Factuur na 6 maanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:50
Hoi Allemaal,

Zon 6 maanden geleden had een webshop een aanbieding op de website staan. Namelijk een samsung 970 evo plus 1tb voor €116. Hier heb ik er toen 2 van besteld. Nadat ik na een week nog geen verzendbevestiging had staan in mijn account heb ik er achteraan gebeld. Toen is mij verteld dat het een prijsfout is en ze het geld gaan terug storten. Ik gaf aan het hier niet mee eens te zijn en werd toen aangerden om per email een klacht in te dienen. Dit heb ik gedaan. Een paar dagen later had ik me geld terug en heb nooit weer wat gehoord van ze.

Prima dacht ik en heb me er verder niet druk om gemaakt omdat ik me geld terug had.

Nu kreeg ik vorige week een herinnering van de opgestuurd. Dit betrof de factuur van de ssds. Deze zou ik niet betaald hebben. Meteen heb ik ze gebeld en werd mij verteld dat het een fout was van hun. Ze hadden het terugboeken van het geld niet als creditnota in mijn account gezet en zouden het gaan regelen.
Top dacht ik...

Echter had ik na 1.5 week nog niks gehoord en was er geen creditnota te vinden. Ondertussen had ik nog een ticket in gediend bij hun die tot op heden onbeantwoord is.

Toen ik een 2e keer belde werd mij hetzelfde verteld en beloofd het op te lossen.

Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen weekend een mail met de boodschap dat ik nog 3 dagen had om te betalen voordat de deurwaarde langs zou komen.

Toen heb ik nogmaals mijn hele verhaal uitgelegd, deze keer per email.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een email dat ik het pakket wel ontvangen had volgens hun leverancier.
Als "Bewijs" kreeg ik een "proof of delivery" van ze. Hier stond daadwerkelijk mijn adres ingevuld.
Er is getekend met mijn naam maar de handtekening is nep.
Dit heb ik aangegeven bij de webshop maar hier antwoorden ze niet op.

Kortom,
Wat kan ik nu? Ik heb het pakket nooit ontvangen en het is niet mijn handtekening. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Schouders ophalen, niet jouw probleem. Je gaat er wel aardig wat post over krijgen en met een beetje pech komt het voor de rechter, maar tot dan hoef je niets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thom.Seagal
GlowMouse schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:16:
Schouders ophalen, niet jouw probleem. Je gaat er wel aardig wat post over krijgen en met een beetje pech komt het voor de rechter, maar tot dan hoef je niets te doen.
Ik heb rechtsbijstand verzekering dus dat moet goed komen. Maar ik heb geen zin in de hele rompslomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Om deze reden altijd bij elke afspraak schriftelijke / e-mail bevestiging vragen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Hoiz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:20:
Om deze reden altijd bij elke afspraak schriftelijke / e-mail bevestiging vragen..
Dit heb ik gedaan. Maar dat sturen ze niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nog een keer bellen en het gesprek opnemen (wat afaik in Nederland gewoon mag). Als ze dan toezeggen dat het word opgelost heb je in ieder geval bewijs dat zij er hetzelfde in staan en staan ze (neem ik aan) redelijk kansloos mocht het tot een rechter komen.

Maar goed, ik ben geen advocaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:16
Thom.Seagal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:05:
Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een email dat ik het pakket wel ontvangen had volgens hun leverancier.
Als "Bewijs" kreeg ik een "proof of delivery" van ze. Hier stond daadwerkelijk mijn adres ingevuld.

Kortom,
Wat kan ik nu? Ik heb het pakket nooit ontvangen en het is niet mijn handtekening. 8)7
De rechter zal hun "bewijs" waarschijnlijk niet accepteren als bewijs dat jij die SSDs hebt ontvangen. Hier een quote uit een uitspraak:
[eiseres] heeft een print van een track en trace pagina overgelegd waarop staat dat op vrijdag 23 maart 2018 om 14:57 uur een bestelling is afgeleverd op [adres] te [woonplaats] . Dit is het adres van [gedaagde] . Op deze pagina staat rechtsboven de naam van [bedrijfsnaam] B.V. vermeld.
Uit deze print volgt niet dat [gedaagde] de drone heeft ontvangen. Allereerst blijkt hieruit niet dat in het pakket de drone zat. Maar zelfs als daarvan uitgegaan wordt, dan kan uit de print niet worden afgeleid dat het pakket is afgeleverd aan [gedaagde] , want het is bekend dat er weleens wat misgaat bij het leveren van pakketten.
Die handtekening die ze hebben voegt niet veel toe want ze zullen (1) moeten bewijzen dat het jouw handtekening is en (2) dat de SSDs daadwerkelijk in het pakket zaten. Dat zijn twee dingen die ze niet kunnen. Het is tegenwoordig gebruikelijk (vanwege covid) dat de postbezorger zelf een krabbel zet dus dat maakt die "handtekening" extra waardeloos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
6 maand geleden was er toch ook geen enkele vervoerder meer waar je kon tekenen? Tot zover ik weet zijn ze in de lente vorig jaar overgeschakeld naar laatste 3 cijfers van je ID.

Vreemd dat ze dan ineens met een handtekening aan komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:44
Joesv schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 01:39:
6 maand geleden was er toch ook geen enkele vervoerder meer waar je kon tekenen? Tot zover ik weet zijn ze in de lente vorig jaar overgeschakeld naar laatste 3 cijfers van je ID.

Dit zouden ze moeten doen, maar zelfs dat wordt niet gevraagd hier. Bij Bpost kun je bijvoorbeeld een veilige afleverplaats opgeven, maar dit staat opgeslagen per adres en als je verschillende pakketten op meerdere dagen laat leveren dan wordt dat automatisch op adres op elk pakket toegepast. Mijn 6800 XT lag zo gewoon aan de voordeur (90° gedraaid met de straat) maar wel in het zicht. Had deze gestolen geweest hadden ze geen poot om op te staan. Tegenwoordig zijn we bijna genoodzaakt om een camera op de voordeur te richten als bewijs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02
Als ze het geld teruggestort hebben kun je toch de overboekinginformatie laten zien.
De eerste boeking + de terugboeking moet meer als voldoende zijn.

Dat moeten ze ook in hun eigen administratie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
totally2 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:00:
Als ze het geld teruggestort hebben kun je toch de overboekinginformatie laten zien.
De eerste boeking + de terugboeking moet meer als voldoende zijn.

Dat moeten ze ook in hun eigen administratie hebben
Hun issue is volgens mij ook dat de webshop (in hun ogen) het product alsnog geleverd hebben na de terugbetaling en daarom TS alsnog om geld vragen.

Dikke onzin als je het mij vraagt en het zal me niks verbazen als het valt onder "ongevraagd opsturen" waarbij je vziw (IANAL) ook geen recht hebt om betaling te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-05 15:11
Waar ik mij het meeste over verbaas is waar deze bedrijven een Track & Trace vandaan halen. Dit is mij ook wel eens overkomen met een bedrijf waar iets ooit besteld is. Maanden later opeens een incassobureau op ons dak gekregen in verband met het niet betalen van een product wat wij nooit besteld hadden.

Bij het incassobureau gevraagd maar eens wat bewijs te leveren en 6 maanden later komen ze met een screenshot van een Track & Trace wat lijkt te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zon 6 maanden geleden had een webshop een aanbieding op de website staan. Namelijk een samsung 970 evo plus 1tb voor €116. Hier heb ik er toen 2 van besteld. Nadat ik na een week nog geen verzendbevestiging had staan in mijn account heb ik er achteraan gebeld. Toen is mij verteld dat het een prijsfout is en ze het geld gaan terug storten. Ik gaf aan het hier niet mee eens te zijn en werd toen aangerden om per email een klacht in te dienen. Dit heb ik gedaan. Een paar dagen later had ik me geld terug en heb nooit weer wat gehoord van ze.
Dus je hebt een email aan hen, waarbij je melding maakt van het telefoongesprek waarin ze zeggen dat ze omwille van prijsfout niet gaat leveren (en je kan met de Tweakers pricewatch aantonen dat die prijs toen inderdaad te mooi om waar te zijn was) en een paar dagen later is het geld teruggestort? Als daar verder geen communicatie van hen op kwam, lijkt het logisch dat dat ook is hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:31

ITsEZ

parttime all-rounder

Jij betaald, webshops wil niet leveren en stort het geld terug, webshop stuurt deurwaarde. Het lijkt me dat iedereen kan zien dat dit onzin is. Jij hebt niet gevraagd aan de webshop om het geld terug te storen, en al zou je dat wel hebben gedaan, waarom zouden ze het geld terug storten als er geleverd is (of gaat worden)? IMO heeft de webshop geen poot om op te staan. Als ik jou was zou ik dan ook vol vertrouwen afwachten.

Het nadeel aan je rechtsbijstand is, die gaan dit gewoon afkopen. Dus ze zullen tegen je zeggen, hier heb je 200 euro, betaal maar gewoon. Dus uiteindelijk "wint" de webshop alsnog. Meestal staat er trouwens in de voorwaarden van je rechtsbijstand dat je zo spoedig mogelijk contact met ze moet zoeken. Dus niet pas als er een dagvaarding op de mat valt en de deurwaarde al een paar keer is langs geweest.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Crazy-

Best life ever

dreigement deurwaarder? ze bedoelen het incassobureau welke eerst brieven gaat sturen etc.
mijn advies:

verzamel alle e-mails & screenshots tbv betaling && terugbetaling en stuur dit terug naar het incassobureau met de mededeling:

- webshop heeft order geannuleerd & geld teruggestort

klaar, over en uit. Niets meer en niets minder. Een goed bureau accepteert dat, een slecht bureau blijft proberen.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Een paar dagen later had ik me geld terug en heb nooit weer wat gehoord van ze.
Wat een puinhoopadministratie van de winkel zeg. Staat er iets bij de betaalomschrijving bij die boeking (b.v. "Credit bestelling xxx") waarmee je kunt aantonen dat er wel toendertijd sprake was van een creditering/annulering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thom.Seagal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:05:Hoi Allemaal,

Prima dacht ik en heb me er verder niet druk om gemaakt omdat ik me geld terug had.

Nu kreeg ik vorige week een herinnering van de opgestuurd. Dit betrof de factuur van de ssds. Deze zou ik niet betaald hebben. Meteen heb ik ze gebeld en werd mij verteld dat het een fout was van hun. Ze hadden het terugboeken van het geld niet als creditnota in mijn account gezet en zouden het gaan regelen.
Top dacht ik...

Echter had ik na 1.5 week nog niks gehoord en was er geen creditnota te vinden. Ondertussen had ik nog een ticket in gediend bij hun die tot op heden onbeantwoord is.

Toen ik een 2e keer belde werd mij hetzelfde verteld en beloofd het op te lossen.

Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen weekend een mail met de boodschap dat ik nog 3 dagen had om te betalen voordat de deurwaarde langs zou komen.

Toen heb ik nogmaals mijn hele verhaal uitgelegd, deze keer per email.

Kortom,
Beetje warrig opgesteld dit verhaal.

1: De verkoper heeft ten onrechte de koop ontbonden.(jij kon niet weten dat het een kennelijke vergissing is.
aangezien de gewone 970 Evo ook erg laag is geweest in verkoopprijs. (dacht E99,-) het is dus niet zo dat het gewenst goed E16,- kostte, wat natuurlijk nooit goed kan zijn.

2: Men heeft na je klacht niets laten horen, en stil het aankoopbedrag teruggestort.

3: Vorige week kreeg je een herinnering, en ondertussen zou er al geleverd zijn, zonder enige vorm van bericht..... echt vage shit dit
4: afgelopen weekend krijg je reminder (alles van de verkoper neem ik aan), dat je nog 3 dagen de tijd hebt te betalen (anders geeft men het uit handen aan incasso....)
5: men heeft zgn bewijs dat er iets is geleverd aan je adres, met fake sign.

Dit houdt nooit stand t.o. een Rechter natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:42

Inderdaad lekker allemaal laten. Wat niet veel mensen weten is dat een deurwaarder alleen langs kan komen als er een gerechtelijke uitspraak is. Ze kunnen wel een incassobureau inhuren maar een deurwaarder.... dan ben jeeerst in de rechtbank geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 23:45
sinasappel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Inderdaad lekker allemaal laten. Wat niet veel mensen weten is dat een deurwaarder alleen langs kan komen als er een gerechtelijke uitspraak is. Ze kunnen wel een incassobureau inhuren maar een deurwaarder.... dan ben jeeerst in de rechtbank geweest.
eerst webshop: mailt met er staat wat open, dan moet jij de kans krijgen om te reageren. Dan een laatste herinnering bij de shop. Dan incasso traject, dan daar ook weer zelfde verhaal, dan kan een incasso bureau als de shop dat wil een deurwaarder erop zetten. Maar die heeft dezelfde macht als een incasso bureau. Dus dan moeten ze over tot dagvaarden en pas na toekennen heeft de deurwaarder carte blanche.

En geloof me genoeg *knip* rechters hier die ook al heb je gelijk je niet 100% in gelijk stellen. Helaas al paar keer moeten meemaken. Geen zin in gedoe? Rechtsbijstand en weer verder met leven. Wil je gevecht aan gaan gewoon bewijzen verzamelen doorsturen naar incasso bureau(als deze komt) en dan vanaf daar verder

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2021 12:41 . Reden: Onnodige sneer richting de politiek verwijderd. ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Iedereen bedankt voor alle hulp en informatie. Het heeft me enigszins gerustgesteld.
Ik heb de belangrijke punten genoteerd en bel zometeen de webshop op. Mochten ze toch door willen gaan met het halen van hun gelijk dan bel ik mijn rechtsbijstand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Hackus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Beetje warrig opgesteld dit verhaal.

1: De verkoper heeft ten onrechte de koop ontbonden.(jij kon niet weten dat het een kennelijke vergissing is.
aangezien de gewone 970 Evo ook erg laag is geweest in verkoopprijs. (dacht E99,-) het is dus niet zo dat het gewenst goed E16,- kostte, wat natuurlijk nooit goed kan zijn.

2: Men heeft na je klacht niets laten horen, en stil het aankoopbedrag teruggestort.

3: Vorige week kreeg je een herinnering, en ondertussen zou er al geleverd zijn, zonder enige vorm van bericht..... echt vage shit dit
4: afgelopen weekend krijg je reminder (alles van de verkoper neem ik aan), dat je nog 3 dagen de tijd hebt te betalen (anders geeft men het uit handen aan incasso....)
5: men heeft zgn bewijs dat er iets is geleverd aan je adres, met fake sign.

Dit houdt nooit stand t.o. een Rechter natuurlijk.
Ik vermoed dat in de administratie van de shop niet terug te vinden is dat er geannulleerd werd maar dat deze aantoont dat er 6 maanden terug gewoon verzonden is geweest. Nu zijn ze door hun boekhouding van 2020 aan het gaan en zien ze dat deze koop niet betaald is en, volgens hun systeem niet ontbonden maar geleverd is, dus dat er nog een vordering open staat en neemt men dit dus opnieuw op om alsnog te innen. Dat dit nu boven water komt, daar is niet veel vreemd aan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Als je gaat bellen, stuur hen dan gelijk na het telefoontje een mailtje waarin je vastlegt wat zij gezegd hebben. Op die manier heb je straks iets op papier staan als zij ondanks mondelinge toezeggingen toch door blijven gaan met procedures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 09:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sterker nog: ik zou het gesprek gewoon opnemen :) Ben je niet afhankelijk van de goodwill om te replyen of je weergave van het gesprek klopt of niet. Overigens kun je de opname ook als failsafe gebruiken: mailen, en bij geen reply, gebruiken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Blokker_1999 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik vermoed dat in de administratie van de shop niet terug te vinden is dat er geannulleerd werd maar dat deze aantoont dat er 6 maanden terug gewoon verzonden is geweest. Nu zijn ze door hun boekhouding van 2020 aan het gaan en zien ze dat deze koop niet betaald is en, volgens hun systeem niet ontbonden maar geleverd is, dus dat er nog een vordering open staat en neemt men dit dus opnieuw op om alsnog te innen. Dat dit nu boven water komt, daar is niet veel vreemd aan.
Ze gaven aan dat ze in hun systeem zagen dat het geannuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdejonge
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-05 12:11
Volgens mij zijn de magische woorden richting een deurwaarder: “ik betwist de vordering”. In dat geval zal een deurwaarder teruggaan naar zijn opdrachtgever en aangeven dat dat eerst mag worden opgelost tussen de partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Crazy-

Best life ever

bdejonge schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:11:
Volgens mij zijn de magische woorden richting een deurwaarder: “ik betwist de vordering”. In dat geval zal een deurwaarder teruggaan naar zijn opdrachtgever en aangeven dat dat eerst mag worden opgelost tussen de partijen.
vergeet die hele deurwaarder ... loze dreigementen zijn dat.

eerste zal de webshop de vordering uit handen moeten gaan geven, dan zal incassobureau zijn werk moeten gaan doen en voordat het uberhaupt bij een deurwaarder komt ben je weer een tijdje verder

nogmaals:

1. bel webshop, leg alles vast
2. stuur een e-mail + aangetekende brief met je bewijzen (Betaling / terugbetaling + mail correspondentie) + een termijn van 14 dagen om te reageren en anders is de zaak af gedaan (dwingend werkt wel in deze)
3. wacht op reactie - aannemende dat ze het daarmee wel afsluiten

[ Voor 40% gewijzigd door Crazy- op 04-02-2021 11:17 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

sinasappel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Moet een dagvaarding ook niet door een deurwaarder bezorgd worden?

