Toon posts:

Rekenkracht pc verdelen

Pagina: 1
Acties:

• FritsM
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-02 08:25
Ik ben een leek op dit gebied, maar aangezien hier een relatief goede pc staat vraag ik mij af of het volgende mogelijk is:

Is de rekenkracht van 1 pc te verdelen over meerdere gebruikers? Met andere woorden is het mogelijk om 1 "super" pc in het huishouden te plaatsen en hiervan de rekenkracht verdeeld te gebruiken? Denk aan laptops die hierbij inloggen om deze pc als virtual machine te gebruiken of iets dergelijks. Er is ongetwijfeld wel een vraag geweest over dit onderwerp.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:18
Gezien er waarschijnlijk wel een vraag is geweest over dit onderwerp. Wat heeft een zoekopdracht je gebracht? Wat heb je verder zelf gevonden?

Als je niet weet waar je naar moet zoeken, zoek naar rdp (remote desktop protocol van Microsoft) en eventueel hyper-v voor virtualisatie indien gewenst.

Verder wordt me uit je startpost niet duidelijk wat je uiteindelijke doel is of wat je met een dergelijke opstelling wenst te doen. Zonder deze dingen te vermelden (en zonder het tonen van eigen inzet) zal de hulp hier op het forum denk ik karig zijn.

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-03 17:25
Een betere uitleg is op zijn plaats. Maar zowieso lijkt me deze vraag beter thuis te horen in het Windows Clients subforum.

[Voor 7% gewijzigd door Valen_76 op 04-02-2021 09:28]

• FritsM
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-02 08:25
Het idee is dat ik overal vanuit huis (met behulp van een laptop) kan gamen via de vaste pc en eventueel meerdere mensen tegelijk gebruik kan laten maken van de pc. Doordat dit niet iets is waar ik erg bekend mee ben wist ik niet zo goed welke zoektermen van toepassing zijn.

Specs van de pc zijn:
I7-9700k
32gb ram
Rtx 2070 super

Tevens wordt de pc niet belast met de nieuwste games maar moet je meer denken aan spellen als minecraft, runescape 3 en misschien een keer een wat oudere call of duty. Ik kan me goed voorstellen dat het met deze specs niet mogelijk is om 2x de nieuwste call of duty te spelen

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29

AlexanderB

7800 rpm

Steam heeft een steaming gebeuren hiervoor dat je je game op de snelle PC kan draaien en het scherm en de controls op een andere pc/laptop. Geen idee of je daarmee meeredere games tegelijk kan draaien, ik denk zelf van niet.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:18
Met steam in-home streaming is dit idd mogelijk. En werkt via een bekabeld netwerk bij mij thuis prima. Beide apparaten dienen dan wel ingelogd te zijn op hetzelfde steam account en op een steam account kun je maar een spel tegelijkertijd spelen.

Misschien zijn er alternatieven voor het in-home streaming gedeelte. Maar rdp gaat voor gaming denk ik niet werken.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CSA.

Klok is stuk :(

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
In het beginsel is het met Windows mogelijk, maar licentie technisch voor een particulier wat ingewikkelder. Windows 10 ondersteund bijvoorbeeld met een home- of professional-licentie geen multi-user (Meerdere RDP-sessies tegelijkertijd).

Als je zoekt op Windows Multi-User zul je meer informatie vinden. Om de grafische kaart te gebruiken die in je 'main pc' of server zit, zul je wel wat Policies moeten aanpassen.

Signature?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee