6 core + later een 8 of meer core duurder als nu meteen een goede. Maarja prijzen zijn de laatste tijd echt belabberd dus of nu een slimme tijd is voor een meer core cpu...
En die voeding is gegarandeerd niet geschikt voor een nog snellere gpu. Dus misschien is een stapje meer daar het overwegen waard. Een 3080 gaat in ieder geval niet werken.

[Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 04-02-2021 02:44]

• Braincloud
Dankjewel voor je snelle en late reactie!

6. Die Samsung SSD is een SATA en geen M.2. Ik wil alleen die 128GB SSD in de M.2 variant zodat ik daar Windows op kan zetten. Als ik het goed heb meegekregen geeft een M.2 bij het gamen niet veel toevoeging. maar wel bij het laden van Windows bijvoorbeeld. Klopt dat?

Wat bedoel je met backup?

Ik dacht dat ik met die 750w juist een overkill had en die nog kon gebruiken bij sterkere GPU's/CPU's.

[Voor 19% gewijzigd door Braincloud op 04-02-2021 03:31]

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-03 19:36
Dan nog die Samsung 860 EVO 1TB ssd kost net zo veel als een m.2 ssd ?

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03 10:05
computerjunky schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 02:42:

5. 3080 met een 3600 kan wel maar optimaal is het net niet.
YouTube: Ryzen 5 3600 + GeForce RTX 3080, Bad Idea?
Maar je kan er tegen die tijd altijd een 5800x in proppen.
Ik heb ff gekeken maar de 5000 series staan niet op de compatibility list van dit moederbord. Wel lees je op internet dat mensen een biosupdate doen en dat een 5000 series gewoon werkt. Mogelijk wil je naar een andere B450/550 plank kijken waarvan je zeker bent dat het een 5000 serie cpu ondersteunt..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
@Djurres
Hij staat anders wel in deze lijst. Lijkt mij geen probleem, zolang je BIOS 4007 of hoger erin flashed.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03 10:05
PD2JK schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:04:
@Djurres
Hij staat anders wel in deze lijst. Lijkt mij geen probleem, zolang je BIOS 4007 of hoger erin flashed.
Excuses, ik heb verkeerd gekeken.
Je mag mijn post negeren!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:42
Braincloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 02:51:

Ik dacht dat ik met die 750w juist een overkill had en die nog kon gebruiken bij sterkere GPU's/CPU's.
750w is zat mits van goede kwaliteit en met goede prestaties. Helaas doet MWE Gold V2 beiden niet. Die kan je beter inwisselen voor een Corsair RMx, be quiet Straight Power 11, Enermax Revolution D.F., MSI MPG of Fractal ION+.

Zet de onderdelen adhv Handleiding Pricewatch even in een lijstje.

Wat is je budget?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:07
Koop gewoon een pricewatch: Kingston A2000 1TB en laat die aparte SSD voor Windows achterwege...

• Braincloud
Dank voor de reacties!

Ik moet mij ten eerste een corrigeren. Ik bedoel meer een NVMe om windows op te zetten.

Als ik filmpjes op youtube bekijk waar ze een gewone SSD en een NVMe vergelijken. Zit er niet heel veel verschil in. Maar zoals @BlackBarryNL zegt, het verschilt eigenlijk niks in prijs. Dus waarom zou ik überhaupt nog voor een SATA gaan?

Met mijn moederbord kan ik dus wel makkelijk een generatie upgrade doen in de toekomst?
Haalt het wat die CPU compatibiliteit betreft nog iets uit om te upgraden naar een B550? Ik weet dat een 550 tov een 450 Crossfire, Wi-Fi, meer poorten enzo heeft maar dat ga ik wss niet gebruiken. Heeft het op mijn situatie dus toegevoegde waarde?

@Uszka Ik had er juist op gelet dat de PSU een Gold certificering heeft en ging er van uit dat ik dan sowieso al goed zat. Cooler Master zie ik veel voorbij komen dus nam aan dat het wel goed moest zijn. Waarom is deze dan niet goed? En die wat jij noemt zijn hoog aangeschreven PSU’s of is dat meer obv jouw ervaring?

Mijn budget is ongeveer wat al deze onderdelen bij elkaar waard zijn. Honderd euro meer of minder maakt ook niet meer zo veel uit met zo´n bedrag (ik moet van onderdelen tot monitor tot muis echt alles nieuw kopen). Onnodig geld uitgeven hoeft ook weer niet dus ik kijk vooral naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Met videokaart zal de uitgave voor de kast tegen de 1500,- liggen.

[Voor 17% gewijzigd door Braincloud op 04-02-2021 15:28]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
Braincloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 02:51:
Dankjewel voor je snelle en late reactie!

6. Die Samsung SSD is een SATA en geen M.2. Ik wil alleen die 128GB SSD in de M.2 variant zodat ik daar Windows op kan zetten. Als ik het goed heb meegekregen geeft een M.2 bij het gamen niet veel toevoeging. maar wel bij het laden van Windows bijvoorbeeld. Klopt dat?

Wat bedoel je met backup?

Woeps verkeerd gelezen qua voeding dacht 500 te lezen maar dat is de kast 8)7 :+

En met backup bedoel ik iets voor je belangrijke data. Ik ben de laatste 12 maanden vel mensen tegen gekomen zonder backup schijf en die waren dus alles kwijt bij het overlijden van de schijf. een extra schijf voor een 2de kopietje van je data is dus altijd aan te bevelen.

• Braincloud
Hier mijn pricewatch lijstje

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B450-F Gaming€ 99,95€ 99,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 74,90€ 74,90
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 140mm€ 10,03€ 10,03
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 95,48€ 95,48
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 127,90€ 127,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,26

Hier komt dus nog een videokaart bij. Aangezien ze niet nieuw te krijgen zijn, moet ik hem tweede hands zoeken. Ik ben dan aan het denken aan een 2070 Super/één van de 2080 serie/heel misschien zelfs een 3070.

[Voor 4% gewijzigd door Braincloud op 04-02-2021 15:31]

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2022
Weet niet of AMD een must is, maar de i5 is vergelijkbaar:
https://tweakers.net/pric...core-i5-10400f-boxed.html
https://tweakers.net/pric...36/asrock-b460m-pro4.html

Goedkopere M2 SSD:
https://tweakers.net/pric...2/kingston-a2000-1tb.html

Scheelt je bijna 100 euro en volgensmij niks in performance.

• Braincloud
@J_aimy In principe was die AMD een must omdat ik van iedereen hoorde en overal las dat die op dit moment gewoon het beste zijn. Bij de AMD zit er al een koeler bij. Is dat ook het geval bij die van Intel?

Die M.2 SSD van Kingston had ik ook gezien. De Samsung zie ik overal tevoorschijn komen dus ik had het idee dat het een goede was. Liever geef ik 20 euro meer uit en zit ik goed dan dat ik een goedkopere pak en ik heb meer kans op problemen dadelijk. Of maakt het op het einde van de dag allemaal niet uit wat je pakt zolang je maar bij een bekend merk blijft?

[Voor 7% gewijzigd door Braincloud op 04-02-2021 16:33]

• Douwe05
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-02 21:30
2070 super success

• J_aimy
Braincloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:30:
@J_aimy In principe was die AMD een must omdat ik van iedereen hoorde en overal las dat die op dit moment gewoon het beste zijn.

Die M.2 SSD van Kingston had ik ook gezien. De Samsung zie ik overal tevoorschijn komen dus ik had het idee dat het een goede was. Liever geef ik 20 euro meer uit en zit ik goed dan dat ik een goedkopere pak en ik heb meer kans op problemen dadelijk. Of maakt het op het einde van de dag allemaal niet uit wat je pakt zolang je maar bij een bekend merk blijft?
Ik lees vooral dat Intel op gebied van gaming net iets beter presteert en bij taken uitvoeren (dus geen gaming) de AMD wat beter presteert.
Al bij al denk ik dat het peanuts is maar ik kan ook vanwege te weinig kennis het ook niet onderbouwen.

De Kingston SSD wordt ook vaak als goedkopere variant met nagenoeg zelfde prestaties aangegeven als advies.

Het blijft natuurlijk altijd je eigen keuze, maar het kan je maar verteld zijn :P

• Braincloud
@J_aimy Dank voor je bericht! Hoe meer mij verteld wordt, hoe meer ik ervan leer denk ik.
Ik ben het volledig met je eens. De een zegt dit, de ander dat. Uiteindelijk moet je gaan voor hetgeen waar jij je goed bij voelt en de tijd leert.

Wat ik hier wil bereiken is een bevestiging of ik mijn setup bij het juiste eind heb. Of alles bij elkaar past en vooral wanneer het niet bij elkaar past met het allerliefst een onderbouwing. Als alles met elkaar werkt, enigszins doordacht op elkaar is afgestemd en mee kan in de toekomst dan ben ik al blij.

@Douwe05 Wat bedoel je precies? Succes met er eentje vinden, succes met te veel te betalen, succes met die in de case te laten passen, succes met die compatible te laten zijn met de rest van de onderdelen?

[Voor 13% gewijzigd door Braincloud op 04-02-2021 17:07]

• J_aimy
Braincloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:02:
@Douwe05 Wat bedoel je precies? Succes met er eentje vinden, succes met te veel te betalen, succes met die in de case te laten passen, succes met die compatible te laten zijn met de rest van de onderdelen?
Zal eerder met de verkrijgbaarheid/betaling te maken hebben, in die case past die zo te zien gewoon.
Braincloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:02:
@J_aimy Dank voor je bericht! Hoe meer mij verteld wordt, hoe meer ik ervan leer denk ik.
Ik ben het volledig met je eens. De een zegt dit, de ander dat. Uiteindelijk moet je gaan voor hetgeen waar jij je goed bij voelt en de tijd leert.

Wat ik hier wil bereiken is een bevestiging of ik mijn setup bij het juiste eind heb. Of alles bij elkaar past en vooral wanneer het niet bij elkaar past met het allerliefst een onderbouwing. Als alles met elkaar werkt, enigszins doordacht op elkaar is afgestemd en mee kan in de toekomst dan ben ik al blij.
Zowel de AMD build die je aangeeft als de Intel suggestie (net alleen de RAM nog checken, maar Intel schijnt niet kieskeurig te zijn) zal je volgensmij geven wat je vraagt.
Een 3060 (Ti) lukt volgensmij wel met deze set-up; een 3070 zou ook kunnen maar prestaties blijken tussen die 2 verwaarloosbaar.

Moest het interesseren, tijdje terug onderdelen besteld voor schoonbroer, mocht ook kiezen tussen Intel en AMD.
Hij moest ook nog al het randapparatuur (scherm, toetsenbord, muis, bureau) aanschaffen, al met al binnen het budget €1300,- / €1500,- dus ruimte voor een toekomstige gpu upgrade als hij dat nodig vind.
Ook gek gemaakt door advies van een 'vriend', die a) hem buiten budget dreven; b) niet het juiste advies wat m.b.t. doel van het systeem.
Hier staat ook een Ryzen build en een Intel build in die verglijkbaar zijn, enkel geen RGB componenten zoals jijzelf wel voor hebt gekozen.

Ook een build gedaan voor mijn vader (ook advies gekregen dat het overkill was wat de plannen waren), maar als ik vraag Intel of AMD, zegt hij Intel, als ik vraag Samsung of Kingston, zegt hij Samsung :P

Uiteindelijk gaat het erom dat je build jou brengt wat je wilt en je er zeer tevreden mee bent ;)
Videokaart gaat even zoeken zijn maar misschien dat je een budget hebt dat je eerst een andere videokaart kan bestellen en over een tijdje een andere/zwaardere.

• Douwe05
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-02 21:30
Sorry had even duidelijker moeten zij over mijn reactie.
Ik bedoeld dat ik al 4 maanden opzoek ben naar een 2070 super en er nooit een heb gevonden.
Tweede hands staan zee er 10 min op en hij is verkocht.

Daarom succes maar als je der een vind veel plezier hij past zeker in je samen stelling

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25
Douwe05 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:56:
Sorry had even duidelijker moeten zij over mijn reactie.
Ik bedoeld dat ik al 4 maanden opzoek ben naar een 2070 super en er nooit een heb gevonden.
Tweede hands staan zee er 10 min op en hij is verkocht.

Daarom succes maar als je der een vind veel plezier hij past zeker in je samen stelling
Je bedoelt een 3070? Of kan je niet zoeken?
De 2070s is nog wel te vinden.

• Braincloud
Beste forumgenoten,

Ik was van plan om dit moederbord te kopen van Asus;
https://www.megekko.nl/pr...50-F-GAMING-II-moederbord
Daar wilde ik graag deze RAM bij kopen;
https://www.megekko.nl/pr...x16GB-3600-Geheugenmodule
Op de vendorlijst van het moederbord, staat dat deze RAM compatible moet zijn. Nu las ik een paar keer dat Asus ROG STRIX B450 niet zo goed samen gaat met de chips van de Corsair Vengeance. Klopt dit? Of hoef ik mij daar niet zo'n zorgen over te maken?

Ik hoor het graag.

• Uszka
Waarom dat bord en niet https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc ?

Z3600C18 zou goed moeten gaan.

• Braincloud
Bedankt voor de hulp allemaal! Ik ben er weer wat wijzer van geworden.
Ik denk dat dit het gaat worden;
1MoederbordenASUS ROG Strix B450-F Gaming II€ 114,59€ 114,59
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 162,59€ 162,59
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 960GB€ 89,54€ 89,54
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 838,45

Ik heb vaker gelezen dat dit Asus moederbord en de Corsair Vengeance niet goed samen gaan. Klopt dat? Zo ja, gaat dit grote problemen geven? Zo ja, wat zijn goede alternatieven?

• Braincloud
@Uszka Als ik op de vendorlijst kijk van die, vind ik geen passend werkgeheugen met specificaties 2x16GB en RGB. Die zijn óf uitverkocht óf heel duur.
Daar komt nog eens bij dat de compatible Corsair geheugens maar tot 3200 gaan. Die wat ik heb is 3600. Om die reden dacht ik dat die wat jij voorstelt verouderd is en dat ik daar compatible moeilijkheden mee krijg als ik evt wil upgraden met componenten. Heb ik dat goed of sla ik de plank volledig mis?