Daarbij kan een deurwaarder best aan de deur komen voordat er ook maar een dagvaarding is geweest.
Echter heeft die dan dezelfde rechten als een incassobureau of tante Thea.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

T.C schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Moet een dagvaarding ook niet door een deurwaarder bezorgd worden?

Daarbij kan een deurwaarder best aan de deur komen voordat er ook maar een dagvaarding is geweest.
Echter heeft die dan dezelfde rechten als een incassobureau of tante Thea.
Dat heet het betekenen van. Een dagvaarding is een schriftelijke oproep om voor de rechtbank te verschijnen.
Die kan dus worden afgegeven vooraf aan de uitspraak, want je moet eerst een dagvaarding ontvangen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 19:25
De kosten van een deurwaarder wegen niet op tegen de te vorderen kosten.. Ik zou alles goed schriftelijk vastleggen en voor jezelf alvast op papier de tijdlijn van de situatie uitschrijven voor zover mogelijk. Dat helpt je altijd achteraf. Daarnaast is een handtekening bij levering in coronatijdperk sowieso niet mogelijk, zowel DHL, PostNL, als andere leveranciers zetten zelf nu de handtekening voor jou om contact te voorkomen. De bewijslast ligt bij de webwinkel, niet bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
“ Een paar dagen later had ik me geld terug en heb nooit weer wat gehoord van ze.”

Als je hier een uitdraai van hebt dan zou ik me nul zorgen maken. Ik heb destijds nog gedoe gehad met mijn “studieboeken”.

PostNL dame kwam deze brengen. Doos was ongeveer 2 x zo groot als de dame zelf en van de hele lading boeken die ik zou hebben moeten ontvangen zaten er 2 dvd’s in.

Geweigerd aan de deur uiteindelijk, destijds had de post nooit haast en deze gaf een briefje met dat de zending was geweigerd.

Zo’n 2 jaar later viel een brief van een incassobureau op de deurmat. Ik heb de digitale versies en mijn e-mail van destijds toen doorgezet en na een belletje uitgelegd wat er aan de hand was. Helder verhaal en ik zou een bevestiging krijgen dat zij geen acties meer zouden uitvoeren en de opdracht zouden afmelden.

Maandje later bureau 2 aan de deur en daarna heb ik mijn rechtsbijstand erop los gelaten.

Uiteindelijk een excuusbrief en een leesboeken pakket ontvangen van de uitgever die mijn studie boeken “per ongeluk” was vergeten af te boeken.

Gebeurd best vaak, als je gewoon zaken goed bewaard niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Terminus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:51:
De kosten van een deurwaarder wegen niet op tegen de te vorderen kosten.
Dat maakt voor veel bedrijven niet uit. Die dagvaarden (bij wijze van spreken) nog voor 1 cent. Als ze de naam zouden krijgen niet te dagvaarden voor kleine bedragen zou niemand die ooit nog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 09:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gelukkig voor die grote bedrijven zit het in de regel anders :P Openstaande vorderingen worden doorgaans per partij verkocht aan incassobureaus die een fractie van de openstaande som betalen, en dan zelf de hoofdsom proberen te innen.

Zou wat zijn zeg, als je voor elke vijf euro een rechtzaak zou beginnen. De rechtbank ziet je aankomen. Weet je wat dat de schatkist kost?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Thijsmans schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:19:
Gelukkig voor die grote bedrijven zit het in de regel anders :P Openstaande vorderingen worden doorgaans per partij verkocht aan incassobureaus die een fractie van de openstaande som betalen, en dan zelf de hoofdsom proberen te innen.

Zou wat zijn zeg, als je voor elke vijf euro een rechtzaak zou beginnen. De rechtbank ziet je aankomen. Weet je wat dat de schatkist kost?
Het kan gebeuren.

't gaat hier bovendien niet om een paar centen maar om tweehonderd euro ofzo. Ik wil alleen maar zeggen dat het gevaarlijk is om aan te nemen dat ze toch niet zullen dagvaarden omdat het bedrag te klein zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-05 08:24
Feitelijk valt er toch niets te vorderen bij TS?
TS heeft SSd's besteld, de webshop weigert te leveren en crediteert het betaalde bedrag.
Hier is ook schriftelijk bewijs van (e-mail wisseling).
Daarna komt de webshop aan met een niet betaalde factuur, welke bestelling hangt er dan aan die factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Bushie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:07:
TS heeft SSd's besteld, de webshop weigert te leveren en crediteert het betaalde bedrag.
Daarna komt de webshop aan met een niet betaalde factuur, welke bestelling hangt er dan aan die factuur?
De factuur is voor de geannuleerde order. Ze zeggen dat omdat ik het alsnog gekregen zou hebben ik moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Bushie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:07:
De stelling van de webshop is dat er SSDs geleverd zijn. Als dat zo is, dan heeft de webshop wel degelijk iets te vorderen van TS. Ófwel onverschuldigde betaling/levering van de SSDs (als de oorspronkelijke overeenkomst vernietigd is), ófwel onverschuldigde betaling/creditering van de betaling van TS (als de oorspronkelijke overeenkomst niet is vernietigd).
In het eerste geval zouden ze zelfs de volledige waarde van de SSDs kunnen vorderen en niet alleen het oorspronkelijke (te lage) bedrag als TS de SSDs niet meer kan teruggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
Thom.Seagal schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:18:
[...]

De factuur is voor de geannuleerde order. Ze zeggen dat omdat ik het alsnog gekregen zou hebben ik moet betalen.
In dat geval zou ik het volgende aanbieden:

Webshop claimt prijsfout en wil artikelen niet leveren en ik krijg mijn geld terug. Zie bewijs.

Webshop stuurt factuur omdat artikelen toch geleverd zijn. Is de factuur de “prijsfout”? Zo ja, ik heb niets gehad: dus start met je vervoerder maar een vermissingstraject op. Daar sta ik als klant buiten aangezien Webshop in eerste instantie aangeeft niet te kunnen leveren mag ik uitgaan dat Webshop ook niets verzonden heeft.

Zo sterk staan ze niet met alleen een handtekening en ik vermoed dat iemand gewoon de boel niet administratief goed opgeruimd heeft en dat nieuwe financiële jaar begint dit naar boven brengt. Maar weinig hier zijn jurist dus zal dit vooral dubbel checken bij je Rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Zojuist contact gehad met de webshop. Ze hebben een onderzoek aangevraagd bij de transporteur. afhankelijk daarvan word beslist of ik moet betalen. Meer info wouden ze nu niet geven.

Maar ik vraag me af, als je bezorger dan zegt van ik heb het afgeleverd, word dat dan als de waarheid beschouwt?

Voor de zekerheid ga ik mijn rechtsbijstand wel op de hoogte brengen van de zaak. Dit om mezelf vast in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Thom.Seagal schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:48:
Zojuist contact gehad met de webshop. Ze hebben een onderzoek aangevraagd bij de transporteur. afhankelijk daarvan word beslist of ik moet betalen. Meer info wouden ze nu niet geven.

Maar ik vraag me af, als je bezorger dan zegt van ik heb het afgeleverd, word dat dan als de waarheid beschouwt?

Voor de zekerheid ga ik mijn rechtsbijstand wel op de hoogte brengen van de zaak. Dit om mezelf vast in te dekken.
Als de bezorger zegt wel bezorgt te hebben. Zal dat als waarheid worden gezien. Maar daar heb je als consument weinig mee te maken. (Officieel gezien dan).
Heeft de WS ook nog een TenT gegeven? Of hebben ze het via een brievenbus pakketje verstuurt?

Maar gelukkig heb jij je geld terug. En moeten zij stappen zetten voor die 200 euro en niet jij dan wel je rechtsbijstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Voor de zekerheid mijn rechtsbijstand gebeld. Deze vond het een hele rare manier van zaken doen door de webshop. Binnen nu en 3 dagen hoor ik van een jurist het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Thom.Seagal schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:48:
Nee, dat heb ik in mijn eerste post in dit topic al uitgelegd. Bezorging met een pakketdienst brengt met zich mee dat de webshop eigenlijk nooit kan bewijzen dat je iets ontvangen hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik doe voor mijn werk klachtafhandeling en ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom mensen (vol met emotie vaak) gaan lopen bellen (tenzij ze het gesprek inderdaad opnemen, maar dat zijn volgens mij echt uitzonderingen...).

Bij een mail kan je netjes alles op chronologische volgorde op een rijtje zetten... eventuele bewijsstukken toevoegen als bijlage en je laat als het even kan de emotie achterwege en je hebt direct alles zwart op wit staan. Daarbij verzoek je een schriftelijke reactie (indien men die niet geeft kan je later aangeven dat je niets hebt mogen vernemen). Vervolgens stuur je een week of 2 later nogmaals een herinnering. Bellen ze je alsnog op, dan vraag je om e.e.a per mail te bevestigen. Doet men dat niet, dan stuur je zelf een mail met u heeft toen en toen gebeld en u zou mij nog een bevestiging per mail geven...

In de meeste gevallen kan men toch niet direct inzien of/wat er is misgegaan dus uitzoeken hoe het zit moet men toch.

Daarbij heeft ook niet elk bedrijf een CRM systeem en dat je eerder gebeld hebt... indien dat niet correct is verwerkt door b.v. de klachtafhandeling dan weet men de 2e keer totaal niet waar het over gaat. Mailcontact kan normaliter wel teruggevonden worden zonder al te veel gedoe..

Maar fijn voor TS dat er kan worden terug gevallen op een rechtsbijstandsverzekering.. scheelt in dit geval een hoop gezeur!

PS: Dit is voor de duidelijkheid niet zoals het bij mij/ons werkt.. Ik post dit bericht puur vanuit mijn eigen perspectief op basis van mijn ervaring privé in combinatie met mijn werk. Puur een tip van iemand die grofweg 28-32 uur per week klachten uitzoekt en afhandelt ;-)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Hoi Thalaron,
Fijn dat het bij jou zo werkt. Mijn ervaringen als consument zijn minder positief. Wanneer ik eens een klacht heb en die per mail of post kenbaar maak aan een bedrijf, wordt dat dikwijls afgedaan met een standaardantwoord of een bericht waaruit blijkt dat mijn probleem niet goed gelezen is.
Bellen werkt naar mijn ervaring beter: dan kan ik ervoor zorgen dat ik niet afgescheept word en kan ik direct bijsturen/toelichting geven als ik merk dat degene aan de andere kant het probleem niet goed begrijpt of op een onwenselijke manier wil oplossen. Uiteraard doe ik dat rationeel en op zakelijke toon, maar functioneel boos worden helpt vaak beter om de andere partij in beweging te krijgen (de ander gaat dan actief moeite doen om de zaak te begrijpen en de benodigde informatie van me te vragen) dan een beleefde mail waarin ik alles uiteenzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sowieso werkt boos worden averechts. Met honing vang je meer muggen dan met azijn (ofzo).

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
@Bertus, mijn ervaring is nu juist dat mijn vriendelijke mailtjes slecht gelezen en afgepoeierd worden, terwijl mijn functioneel boze telefoontjes wel tot een oplossing leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:48
Ik zou nu geen contact meer opnemen met de webshop en contact opnemen met de advocaat/jurist.

[ Voor 3% gewijzigd door peize9 op 08-02-2021 02:50 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Joesv schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 01:39:

Ik kan uit ervaring zeggen dat de paketten die ik heb ontvangen getekend worden met handtekeningen die ik niet heb gezet, en de laatste drie cijfers waren gewoon random verzonnen door de bezorger. Maargoed, dat is wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Met andere woorden, ook als je wel een pakket ontvangt wat klopt dan doen ze dit soort dingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Krulliebol schreef op maandag 8 februari 2021 @ 02:33:
@Bertus, mijn ervaring is nu juist dat mijn vriendelijke mailtjes slecht gelezen en afgepoeierd worden, terwijl mijn functioneel boze telefoontjes wel tot een oplossing leiden.
Met boos worden bereik je nooit iets. Probeer zo maar eens een gesprek over je functie of thuis iets te regelen..

De mensen die bij mij in verleden het verst kwamen waren de mensen die formeel boos waren. Dus bedrijf waar ik voor werk mag overduidelijk niets goed meer doen voor de klant echter als ik gewoon als medemens te woord wordt gestaan, per mail;webcare;telefonisch daarna kon ik kijken wat ervan klopte, waar de issues zaten en wat we eraan konden doen.

De meeste snapten dit na 5 minuten tieren wel, maar er waren mensen bij die dat pas na een brief snapten dat je als dienst verlenend bedrijf ook het recht had iemand de diensten te ontzeggen, want tja na mij kwam er binnen het bedrijf niets meer. Dan kom je bij commissies aankloppen en dat willen toch weinig mensen als puntje bij paaltje komt.

Jezelf als een schurk gedragen is niemand ooit iets mee opgeschoten en als men dat wel is, imho denk je dan verkeerd ;-)

Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit afloopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

logix147 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Met boos worden bereik je nooit iets. Probeer zo maar eens een gesprek over je functie of thuis iets te regelen..

De mensen die bij mij in verleden het verst kwamen waren de mensen die formeel boos waren.
Functioneel of formeel boos is hetzelfde.
Het is een zakelijke manier van boos zijn of eigenlijk je ongenoegen uiten zonder de emoties de overhand te laten nemen.
Dus bedrijf waar ik voor werk mag overduidelijk niets goed meer doen voor de klant echter als ik gewoon als medemens te woord wordt gestaan, per mail;webcare;telefonisch daarna kon ik kijken wat ervan klopte, waar de issues zaten en wat we eraan konden doen.
Dus precies wat ik bedoel.
Het bedrijf waar jij voor werkt heeft in een dergelijk geval zeer waarschijnlijk steken laten vallen, zowel met het product als met het traject daarna.
Een klant zal doorgaans niet zomaar boos worden, daar moet iets voor gebeurd zijn.
De meeste snapten dit na 5 minuten tieren wel,
5 minuten laten tieren? Wow, dat redden ze bij mij niet hoor.
Ik maak ze duidelijk dat ik wil helpen, maar enkel wanneer ze de taal die ze bezigen iets temperen.
Als ze dan toch doorgaan, wordt de verbinding miraculeus verbroken en gaat er een transcript van het gesprek in hun file.
maar er waren mensen bij die dat pas na een brief snapten dat je als dienst verlenend bedrijf ook het recht had iemand de diensten te ontzeggen, want tja na mij kwam er binnen het bedrijf niets meer.
Dat is dan inderdaad ook wel terecht.
Dan kom je bij commissies aankloppen en dat willen toch weinig mensen als puntje bij paaltje komt.

Jezelf als een schurk gedragen is niemand ooit iets mee opgeschoten en als men dat wel is, imho denk je dan verkeerd ;-)
Jezelf als een k******k gedragen is inderdaad nooit constructief.
Maar altijd toegeven ook niet.

Ik ben altijd correct en beleefd, zelfs als ik terecht boos/geïrriteerd ben.
Maar de andere partij leest meestal keurig tussen de regels door dat de maat vol is.

Ik zeg meestal, de dame van de aannemer dacht dat ik bij het zoveelste contact waar niets mee werd gedaan blufte dat ik het met de woningbouwvereniging zou opnemen.
Ben wel zo aardig geweest om ze te bellen dat hun werknemers de volgende ochtend niet om (7:00) hoefde te komen.
Dat ik eerst een gesprek met de project managers wilde hebben.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit afloopt :-)
Verder ben ik ook heel benieuwd hoe dit loopt.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Ik kom erachter dat ik nooit een update gegeven heb. Nadat ik heb aangegeven bij het bedrijf dat het verdere contact via mijn advocaat zou lopen kreeg ik een dacht later plots een credit nota. Waar rechtsbijstand wel niet allemaal goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Thom.Seagal schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:03:
Ik kom erachter dat ik nooit een update gegeven heb. Nadat ik heb aangegeven bij het bedrijf dat het verdere contact via mijn advocaat zou lopen kreeg ik een dacht later plots een credit nota. Waar rechtsbijstand wel niet allemaal goed voor is.
Slechte review achtergelaten? :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thom.Seagal schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:03:
Je bent dus afgekocht door de rechtsbijstand?
Of was dit inderdaad het bedrijf dat ineens keerde?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2021 13:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 23:04
YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:00:
[...]

Je bent dus afgekocht door de rechtsbijstand?
Of was dit inderdaad het bedrijf dat ineens keerde?
Ik vermoed het tweede.
Desbetreffende webshop zal het wel te heet onder de voeten gehad hebben toen het woordje advocaat viel en werkt ineens spontaan me.

Helaas gebeurd dit wel vaker bij bedrijven die financiele fouten maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thom.Seagal
De rechtsbijstand heeft me niet betaald. Wel hebben ze contact gehad gaven ze aan.

Gelukkig alles opgelost
Pagina: 1