En die vendor lijst van moederborden. Neem ik die lijst té serieus of is dat wel echt iets waar je je aan moet houden?

• Uszka
Komt omdat de QVL vrij oud is en niet bijgewerkt. De Gaming II heeft hetzelfde bios dus dezelfde modules zullen werken. Daarbij is Corsair ram met een Z in de type aanduiding Ryzen geoptimaliseerd.
Zelfs op een B350-F Gaming werkt 3600 ram op 3600 (weliswaar van Crucial) dus daar ligt het niet aan.

• Braincloud
Dank voor je bericht. Dan ga ik voor jouw suggestie en daarmee blijf ik ook bij mijn eerste keus. Ik zie geen grote verschillen tussen de twee dus waarom zou ik dan €40,- meer uitgeven.

En de samenwerking van Asus moederbord en Corsair Vengeance geheugen? Weet iemand mij daar iets over te vertellen?

[Voor 20% gewijzigd door Braincloud op 07-02-2021 22:49]

• Braincloud
Beste forumgenoten,

Als ik op mijn laptop bezig ben, heb ik op de achtergrond vaak veel browsers open staan. Mijn laptop heeft 8GB werkgeheugen en die wordt erg traag op het moment dat ik veel tabbladen open heb staan op Google Chrome en mijn mail wil lezen.

Nu wil ik mijn eerste game PC samenstellen en daar wil ik 2x16GB werkgeheugen in stoppen. Ik weet dat 2x8GB meer dan genoeg is om mee te gamen maar gezien de ervaring met mijn laptop, ben ik bang dat 16GB te weinig is als er veel taken openstaan (browser met veel tabbladen, mail, youtube, spotify) en ik wil tegelijkertijd een game spelen.

Is in deze situatie 2x16GB geheugen aan te raden of moet 2x8GB meer dan genoeg zijn? Wil natuurlijk ook niet telkens op de grens zitten. Dan geef ik liever een paar tientjes meer uit zodat ik zeker weet dat het geheugen het aan kan in iedere situatie (ook in de toekomst).

Ik hoor het graag.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:45
Hangt ook sterk af van wat je budget is voor de rest van je systeem. 32gb ram in een systeem van €600 is wat minder aan te raden dan een van €2,5k. Je kan beter bij het DAA een post maken met je volledige systeem.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Braincloud
Dit is de opstelling die ik voor ogen heb;

1MoederbordenASUS ROG Strix B450-F Gaming€ 99,95€ 99,95
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 2080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 162,59€ 162,59
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 960GB€ 89,54€ 89,54
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 823,81

• Braincloud
Dan heb ik nog een vraag.

Als ik op mijn laptop bezig ben, heb ik op de achtergrond vaak veel browsers open staan. Mijn laptop heeft 8GB werkgeheugen en die wordt erg traag op het moment dat ik veel tabbladen open heb staan op Google Chrome en mijn mail wil lezen.

Nu wil ik mijn eerste game PC samenstellen en daar wil ik 2x16GB werkgeheugen in stoppen. Ik weet dat 2x8GB meer dan genoeg is om mee te gamen maar gezien de ervaring met mijn laptop, ben ik bang dat 16GB te weinig is als er veel taken openstaan (browser met veel tabbladen, mail, youtube, spotify) en ik wil tegelijkertijd een game spelen.

Is in deze situatie 2x16GB geheugen aan te raden of moet 2x8GB meer dan genoeg zijn?
Wil natuurlijk ook niet telkens op de grens zitten. Dan geef ik liever een paar tientjes meer uit zodat ik zeker weet dat het geheugen het aan kan in iedere situatie (ook in de toekomst).

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:53
16GB is gewoon zat.

• Uszka
Ligt eraan welke game/sim. Voor FS2020 is 16GB niet zat. Daar heb je 32GB voor nodig voor een fijne ervaring. Als je 32GB kunt betalen gewoon doen.

Maar eh, waarom voor elk onderdeel een nieuw topic. Dar kan toch allemaal makkelijk in Vragen over mijn eerste PC opstelling ?

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:38
16 gb is niet "meer dan genoeg" maar hou het maar op voldoende op dit moment.

Ik heb zat games wat er tegenaan tikken, en ook games waarbij de pagefile een beetje aangesproken wordt maar vanwege SSD merk je dat niet snel.
Ik heb niks open op achtergrond.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40

br00ky

Moderator Harde Waren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Houd het aub bij 1 topic als het over dezelfde pc gaat.

[Voor 70% gewijzigd door br00ky op 08-02-2021 07:22]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee